Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در مورد سهم اتوبوس‌های درون‌شهری در آلودگی هوای این کلانشهر توضیحاتی داد.

به گزارش تین نیوز، سیدمسعود ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: حفظ میانگین 10 سال عمر برای ناوگان اتوبوسرانی در مشهد، نیازمند افزودن سالانه 200 دستگاه اتوبوس جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاضی افزود: در شرایط فعلی با توجه به رشد نرخ ارز و همچنین تحریم‌ها، تامین این تعداد ناوگان برای شهرداری مشهد و دیگر شهرداری‌ها بسیار دشوار و سخت است.

وی گفت: علیرغم همه این دشواری‌ها، با ناوگان جدیدی که هرساله وارد ناوگان شده و چندی پیش نیز شاهد ورود تعدادی اتوبوس و مینی‌‎بوس نیز بودیم، وضعیت شهر مشهد از این حیث بسیار بهتر از دیگر کلانشهرهای کشور است.

ریاضی با بیان اینکه بخاطر دشواری و هزینه‌بر بودن ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی، باید به دنبال راهکارهای جایگزین باشیم، افزود: شرایط پیش آمده، تهدیدی است که باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد تصریح کرد: ما در ناوگان اتوبوسرانی، فارغ از سال تولید، نیازمند ناوگان کارآمد هستیم؛ اتوبوسی را کارآمد می‌دانیم که دارای ظاهری مناسب، برخوردار از فضای داخلی خوب و همچنین حداقل آلایندگی باشد.

ریاضی گفت: بهسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی باید به نحوی باشد که سبب ارتقاء کارآمدی آنها شود؛ با این اقدام، نه تنها تهدید به فرصت تبدیل شده، بلکه سبب اشتغالزایی، شکوفایی استعدادها و همچنین کمک به صنعت داخلی و پرهیز از تحمیل هزینه‌های سنگین به شهرداری و خروج ارز از کشور می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باور و تصور عمومی مبنی بر این است که ناوگان اتوبوسرانی نقش بسزایی در آلودگی هوای شهر دارند، اظهار کرد: مطالعات نشان داده که سهم اتوبوس‌های درونشهری در آلودگی هوای مشهد تنها 1.2 درصد بوده، در شرایطی که سهم آلایندگی ناشی از موتورسیکلت‌ها 5 درصد برآورد شده؛ یعنی آلودگی هوای ناشی از موتورسیکلت حدود 5 برابر اتوبوس‌هاست و در نگاه اول برای هرکسی شگفت‌انگیز است.

ریاضی گفت: در چنین شرایطی، بازسازی و بهسازی اتوبوس‌ها، اقدامی کاملا معقول و منطقی است چراکه از حیث اقتصادی و زیست‌محیطی و اشتغالزایی کاملا به صرفه و مناسب است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اتوبوسرانی مشهد حمل و نقل ترافیک مشهد ناوگان اتوبوسرانی آلودگی هوای اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران گفت: با توجه به لزوم ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی و با پیگیری‌های مکرر این معاونت از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، ناوگان اتوبوسرانی در بخش خصوصی و ملکی شرکت واحد اتوبوسرانی افزایش یافت.

فرهاد خدابخشی افزود: افزایش ناوگان اتوبوسرانی منطقه همزمان با نوسازی ناوگان صورت گرفته است که این افزایش ناوگان منجر به کاهش سر فاصله اعزام ناوگان خطوط و کاهش زمان انتظار مسافر در ایستگاه‌ها و به دنبال آن افزایش رضایت‌مندی شهروندان می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲۲ گفت: براین اساس خطوط اتوبوسرانی ۴۳۵ از مترو ایران خودرو به پایانه شهید باقری با ۹ دستگاه مینی بوس، خط ۳۲۵ از پایانه شهید باقری به مترو چیتگر با ۷ دستگاه اتوبوس، خط ۳۲۴ از پایانه شهید باقری به استادیوم آزادی با ۵ دستگاه اتوبوس و خط ۳۲۶ از مترو چیتگر به پایانه همت-شریعتی با ۹ دستگاه اتوبوس تقویت شدند.

دیگر خبرها

  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد شهر یزد