Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:16:00 GMT

۲ هزار و ۷۳۴ هنرکارت در آذربایجان‌شرقی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۱۴۸۹

۲ هزار و ۷۳۴ هنرکارت در آذربایجان‌شرقی صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی پیرزومنش شامگاه سه شنبه در مراسم اهدای نمادین هنرکارت به جمعی از هنرمندان استان در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز افزود: داشتن یک شناسه هویتی برای هنرمندان و کارتی که معرف آنان باشد نیاز واقعی جامعه فرهنگ و هنر بود که در دوره کنونی برای اعضای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر در سال ۱۳۸۳ با نام صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران آغاز به کار کرد و این صندوق در زمان کنونی بیش از ۸۰ هزار عضو در استان‌های سراسر کشور دارد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اعطای تسهیلات اعتباری و وام بانکی برای خلق آثار فرهنگی و هنری، مشارکت در تولید آثار فرهنگی هنری، ایجاد و رونق اشتغال در زمینه کسب و کارهای فرهنگی، سیستم‌های حمایتی مانند بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی درمانی و حمایت‌های معیشتی مانند پرداخت مستمری برای از کار افتادگی و سالمندان و اعطای وام‌های ضروری و کمک‌های بلاعوض به هنرمندان از جمله رویکردهای این صندوق است که با پیگیری‌های مستمر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش اعظم آن محقق شده است.

پیروزمنش ادامه داد: صندوق اعتباری هنر تلاش کرده با اجرایی کردن خدمات بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، طرح تکریم، طرح کمک مستمری و ارائه تسهیلات مالی به رفع دغدغه‌های اهالی فرهنگ و هنر کمک کند.

وی یادآوری کرد: لزوم حمایت بیمه‌ای از هنرمندان در دوران شیوع کرونا نمود بیشتری یافت و خوشبختانه تسهیلات ارائه شده و بحث‌های حمایتی از سوی صندوق اعتباری هنر در طول این ایام نیز قابل توجه بود.

پیروزمنش، افزود: ۳ هزار و ۶۹۰ نفر از هنرمندان استان به صندوق اعتباری هنر معرفی شده که از این تعداد ۷۶۵ نفر در سه ماه اخیر توسط این اداره کل به صندوق اعتباری هنر معرفی شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و ۲۵۱ نفر از هنرمندان استان بیمه بوده، به ۱۱۸ هنرمند برای دریافت مستمری خدمات ارائه شده و به ۳۲۰ نفر از آنان نیز توسط این صندوق وام کم بهره اعطا شده است.

کد خبر 5137769

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی هنر کارت صندوق هنر دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه بوشهر شهرستان کرج آمار کرونا شیراز شهرکرد افتتاح طرح عمرانی عکس استانها صندوق اعتباری هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از بیمۀ ۱۱۶ هزار روستایی و کشاورز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدرضا عسگری، شامگاه سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران گفت: 116 هزار نفر بیمه‌شدۀ صندوق بیمه اجتماعی در لرستان هستند.

او با بیان اینکه 60هزار و 263 نفر در لرستان بیمه‌شدۀ فعال هستند، اضافه کرد: ما در سال 1402 به‌اندازۀ 16سال گذشته کشاورز بیمه‌شده داشته‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با اشاره به عدم همکاری برخی از فرمانداران این استان با این صندوق، مطرح کرد: بیمۀ کشاورزان، عشایر و روستاییان اولویت این فرمانداران نبوده‌است.

13 هزار هکتار از محصولات زراعی لرستان بیمه شد

عسگری بیان کرد: مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر باشند به‌صورت رایگان در صندوق بیمۀ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه می‌شوند.

او با اشاره به ثبت‌نام 3380 نفر مادر دارای سه فرزند و بیشتر در لرستان برای برخورداری از بیمۀ روستایی، اضافه کرد: تاریخ تولید فرزند سوم این خانواده‌ها باید فروردین 1396 به بعد باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  لرستان اعلام کرد: حق بیمۀ مادران دارای سه فرزند و بیشتر به‌صورت صددرصدی توسط دولت پرداخت می‌شود و برای فرزندان چهارم و پنجم نیز به‌ازای هر فرزند اضافه می‌شود.

عسگری با تأکید به لزوم اطلاع‌رسانی کامل برای بهره‌مندی از بیمۀ اجتماعی اطلاع داد: حداقل حق بیمه برای افراد مشمول در این صندوق سالانه 960هزار تومان است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند