Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-18@02:12:57 GMT

موانع و علل حذف نشدن کنکور چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۲۶۱۹

موانع و علل حذف نشدن کنکور چیست؟

به گزارش«نماینده» مهرداد ویس کرمی درباره علل و موانع حذف کنکور، عنوان کرد: یکی از دلایل محقق نشدن حذف کنکور، توجه نکردن به تمام ابعاد مسئله است. باید استدلال‌های مخالفان و موافقان کنکور مورد بررسی قرار گیرد تا مدیریتی مناسب در این راستا شکل بگیرد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس با برشمردن آسیب‌های کنکور گفت: مخالفان کنکور اذعان می‌کنند که از کلاس های کنکور سوءاستفاده می‌شود و به بحث استرس شدید شرکت  کنندگان نیز اشاره می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین بحث عدم توجه به سوابق دانش آموز و بسنده کردن به آزمون 4 ساعته را می‌توان یکی از آسیب‌ها دانست. از دیگر آسیب‌ها، عدم توجه به شخصیت افراد و اکتفا به هوش شناختی، عدم توجه به مفهوم و حفظ محوری، شرطی سازی و تک بعدی شدن افراد است.

ویس کرمی ادامه داد: سوال اینجاست که آیا در آموزش و پرورش زمینه‌ای برای حل این اشکالات وجود دارد؛ به نظر می رسد که زیرساخت‌های لازم هنوز در آموزش و پرورش کشور فراهم نشده است.

ویس کریمی یادآور شد: تا زمانی که مشکل اشتغال و معیشت در بسیاری از رشته‌ها، فشار روانی از سوی خانواده‌ها، دولتی بودن دانشگاه و محدود بودن ظرفیت حل نشود، حذف یا حل مسئله کنکور میسر نیست.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلیقه‌‎ای بودن مدیریت‌ها به جای برنامه محور بودن یکی از ضعف‌های دولت‌ها است. با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، گاهی دولت جدید تعهد رئیس جمهور دولت قبلی را نمی پذیرید. متاسفانه برای عدم اجرای قانون از طرف مدیران، اجرای بازخواست و مجازات جدی نداریم و همین مسئله نیز یکی از عوامل حذف نشدن کنکور است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: آموزش و پروش کنکور ویس کرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در برنامه هفتم توسعه ریل گذاری با رویکرد جدیدی در دانشگاه‌ها برنامه ریزی شد و مهارت افزایی را در دانشگاه‌ها دنبال می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی مازندران اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه و در دولت سیزدهم ریل گذاری با رویکرد جدیدی در دانشگاه‌ها برنامه ریزی شد.

 وی گفت: حکمرانی آموزشی بر پایه محور‌های دانش و اخلاق اصلاح و پایه گذاری شده است.

عمو عابدینی به پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول اشاره کرد و با بیان اینکه  آمایش رشته‌ها و اجرای طرح تحول دولت سیزدهم در کنار ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کارگروه ویژه پی ریزی شده است تصریح کرد: کیفی‌گرایی مهارت‌افزایی  و ساماندهی موسسات در کنار مدیریت منطقه‌ای، از اهداف و اولویت‌های طرح آمایش آموزش عالی است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی همچنین، خاطرنشان کرد: باید رشته‌های دانشگاهی پیوست اشتغال داشته باشند و وجود رشته‌های دانشگاهی بدون توجه به نیاز‌ها و آمایش آموزش عالی، سبب افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور شده است.

عمو عابدینی ادامه داد: در طرح تحول آموزش عالی به بورسیه شغلی در صنایع توجه شده است.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران به میانگین 40 درصدی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در مازندران 20 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

 حسینی پور  افزود: رتبه دانشگاه در استان در مقایسه بادانشگاه‌های ملی کاهش دارد.

استاندار مازندران تصریح کرد: طرح پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول که در وزارت علوم در دست اجراست  راهکارهایی را برای برون رفت از مشکلاتی که دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند ارائه می‌دهد.

حسینی پور استاندار مازندران اظهار کرد: در پیاده سازی طرح تحول نباید به دنبال گزینه‌های غیر کارشناسی باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اتخاذ راهکار درست و اصولی و توانمندسازی دانشگاه مازندران در سطح ملی و هم در سطح بین المللی در دستور کار است.

وی گفت: در طرح تحول باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز کرده و به خواسته‌های ملی توجه کنیم.

وی همچنین، گفت: ساماندهی رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز‌ توسعه‌ای مازندران لازم است مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • مدافع استقلال بی‌توجه به شایعات محرومیت!
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • لزوم توجه مراجع تقلید به آموزش طلاب
  • انتقاد یک مربی از برگزار نشدن دوره‌های کوهنوردی در خوزستان