Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@00:38:47 GMT

استان گیلان قطب برجسته فعالیت های شیلاتی است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۰۲۶۴

استان گیلان قطب برجسته فعالیت های شیلاتی است

خون میرزایی استان گیلان را قطب برجسته فعالیت های شیلاتی در رده های مختلف پرورش، فرآوری و سایر رشته ها دانست و گفت: به دنبال جلب و جذب سرمایه گذاران برای پرورش ماهی در قفس هستیم.

«نبی الله خون میرزایی» در حاشیه سفر یک روزه خود به استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک فرارسیدن رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا س اظهار کرد: استان گیلان قطب برجسته فعالیت های شیلاتی در رده های مختلف پرورش، فرآوری و سایر رشته ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به مصرف سرانه ماهی در سال ۱۳۵۷ که یک کیلوگرم در سال بوده است افزود: سال گذشته عدد میانگین کشوری به ۱۳/۳ کیلوگرم رسیده است که باز در استان گیلان مصرف سرانه بیشتر از این آمار است.

وی تصریح کرد: استان گیلان استانی است که مصرف سرانه اش از میانگین کشوری بالاتر است.

خون میرزایی در ادامه طبق مطالعات پرورش ماهی را با توجه به ظرفیت دریای خزر یک میلیون تن دانست و اذعان کرد: بخش قابل توجه ای از آن در غرب دریا و حوزه استان گیلان است.

وی در ادامه با توجه به نشستی که دیروز با استاندار گیلان در مورد پرورش ماهی در قفس و تعهد و تکالیف سازمان شیلات و برنامه های تشویقی شیلات در این زمینه انجام شد گفت: برنامه هایی را ارایه کردیم و قرار است طی فراخوانی که در استان داده می شود برای جلب و جذب سرمایه گذاران برای پرورش ماهی در قفس، در خدمت دوستان باشیم.

خون میرزایی اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت های شیلاتی به قدری جاذبه داشته اند که در کشور با افزایش سرمایه گذاری روبرو بوده و تقاضا در این زمینه زیاد است.

گفتنی است، خون میرزایی به همراه نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و معاون امور استان ها و مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سازمان شیلات ایران عصر امروز (سه شنبه،۱۴ بهمن) به منظور حضور در جلسه شورای فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی و همچنین بازدید از طرح های صیادی و شیلاتی وارد این استان شدند.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیلات گیلان ایام دهه فجر جذب سرمایه گذار خون میرزایی استان گیلان پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، این برنامه با حضور مربیان کانون و اجرای فعالیت‌های شاد و متنوع بر روی کامیونت نمایش سیار صورت گرفت.اجرای نمایش شاد، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، نقاشی، برگزاری مسابقه و... از جمله برنامه‌هایی است که کانون برای این روز تدارک دید.شناسایی و استعدادیابی کودکان و نوجوانان مستعد در مناطق محروم و حاشیه نشین و مسیردهی مناسب توسط مربیان کانون ، امکان یابی برگزاری جلسات تعاملی با تسهیلگران و روان شناسان و جامعه شناسان در مناطق محروم با دعوت از کودکان و نوجوانان و والدین در راستای برون رفت از مشکلات اجتماعی و دعوت از تلاشگران و کنشگران حوزه آسیب‌های اجتماعی برای ورود جدی به این مقوله و ترویج امید و نشاط اجتماعی در کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این محلات از دیگر اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

دیگر خبرها

  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • استفاده از آب چاهک برای پرورش ماهی در نیمروز
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید