Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز زن در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: بهترین الفاظ و مفاهیم در حوزه زنان را رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند که نه زن بودن محدودیت می‌آورد و نه رفتاری با الگوی اسلامی بودن در زنان می‌تواند محدودیت در کارهای دیگر ایجاد کند و نه ایفای نقش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در حوزه زنان می‌تواند آنها را از وظیفه مادری و دینی خودشان دور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه انسان‌ها برای پیشرفت در زندگی و طی سریعتر مراحل به الگو نیاز دارند و حضرت زهرا (س) الگویی برای زنان و مردان مسلمان است که سراسر زندگی کوتاه ایشان درس برای همه ادوار است.
استاندار کرمان افزود: به تبع این الگوی متعالی در طول تاریخ ما شاهد فعالیت زنانی در جامعه بشری هستیم که رفتار منطبق بر آن الگوی متعالی توانسته خدمات شایان توجهی را در پرورش نسل شایسته، تربیت قهرمانان بلندآوازه الگوساز، کارآفرینی، تاریخ‌سازی، ایفای رسالت زنان در مقاطع مختلف و هم روایتگری تاریخ چون حضرت زینب (س) ارائه دهد.
زینی وند عنوان کرد: زنان ما نباید از این الگوها فاصله بگیرند، الگوهایی که سیاست، اقتصاد، شجاعت، تربیت شایسته فرزند و شوهرداری، رازداری، آیین زندگی در آن وجود دارد و زنان دانشگاهی باید حول این محورها، کلیدواژه‌های جذاب برای نسل جوان استخراج کنند.
وی عنوان کرد: قرائت بزرگان ما چون رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری از اسلام و انقلاب آن است که محدودیتی در مشارکت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی زنان وجود ندارد و می‌شود نقش فعال‌تری را برای زنان ترسیم کرد.
استاندار کرمان با بیان اینکه تقویت حضور و نقش زنان در حوزه‌های مختلف هم به خود بانوان و هم سیاست‌ها و قوانین وضعی بستگی دارد، گفت: در ادوار پس از انقلاب اسلامی ممانعتی برای حضو زنان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قائل نشده است.
زینی وند تصریح کرد: جامعه زنان باید خودباوری داشته و پیشنهادات مکرر برای حضور در موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی را بپذیرند، زنان باید مطالبه‌گر و میدان‌دار در این عرصه‌ها باشند.
وی خطاب به بانوان گفت: مطالبه‌گرانه در تصاحب کرسی‌های مدیریتی تلاش کنید زیرا زنان بخش موثر جامعه هستند و نباید برای آنها سهم تعیین کرد.
وی اضافه کرد: روحیات و سمت و سوی سیاست‌گذاری‌های ما مردانه است، چون مردان تصمیم‌گیر این صحنه هستند و زنان باید سهمی از این‌ها را مطالبه‌گرانه تصاحب کنند تا در حوزه سیاست‌گذاری‌ها تسهیلگری امور زنان را فراهم کنند.
استاندار کرمان با تاکید بر ارتقای مشارکت‌های فعال اجتماعی و سیاسی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره داشت و گفت: از بانوان فرهیخته استان در شهر و روستا می‌خواهیم که به صورت گسترده برای انتخابات شورای شهرو روستا کاندیدا شوند.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان ابراز داشت: در استان کرمان حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی را کم‌رنگ دیدم، برای انتخاب معاون زن در استانداری تلاش زیادی کردیم. در حوزه فرمانداری‌ها هم پیشنهاد بانوان را دادیم اما هنوز استقبال نکردند.
استاندار کرمان ورود زنان فرهیخته استان در حوزه تشکل‌ها و سمن‌ها در حوزه محیط زیست، معماری شهری، گردشگری، طبیعت‌گردی و کویرگردی را مورد تاکید  قرار داد و گفت: هنر زنان در روستاها، فرآوری محصولات کشاورزی، پررونقی خانه‌های بوم‌گردی از ظرفیت‌های نهفته و استفاده نشده استان هستند.
زینی‌وند عنوان کرد: در حوزه کارآفرینی استانداری کرمان آماده است که جامعه زنان را برای تشکیل شرکت تعاونی و سمن‌های مردم نهاد در ظرفیت‌های خالی استان همراهی و کمک کند.
وی توانمندسازی خانم‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی دانشگاهیان لازم دانست و گفت: افرادی که به جبر طبیعت و اقتصاد در شهرها حاشیه‌نشین شدند و هم تحقیر می‌شوند و هم درآمد ندارند، باید کمکهایی در راستای توانمندی این افراد کرد و زنجیره اشتغال مشاغل کوچک را فراهم کرد.
استاندار کرمان بیان کرد: نقش دولت تسهیلگری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب است اما اجرای کار را باید به مردم واگذار کرد و بانوان فرهیخته می‌توانند در مطالبه‌گر بودن جامعه کمک کرده تا دولت‌ها به نقش خودشان بپردازند.
 نگاه ویژه استاندار کرمان به توانمندی زنان
 مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان نیز به نقش و جایگاه زنان در جامعه و پیروزی انقلاب اسلامی از نگاه و اندیشه امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی، نگاه واقعی و ارزشمند به مقام زن را با پیوند روز زن با میلاد حضرت زهرا (س) معرفی کردند.
فاطمه السادات حسینی با اشاره به ارتقای سهم زنان در حوزه‌های علمی و دانشگاهی گفت: در حال حاضر زنان ما ۶۰ درصد سهم تحصیلات تکمیلی را دارند که یک سرمایه اجتماعی عظیمی بوده و باید از آن نهایت استفاده را کرد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری به راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری بانوان استان و فعالیت شرکت‌های فناور بانوان اشاره کرد.
وی از نگاه ویژه زینی‌وند استاندار کرمان به توانمندی زنان و انتخاب اولین معاون زن استانداری تقدیر کرد و از آغاز تدوین دانشنامه زنان فرهیخته استان خبر داد.
 میزان مشارکت بانوان استان کرمان هم اکنون به ۲۵ درصد رسیده است
 سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان نیز در این جلسه مشارکت بانوان و تقویت روحیه خودباوری زنان در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف را یادآور شد و افزود: حضور بانوان در آموزش عالی، هیات علمی و پذیرفته‌شدگان مقاطع تحصیلی نشانگر تحولات اجتماعی است.
حمیده واعظی ابراز داشت: میزان مشارکت بانوان استان کرمان در سال ۹۶ به میزان ۵ درصد بوده که هم اکنون به ۲۵ درصد رسیده است و امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید به پیش‌بینی ۳۰ درصدی برسد.
واعظی تقویت خودباوری زنان و حضور قدرتمند در عرصه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.
براساس این گزارش، در این آیین همچنین از مجموعه نمایشگاهی "در حوالی بهشت" روایتی از ارادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مادران شهدا رونمایی شد.

برچسب‌ها کرمان بانوان استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان بانوان استانداری کرمان کرمان بانوان استانداری کرمان اخبار کنکور استانداری کرمان استاندار کرمان انقلاب اسلامی بانوان استان استان کرمان زینی وند عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

 نرجس نیازمند،عضو شورای شهر قم در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ۱۳ بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضا‌های بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

منبع:تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد
  • میزبانی دانشگاه آزاد از تیم ملی هاکی زنان