Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران با بیان این‌که فقط حدود ۲ سال است که در تهران ساختمان ایمن ساخته می‌شود،‌گفت: حقوق اعضای هیئت مدیره ۱۰ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا میرجعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر بخواهیم ساختمان‌هایی در تهران بسازیم که مردم از ترس زلزله به خودرهای خود پناه نبرند باید بحث نظارتی و مجری صلاح را تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طی دو سال اخیر توانسته‌ایم ساختمان‌های ایمن‌تری را بسازیم، اما از شهرداری و ارگان‌های دیگر تقاضا داریم تعامل خود را با نظام مهندسی تقویت کنند و در مقابل تخلفات احتمالی برخورد شود.

وی افزود: طی 2 سال اخیر حدود 90 درصد ساختمان‌های ساخته شده در تهران ایمن است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران درباره آتش سوزی ساختمان‌،گفت: نظام مهندسی تهران و ناظران دلسوزانه مقررات ساختمان را در زمان ساخت تطبیق داده و اجرا می‌کند. ارگان‌های دیگر نیز باید با نظام مهندسی تعامل داشته باشند،الان شهرداری در بحث مجری ذی‌صلاح با ما تعامل بسیار خوبی دارد. انتظار داریم سازمان آتش‌نشانی هم در بحث آتش نشانی نیز با نظام مهندسی تعامل مناسبی داشته باشد و ابهامات این حوزه رفع شود.

میرجعفری بیان کرد: معتقدم طی 2 سال اخیر در بحث آتش‌نشانی اقدامات خوبی در ساختمان‌ها صورت گرفته است. ساختمان‌های قدیم‌ساز در تهران دچار حریق می‌شوند که ضوابط و مقررات ملی ساختمان در ساخت آنها رعایت نشده است. البته بحثی داریم که ساختمانی بر اساس مقررات ملی ساختمان ساخته می‌شود اما بعد از مدتی کاربری ساختمان تغییر می‌کند.

وی اضافه کرد: در آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر از بام ساختمان هم استفاده شده بود و از تماام فضاهای موجود برای تغییر کاربری استفاه شده بود. اینجا هست که اجرایی شدن مبحث 22 مقررات ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد. از تمام ارگان‌های ذی ربط می‌خواهیم این مبحث را اجرایی کنند و در زمان نقل و انتقال ساختمان به این مبحث توجه شود.

وی با بیان این‌که از اول اسفند در پروانه‌های ساختمانی مجری ذی‌صلاح درج خواهد شد، گفت: این حداقل خواسته سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یکی از دلایل کیفیت نازل ساخت‌وسازها در تهران را تعرفه مهندسان ناظر عنوان کرد و افزود: ناظران اعتراض دارند که حق‌الزحمه آنها متناسب با تورم پرداخت نمی‌شود، مدیران ارشد کشوری هم باید این دغدغه‌ها را ببینند. با تعامل با شهرداری نیز می‌توانیم کیفیت ساخت و ساز را افزایش دهیم.

میرجعفری همچنین حقوق 30 میلیون تومانی اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران را تکذیب کرد و گفت: حقوق اعضای هیئت مدیره 10 میلیون و 120 هزار تومان است و بیشتر از این  مبلغ دریافت نمی‌کنند. هر وقت هم تمایل داشتید می‌توانید بیایید و فیش حقوقی اعضا را ببینید.

سعادت‌نژاد رئیس انجمن سازندگان مسکن  ساختمان تهران نیز گفت: حضور افراد دارای صلاحیت در ساخت‌وسازها باعث ارتقای کیفیت و عمر ساختمان می شود.

وی افزود: با توافق با شهرداری تهران، نظام مهندسی ساختمان و انجمن سازندگان از اول اسفند ماه امسال در ساخت‌وسازهای گروه «د» و «ج» از مجریان ذی‌صلاح استفاده خواهد شد.

کلیات طرح بازنگری در قانون نظام مهندسی تصویب شدمعاون وزیر راه: سیستم سازمان نظام مهندسی ساختمان باید تهاجمی شوداحتمال انحلال یا تعطیلی سازمان نظام مهندسی استان تهرانکم توجهی سازمان نظام مهندسی ساختمان به تعیین تعرفه خدمات/شورای مرکزی کم کاری می کند

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند

اولین نشست شورای پدافند غیر عامل شهرستان زرند در ساختمان نظام مهندسی تشکیل شد. 

در این نشست ۳ ساعته که با هدف شناسایی نقاط بحرانی شهر و ارائه راهکارهایی در خصوص افزایش ایمنی ساختمان های تجاری، مسکونی و بیمارستان های شهری برگزار شد، شهردار زرند از دغدغه مدیریت شهری در خصوص ساختمان های ناایمن گفت.

علی ضیاءالدینی با اعلام اینکه دستیابی به شهر ایمن همراه با توسعه پایدار، بدون توجه به قوانین امکان پذیر نمی باشد، گفت: اگر دستگاه های متعدد و مسئول در کنار هم قرار نگیرند، کار ایمنی کامل صورت نمی گیرد.

وی با اعلام اینکه شهرداری در مقابل شهروندان وظایفی بر عهده دارد و در مسیر این وظایف از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، افزود: اقدامات انجام گرفته در حوزه ایمنی شهر لازم و کافی نمی باشد. 

سیدرضا حسینی نژاد، فرماندار زرند نیز در این نشست با اعلام اینکه نگاه کارشناسی سازمان نظام مهندسی و آتش‌نشانی در خصوص ایمنی شهر قابل ستایش می باشد، گفت: مطمئنا با همکاری یکدیگر می‌توانیم موجب افزایش و ارتقای تاب‌آوری شهر در مقابل حوادث باشیم.

وی افزود: رعایت اصول ایمنی در ساخت‌وساز و نظارت بر آن از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید تمامی دستگاه های مسئول پای کار بیایند.

 ابراهیم بابایی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز که مهمان ویژه این نشست بود از شهر زرند به عنوان یکی از شهرهای ایمن سال های گذشته نام برد و گفت: متاسفانه امروز شهر زرند از سال های خوب خود فاصله گرفته است.

وی افزود: برای رسیدن به شرایط ایمن و برنامه های جامعه ایمن، باید همه مدیران و مسئولان کمر همت ببندند. 

بابایی خواستار جدی گرفتن ۲۲ مبحث مقررات ملی ساختمان از سوی ادارات و نهادها شد و تصریح کرد: توجه نکردن به این مباحث، باعث می شود ضوابط و دستورالعمل ها در همه بخش ها از جمله ایمنی و مقاوم سازی در برابر آتش سوزی، نادیده گرفته شود و در آینده با مشکلات متعددی روبرو شویم.  

 در پایان این نشست مقرر شد کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند تشکیل و در خصوص بازدید از ساختمان های ناایمن، ادارات، بیمارستان ها و ...اقدام لازم صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فیلم| ساخت بزرگترین سد و نیروگاه در سریلانکا به دست مهندسان ایرانی
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری
  • رئیس سازمان نظام پرستاری: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان در کیش
  • تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند