Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست صمیمانه با بانوان مدیر، فعال و برگزیده وزارتخانه و سازمان‌های تابعه به مناسبت بزرگداشت روز زن و میلاد فاطمه زهرا (س) گفت: در ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زنان حضور چمشگیری در جامعه نداشتند اما نقش زنان پس از پیروزی انقلاب شکل دیگری به خود گرفت و دگرگونی اساسی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اتفاق افتاد.

وی در ادامه با ارائه آمارهایی از حضور زنان در قبل و پس از انقلاب اسلامی توضیح داد: هم اکنون زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حرکت می‌کنند و به موفقیت‌های فراوانی نیز دست یافته‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قبل از انقلاب تنها ۶ درصد فارغ‌التحصیلان زن بودند در حالی که هم اکنون این رقم به ۴۵ درصد رسیده است. در گذشته حدود یک درصد کرسی استادی در دانشگاه‌های کشور به زنان اختصاص داشت اما هم اکنون این رقم به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

شریعتمداری تعداد زنان پزشک قبل از انقلاب را ۳ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد که این رقم در حال حاضر به حدود ۶۰ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: پزشک متخصص زن در گذشته ۵۹۷ نفر و در دوره کنونی ۳۰ هزار نفر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد تشکل‌های بانوان را قبل از انقلاب ۵ تشکل دانست که بیشتر در خدمت خانواده سلطنتی بود اما هم اکنون تعداد ۲ هزار تشکل بانوان در کشور مشغول فعالیت هستند.

شریعتمداری مدال‌آوری زنان ورزشکار را پس از پیروزی انقلاب چشمگیر دانست و افزود: سن امید به زندگی زنان از ۵۴ به ۷۸ سال افزایش یافته که نشات گرفته از ترمیم زیرساخت‌های بهداشتی و اجتماعی است.

وی نرخ مشارکت اقتصادی زنان را در گذشته ۳ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این رقم با افزایش ۵ برابری در حال حاضر به حدود ۱۵ درصد رسیده هرچند تا نقطه مطلوب فاصله داریم، اما رقم خوبی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توانمندسازی زنان در سایر حوزه‌ها گفت: در این بخش هم قدم‌های وسیعی برداشته شده است؛کارآفرینی زنان نیز پیشرفت‌های خوبی داشته به طوری که زنان در حوزه‌های صنعتی، زنبورداری ، رنگ و نساجی و... پیشگام هستند.

شریعتمداری همچنین بهره‌مندی از مشارکت جوانان نخبه و جامعه زنان را در بخش‌های مختلف کشور ضروری دانست و افزود: همه طیف‌ها باید این مسیر را طی کنند تا پیشرفت خوبی برای کشور حاصل شود و به جایگاه مطلوبی برسیم.

وی استفاده از توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی زنان را نیز ضروری دانست و توضیح داد: در ۱۰ استان کشور از طریق تسهیل‌گیری جهاد دانشگاهی قدم‌های موثری برای توانمندسازی ۶ هزار زن برداشته شده است و همین میزان برای سال ۱۴۰۰ برای ۲۰ هزار زن برنامه‌ریزی شده که با مشارکت معاونت امور خانواده و زنان نهاد ریاست‌جمهوری ادامه خواهد یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش کرده‌ایم در منابع روستایی سهم قابل ملاحظه‌ای به زنان اختصاص یابد به طوری که ۳۷ درصد از کل منابع توزیع شده در حوزه اشتغال روستایی به جامعه زنان تعلق داشته و به توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زا کمک کرده است.

شریعتمداری با تاکید بر مشارکت دادن زنان در حوزه‌های مدیریتی به صورت سیستماتیک توضیح داد: باید بتوانیم در همه عرصه‌ها از زنان شایسته بهره‌مند شویم.

وی افزود: آموزش زنان نیز به صورت فردی و تشکلی ضروری بوده و باید قوانینی به تصویب برسد که مدیریت زنان را مسجل کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توسعه بیمه زنان خانه‌دار به عنوان یکی از نیازهای مهم نیز گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا پایان دولت بیمه زنان خانه‌دار نهایی شود.

شریعتمداری با اشاره به ضرورت آموزش‌های حین و قبل از ازدواج ادامه داد: بررسی این موضوع در جلسه شورای عالی رفاه با حضور رئیس‌جمهوری در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زهراپژوهی و فاطمه‌پژوهی در عرصه‌های مختلف زندگی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان فردی عدالتخواه و مدافع حق الگوی جامعه اسلامی ماست که باید ادامه‌دهنده راه ایشان باشیم.  

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه پوشش بیمه جامعه روستایی زنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در ابتدای تشکیل صندوق بیمه روستاییان و عشایر حدود ۶۴۰ هزار بیمه شده داشتیم که این رقم به حدود ۲ میلیون نفر رسیده که تلاش می‌کنیم به ۳ میلیون نفر افزایش یابد که تلاش می‌شود ۲۰ درصد به زنان اختصاص یابد.

کد خبر 582773 برچسب‌ها محمد شريعتمداري وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی زنان بیمه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمد شريعتمداري وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی زنان بیمه کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به تاریخ پنجم تا یازدهم اردیبهشت به عنوان هفته کارگر گفت: در این هفته با اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه از کارگران قدردانی خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه به‌مناسبت هفته کار و گارگر بیش از 300 برنامه در استان با همکاری تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران و بسیج کارگری برگزار می‌شود، گفت: پنجم تا یازدهم اردیبهشت  "هفته کار و کارگر" نام‌گذاری شده است و برنامه‌ریزی و اجرای برنامه متفاوت هدف‌گذاری شده است.

وی شعار هفته کارگر امسال را «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» عنوان کرد و افزود: هشتگ هفته کار و کارگر در فضای مجازی با عنوان «پای کار ایرانیم» انتخاب شده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران  تصریح کرد: تکریم و پاسداشت مقام کارگر و ارج نهادن به زحمات و تلاش  قشر کارگر در جامعه در برنامه‌های امسال تدارک دیده شد.

باقری خاطرنشان کرد: تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران و بسیج کارگری برنامه‌های متعددی را تدارک دیدند.

وی غبارروبی و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا در سراسر استان، در کنار برگزاری سی و پنجمین جشنواره قدردانی از نخبگان جامعه کار و تولید را گوشه‌ای از برنامه‌ها دانست و تاکید کرد:  تجلیل از 20 کارگر نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه و مسئول ایمنی نمونه در کنار برگزاری مانور ایمنی در کارگاه های پرخطر در سراسر استان، از جمله برنامه‌هاست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به دیدار با خانواده شهدای کارگری نیز اشاره کرد و گفت: با برپایی میز خدمت کارگری در شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری دیدار با کارگران و نمایندگان جامعه کار و تولید استان انجام می‌شود.

وی نیروی کار را مهمترین سرمایه کشور دانست و بیان کرد: مجموعه  کار و تعاون و رفاه اجتماعی پرمخاطب ترین گروه در سال جهش تولید با مشارکت مردم است.

باقری به احیای تعاونی‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در اقتصاد نیز اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم در جهش تولید در شعار امسال توجه شده است و این به منزله ایجاد فرصت برای رشد تعاونی‌هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی