Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@00:35:08 GMT

چرا دیر واکسن کرونا وارد می کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۴۳۸۵

رئیس سازمان غذا و دارو، به ارائه گزارشی از وضعیت بازار دارویی کشور در دوران کرونا پرداخت.

محمدرضا شانه ساز، صبح چهارشنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، به تشریح دستاوردهای حوزه دارویی کشور در دوران پس از انقلاب پرداخت.


وی با اشاره به جایگاه صنعت داروسازی کشور در پس از انقلاب، گفت: جایگاه صنعت داروسازی کشور در بعد از انقلاب و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا، در قبل از انقلاب ما فقط یک صنعت وابسته داروسازی داشتیم، اما صنعت دارویی کشور در شرایط کنونی به یک قدرت منطقه‌ای و حتی جهانی بدل شده است.


رئیس سازمان غذا و دارو، افزود: عرصه کرونا با همه آسیب‌هایی که داشته است، توانست زیرساخت‌های کشورهای موفق در صنعت داروسازی را نمایان ساخت. به طوری که ما در شرایط سخت تحریم‌ها توانسته ایم به تولید روزانه ۴۰ میلیون عدد ماسک سه لایه دست یابیم.
وی ادامه داد: تولید ۱۵ تا ۲۰ برابری محلول‌های ضد عفونی کننده و ساخت کیت‌های آزمایشگاهی و دستگاه‌های ونتیلاتور، از جمله دستاوردهای تلاشگران ایرانی در عرصه کرونا بوده است.


رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در دوران کرونا توانستیم هر دارویی که در دنیا تولید شد، در کنار از سه ماه آن دارو را در کشور تولید کنیم.
شانه ساز در ادامه به وضعیت تأمین واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: نگاه ما در تأمین واکسن به تولید ملی است.
وی با عنوان این مطلب که تا زمان تولید انبوه واکسن ایرانی می‌بایست به واردات واکسن از منابع معتبر و مطمئن نگاه کنیم، گفت: ما برای تأمین واکسن کرونا، یک سبد واکسن تعریف کرده ایم و این طور نیست که بخواهیم فقط از یک کشور واکسن وارد کنیم.


رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه واردات واکسن از روسیه، چین، هند و کوبا در دستور کار قرار دارد، افزود: اولین محموله واکسن از روسیه وارد می‌شود.
شانه ساز با عنوان این مطلب که قرار است چند میلیون دوز واکسن روسی وارد کنیم، گفت: واکسن روسی از ایمنی و اثربخشی بالایی برخوردار است و از این بابت مطمئن هستیم.


رئیس سازمان غذا و دارو، در پاسخ به این سوال که چرا دیرتر از سایر کشورها نسبت به واردات واکسن اقدام کرده ایم، افزود: علت این کار، اطمینان از گذراندن فاز سه واکسن‌های در دست تولید در دنیا است.
وی توضیح داد: تمامی واکسن‌هایی که در مرحله تولید انبوه قرار دارند، می‌بایست فاز سه را بگذرانند ولی بعضی کشورهای منطقه و اطراف ما، تصمیم گرفتند در همان فاز سه مشارکت کنند و زودتر به واکسن دسترسی پیدا کنند. اما، سیاست ما این است که اجازه دهیم نتایج فاز سه مشخص شود و بعد برای انتخاب واکسن مورد اطمینان اقدام نمائیم.


رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه واکسن ایرانی ستاد اجرایی فرمان امام تا اواخر بهار به تولید انبوه می‌رسد، گفت: خوشبختانه مراحل بالینی تولید این واکسن با موفقیت در حال انجام است. ضمن اینکه سایر واکسن‌های در دست ساخت نیز مشغول مطالعات بالینی هستند.


شانه ساز در واکنش به اظهاراتی که بعضا در موضوع واکسن مطرح می شود، اظهار داشت: مرجع تایید واکسن در کشور، سازمان غذا و دارو است و درخواست بنده از دوستانی که قصد اظهار نظر در این حوزه را دارند، این است که با اطلاعات کامل و مستندات علمی حرف بزنند و اگر در حوزه واکسن تخصص ندارند، صحبتی نکنند که افکار عمومی را نگران کند.

سلامت نیوز

برچسب ها: کرونا ، غذا و دارو ، واکسن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MOS

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا غذا و دارو واکسن رئیس سازمان غذا و دارو شانه ساز فاز سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس سازمان غدا و دارو گفت: برخی عطاری‌ها اقلام غیرمجاز را با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم به فروش می‌رسانند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با بیان اینکه برخی عطاری‌ها اقلام دارویی غیرمجاز را با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم می‌فروشند، اظهار کرد: باید این موضوع مورد نظارت و ساماندهی قرار بگیرد. در عین حال سوق دادن مردم به سوی مصرف داروهای طبیعی و گیاهی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و نیاز است که انجمن‌ها و سندیکاها عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به شعار سال، نقطه ثقل حمایت‌های دولت باید در راستای تولید محصولات دارویی باشد به همین دلیل ما موافق واردات محصولات و فرآورده‌های دارویی که تولید داخلی دارند، نیستیم.

محمدی ادامه داد: در سازمان غذا و دارو برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولید خواهیم داشت. یکی از سیاست‌های همیشگی سازمان غذا و دارو افزایش مشارکت ذی‌نفعان حوزه دارو است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آنچه برای ما اهمیت دارد نبود تعارض منافع است و در قیمت‌گذاری‌ها نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: در عین حال ما هر اقدامی که برای توسعه صادرات داروها نیاز باشد انجام خواهیم داد. تسریع و تسهیل فرآیندها و صدور پروانه‌ها و حرکت به سوی الکترونیکی شدن فرآیندها از اقداماتی است که باید انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • پرسشی از سخنگوی سازمان غذا و دارو؛ قیمت در داروخانه‌ها تغییر کرده است؟
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم