Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- درآینده نزدیک طرح توسعه پرورش میگو در اراضی شرق استان در منطقه بهشهر اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان نوشهر، حسن اسحاقی صبح اروز در فرمانداری شهرستان نوشهر با یزدانی فرماندار این شهرستان دیدار کرد . در این دیدار مدیرکل شیلات استان ضمن اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی استان ، مازندران را مرکز و ثقل تولید آبزیان پرورشی بویژه گرمابی برشمرد و گفت : شهرستان جویبار در تولید ماهیان استراتژیک خاویاری پرورشی ، شرق استان به عنوان قطب پرورش ماهیان گرم آبی و غرب استان قطب و کانون پرورش ماهی در قفس‌های دریایی است که با تلاش و همت آبزی پروران ما در دو بخش ماهیان گرم آبی وسردآبی مقام دوم و در پرورش ماهیان خاویاری مقام اول و برتر کشور را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک طرح توسعه پرورش میگو در اراضی شرق استان در منطقه بهشهر اجرایی خواهد شد افزود : منطقه غرب استان به دلیل شرایط مناسب هم در دریا هم در اراضی بالادست (رودخانه‌های پرآب) ظرفیت توسعه فعالیت‌های شیلاتی را دارد، در داخل دریا هم محل مناسبی برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس ( که از پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی ) فراهم است و شیلات استان از فعالیت پرورش دهندگان و سرمایه گذاران در قفس‌های دریایی حمایت خواهد کرد.اسحاقی ضمن تاکید بر ابطال مجوزهای پروژه‌های راکد افزود ، تولید ماهی در قفس‌های دریایی در سطح استان حدود 500 تن می‌باشد و در برنامه جهش تولید ، ما افزایش 200 تنی را پیش بینی نمودیم که امیدواریم در خرداد سال آینده به این میزان تولید دست یابیم.

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه به فعالیت 28 مزرعه پرورش ماهی در قفس شهرستان نوشهراشاره کردو تصریح کرد: شهرستان نوشهر کانون اجرای طرح پرورش ماهی در قفس استان است و با توجه به ظرفیت خوب و نیز استقبال سرمایه گذران توسعه آبزی پروری شهرستان نوشهر را پیگیر هستیم . در این دیدار مدیرکل شیلات استان از حمایت‌های بیدریغ فرماندار شهرستان نوشهر تقدیر و تشکر کرد.

اسحاقی در پایان حضور در این شهرستان به اتفاق رئیس اداره شیلات شهرستان نوشهروچالوس از پرورش ماهی در قفسهای مستقر در دریا بازدید نمودند.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازدید میدانی مدیرکل شیلات مازندران از مزارع پرورش ماهی در قفس پرورش ماهی در قفس شهرستان نوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش کرم ابریشم کمک به اشتغال در مناطق روستایی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: پرورش کرم ابریشم کمک خوبی برای اشتغال در مناطق روستایی است.

ابراهیم رودسرابی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم از مشاغل با سرمایه بسیار اندک و با دوره پرورشی یک ماهه است که می‌تواند کمک خوبی برای اشتغال در مناطق روستایی باشد.

وی تصریح کرد: پیرو انعقاد تفاهم نامه مدیریت جهاد کشاورزی و کمیته امداد شهرستان و در راستای اجرای هر چه بهتر تفاهم نامه، با هدف شناسایی متقاضیان پرورش کرم ابریشم، جذب حداکثری تخم نوغان و برنامه‌ریزی ارائه آموزش‌های لازم در راستای مدیریت پرورش کرم ابریشم در خوشاب انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: پارسال تعداد ۹۵ نوغاندار، آموزش‌های لازم را در قالب کلاس‌های آموزشی دریافت کردند و تعداد ۲۴۲ جعبه تخم نوغان در شهرستان توزیع شد که منتج به تولید بالغ‌بر ۸ تن پیله تر در شهرستان شد.

وی متوسط تولید پیله تر از هر جعبه در سال گذشته را معادل ۳۵ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: امسال تعهد شهرستان در جذب تخم نوغان، تعداد ۲۷۰ جعبه می‌باشد که برنامه‌ریزی‌های لازم برای جذب حداکثری انجام شده است.

رودسرابی آشنایی با روش‌های پرورش کرم ابریشم و در راستای حمایت، حفظ و توسعه مشاغل خانگی به خصوص زنان خانه‌دار و روستایی را ضروری دانست و افزود: این شهرستان ظرفیت بالایی در تولید پیله ابریشم دارد.

وی اذعان کرد: در صورت حمایت و قرارگرفتن پرورش کرم ابریشم در زنجیره تولید می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای محروم در این شهرستان شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب خاطرنشان کرد: پرورش کرم ابریشم از مشاغل با سرمایه بسیار اندک و با دوره پرورشی یک ماهه است که می‌تواند کمک خوبی برای اشتغال در مناطق روستایی، زنان خانه‌دار و جوانان باشد که با توجه به وضعیت آب و هوایی شهرستان پرورش کرم ابریشم از نیمه دوم فروردین‌ماه شروع و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: مقرر شده یک گروه در فضای مجازی و در بستر ایتا با حضور متقاضیان نوغانداری تشکیل و اطلاع رسانی‌های مربوطه به صورت متمرکز و از طریق این گروه انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید میدانی کارشناس گردشگری کشور از روستای تاریخی پالنگان
  • فعالیت ۵۰ واحد پرورش ماهی در شهرستان رزن
  • خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه های شهرستان نوشهر انجام شد ​
  • افزایش ۸ درصدی تولید آبزیان/ رهاسازی ۵۰۰ ملیون قطعه بچه ماهی
  • خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان نوشهر
  • جهش تولید با تولید قزل آلا در مزارع خاکی گیلان
  • پرورش کرم ابریشم کمک به اشتغال در مناطق روستایی است
  • گیلان پیشرو در جهش تولید و تکثیر بچه ماهیان خاویاری
  • ۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد
  • رونق بیشتر در مزارع پرورش میگو گمیشان با آغاز لایروبی