Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:49:32 GMT

هوای هفت منطقه مشهد در وضعیت هشدار است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۲۰۹۳

هوای هفت منطقه مشهد در وضعیت هشدار است

تورج همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت هوا در ۱۶ ایستگاه دیگر این شهر در وضعیت سالم و میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد هم با ۹۵ ای.کیو.آی در مرز سلامت است.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در چنین شرایطی افراد دارای بیماریهای قلبی، تنفسی، سالمندان، زنان باردار و کودکان تا زمان بهبود کیفیت هوا از رفت و آمد در مناطق آلوده خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همتی افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود وضعیت هوای این شهر ایفا کنند. 

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست تغییرات آب و هوا مشهد آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست تغییرات آب و هوا مشهد سازمان حفاظت محیط زیست تغییرات آب و هوا مشهد آلودگی هوا اخبار کنکور شاخص کلی کیفیت هوا کیو آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۷ فروردین) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایسنا آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۹۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۱۱۲  و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز ‌سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار است
  • هوای تهران سالم شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق