Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:28:42 GMT

قم رتبه دوم کشور در امر مبارزه با قاچاق را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۱۱۳۳

قم رتبه دوم کشور در امر مبارزه با قاچاق را کسب کرد

محمود سیجانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در همین رابطه طی این مدت ۵۲۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون و صدهزار ریال ارزش کشفیات استان در موضوع مقابله با قاچاق کالا و ارز بوده است.

وی افزود: عملکرد ۱۰ماهه استان (از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه) در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز قابل ‌قبول است و بر اساس پایش انجام‌شده،‌ قم توانسته است رتبه پنجم کشور را در این راستا به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی مدت یاد شده ارزش کشفیات استان قم در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۶۳۰ میلیارد و ۷۴۶میلیون و ۶۹۶ هزار ریال بوده است.

سیجانی گفت: بازرسان دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قم،‌ با استفاده از توان حداکثری به میدان آمدند و با انجام گشت‌های مستمر این موضوع را رصد می‌کنند.

وی بیان کرد: تحقق راهبرد جهش تولید بدون مبارزه جدی با قاچاق به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد و به همین دلیل، مسئولان استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و قضایی،‌ رسیدگی به این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دادند که نتیجه آن در رتبه مناسب استان در امر مبارزه با قاچاق نمایان شده است.

درمجموع ۳۶هزار و ۳۹۳ واحد صنفی مجوز دار در استان قم وجود دارد که ۲۱هزار و ۴۹۳ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۹۰۰ مورد آن تولیدی و فنی است و سازمان صمت استان با همکاری اتاق اصناف و دیگر نهادهای مسئول بر نحوه عملکرد آن‌ها نظارت دارد.

همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

برچسب‌ها قم جهش تولید اختصاصی ایرنا کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم جهش تولید اختصاصی ایرنا قم جهش تولید اختصاصی ایرنا کالای قاچاق اخبار کنکور قاچاق کالا و ارز مبارزه با قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ دستگاه کولر قاچاق از یک انبار در لنگرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، سرهنگ شریف رحیمی گفت: ماموران پلیس آگاهی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز از فعالیت فردی که کولر قاچاق در شهر لنگرود می‌فروخت مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با اقدامات پلیسی انبار نگهداری کولر‌های قاچاق را در اطراف شهر لنگرود شناسایی کرده و با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند افزود: در بازرسی از این انبار ۲۵ دستگاه کولر گازی قاچاق کشف شد.
وی با اشاره به اینکه متهم ۴۹ ساله برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را بیش از ۹ میلیارد ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • کشف ۳۰ قوطی شیر خشک قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • کشف ۲۵ دستگاه کولر قاچاق از یک انبار در لنگرود
  • ضرورت ایجاد تحولی در عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر
  • برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی