Web Analytics Made Easy - Statcounter

درست از یک سال پیش بود که جرقه افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد و حتی قیمت کارخانه آغاز شد؛ بخش مهم این افزایش قیمت به کمبود تولید خودرو بر می گردد به طوری که کاهش تولید باعث برهم زدن تعادل بازار می شود و به دنبال آن آشفته بازار قیمت را به وجود می آورد.

به گزارش پول نیوز، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره علل ورود پیدا نکردن خودرو خارجی در بازار داخلی گفت: خودرو های گوناگون تولید خارجی وجود دارند که بسیار با کیفیت تر از خودرو های داخلی و ارزان تر هستند که در صورت مجوز واردات آن کمک بزرگی به بازار داخلی خودرو و رقابت پذیری تولیدکنندگان خودرو در کشور ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: قیمت خودرو مانند پراید این روزها بیش از ده هزار دلار است در حالی که حداقل 10 خودرو مدل روز جهانی وجود دارد که دارای استانداردهای روز دنیا هستند و اگر وارد شود کمک به کیفیت تولید داخل خواهد شد، به عبارتی اگر خودروسازان داخلی بگذارند حتما واردات خودرو از سر گرفته می شود و تعادل در بازار قیمت خودرو برقرار خواهد شد؛ وقتی خودرو سازی در کشورمان دولتی است، توان واردات نخواهیم داشت، دلایل گوناگونی وجود دارد که چرا واردات خودرو صورت نمی گیرد.

دادفر در پاسخ به سوال خبرنگار درباره اینکه واردات خودرو مغایرتی با تولید داخلی و به نوعی داخل سازی ندارد باتوجه به اینکه رهبر انقلاب بارها تاکید کرده اند که باید از تولید ملی حمایت کرد؟ گفت: درست است که مقام معظم رهبری موضوع تولید داخل را مد نظر مسئولان قرار می دهند و همه ایرانیان تمایل دارند چرخ کارخانه های تولید داخل بچرخد تا اشتغالزایی صورت گیرد، ارزبری وجود نداشته باشد و به نوعی ارز آوری به وجود آید، اما وقتی کیفیت خودروهای داخلی بسیار پایین است و به نوعی بازار انحصاری وجود دارد و همچنین توان تامین بازار داخلی را ندارند بنابراین واردات راهکاری برای رونق تولید داخل است.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین قیمت خودرو های وارداتی در بازار

بازار کشش افزایش قیمت ندارد/بورس بازی و واسطه‌گری در حال ترک بازار خودرو است

او افزود: آیا خودرو سازان ما توانسته اند خودرو به تعداد نیاز بازار و کیفیت روز بازارهای جهانی بسازند؟ جالب اینجاست که هر وقت از این کارخانه ها ایراد گرفته می شود ربطش می دهند به تحریم، در حالی که به تحریم ارتباطی ندارد؛ قدیمی ها حرف خوبی می زنند که چاه کن همیشه ته چاه قرار دارد، مسئولان خودروساز کشور شما جلو رقبای خودتان را به شکل های مختلف گرفته اید تا بتوانید بازار انحصاری داشته باشید بازار هم که بدست آوردید اما وقتی نمی توانید جوابگوی بازار باشید چه فایده ای دارد.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو ادامه داد: نیاز واقعی بازار بین یک میلیون تا یک میلیون و سیصدهزار دستگاه است، اوج واردات خودرو به کشور در طول یک سال 95 هزار خودرو بود و تولید داخل حدود یک میلیون بوده است، مابقی سال ها نیز زیر این ارقام تولید و واردات داشته ایم.

دادفر گفت: هدف گذاری خودرو برای سال های آینده 3 میلیون دستگاه خودرو تولید، 10 درصد واردات و یک میلیون دستگاه نیز صادرات انجام شود، بنابر این ما باید به میزانی خودرو بسازیم که یک میلیون آن را صادر کنیم، متاسفانه نتوانسته ایم نیاز بازار داخلی را جواب دهیم چه برسد به اینکه صادرات انجام دهیم.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو ادامه داد: دو کارخانه بزرگ تولیدکننده خودرو کشور در تمامی سال ها 94 درصد بازار خودروی کشور را از آن خودشان کرده اند و 3تا 5 درصد هم سهم واردکنندگان بوده و 1تا 3 درصد بازار نیز متعلق به دیگر خودروسازان است و برخی از خودروسازان کشور تنها 30 هزار خودرو تولید داشته اند و به عبارتی کل بازار در اختیار دو خوروساز قرار دارد ما نمی گوییم قرار نگیرد، اما در شرایط مساوی قرار گیرد و رقابت سالم ایجاد شود

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خودرو خارجی واردکنندگان خودرو واردات خودروسازان کارخانه واردات خودرو بازار داخلی دبیر انجمن قیمت خودرو تولید داخل یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!

تویوتا چند ماه پیش از نسل نهم سدان محبوب خود یعنی کمری رونمایی کرد. این خودرو به‌زودی وارد نمایندگی‌ها می‌شود و قیمت آن هم اکنون منتشر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، جدیدترین مدل کمری فقط دارای پیشرانه هیبریدی بوده و هیچ گزینه‌ای با موتور V ۶ در دسترس نیست. این خودرو همچنین دارای ظاهری بازطراحی شده، سیستم تعلیق دوباره مهندسی شده و فضای داخلی کاملاً جدید است.

برای تریم پایه LE قیمت ۲۹۴۹۵ دلار (معادل یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان) اعلام شده که شامل هزینه‌های مختلف هم می‌شود. کمری LE جدید در واقع ۵ دلار ارزان‌تر از مدل قدیمی کمری هیبرید است.

سیستم چهار چرخ محرک، یک آپشن ۱۵۲۵ دلاری در همه مدل‌ها است.

مدل LE قیمت ۲۹،۴۹۵ دلار / یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

مدل SE قیمت ۳۲،۲۲۰ دلار / دو میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان

مدل XLE قیمت ۳۴،۴۹۵ دلار / دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان

مدل XSE قیمت ۳۵،۶۹۵ دلار / دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان

قیمت این خودرو برای مدل XSE AWD با پکیج Premium Plus و بدنه دو رنگ تا ۴۲۲۲۰ دلار (معادل ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان) افزایش می‌یابد. این در حالیست که هوندا آکورد ۲۰۲۴، یکی از رقبای اصلی کمری، دارای قیمت پایه ۲۸۹۹۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان) و حداکثر قیمت ۳۳۹۹۰ دلاری (معادل دو میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان) است.

با اینکه نسل جدید کمری به طور کلی گران‌تر است، اما این واقعیت که قیمت آن تقریباً با مدل قبلی برابری و در عین حال قدرت بیشتری را ارائه می‌کند، باعث می‌شود که این یک معامله منصفانه به حساب بیاید. این خودرو از آخرین نسل سیستم هیبریدی معروف تویوتا مانند پریوس جدید استفاده می‌کند، اما به جای پیشرانه ۲.۰ لیتری، از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند. کمری جدید همچنین دارای استایل بسیار بهبودیافته و آخرین فناوری‌های کمک راننده تویوتا است.

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم