Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@09:40:49 GMT

رشد صادرات مرکبات در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۶۹۵۰

رشد صادرات مرکبات در مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: صادرات مرکبات از نظر وزنی ۱۳۸۱ درصد و از نظر ارزشی ۸۹۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

حسن خیریانپور با اشاره به صادرات بیش از ۲۳۷ تن مرکبات به ارزش ۶۹هزار ۸۸۸ دلار در ۱۰ ماهه سالجاری به کشورهای هدف اظهارکرد : بخش قابل توجهی از محصول تولیدی به علت کیفیت بالای تولید و طعم و مزه بازار پسند، علاقمندان زیادی در بازارهای جهانی دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صادرات مرکبات با برنامه ریزی های صورت گرفته و پیگیری های دستگاه ها و تشکل های مختلف در این مدت از نظر وزنی ۱۳۸۱ درصد و از نظر ارزشی ۸۹۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است که اقداماتی نظیر توسعه دیپلماسی اقتصادی , بهبود حمل و نقل بین المللی , کمک به بازاریابی , بهبود کیفیت بسته بندی و غیره در این امر موثر بوده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : استان مازندران با تولید بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع مرکبات رتبه اول را در سطح کشور دارد.

خیریانپور همچنین وجود بازارهای فوق العاده مناسب در کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را فرصتی بسیار مناسب برای صادرات این محصول دانست و افزود: با وجود پایانه های صادراتی فعال استان و برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت قطعا تا پایان سالجاری صادرات قابل توجهی از این محصول را شاهد خواهیم بود .  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم