Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: جامعه زنان باید خودباوری داشته و پیشنهادات مکرر برای حضور در موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی را بپذیرند، زنان باید مطالبه‌گر و میدان‌دار در این عرصه‌ها باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر"علی زینی‌وند" امروز 15 بهمن ماه در مراسم بزرگداشت روز زن در دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: بهترین الفاظ و مفاهیم در حوزه زنان را رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند که نه زن بودن محدودیت می‌آورد و نه رفتاری با الگوی اسلامی بودن در زنان می‌تواند محدودیت در کارهای دیگر ایجاد کند و نه ایفای نقش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در حوزه زنان می‌تواند آنها را از وظیفه مادری و دینی خودشان دور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه انسان‌ها برای پیشرفت در زندگی و طی سریعتر مراحل به الگو نیاز دارند و حضرت زهرا (سلا م الله علیها) الگویی برای زنان و مردان مسلمان است که سراسر زندگی کوتاه ایشان درس برای همه ادوار است.

زینی‌وند افزود: به تبع این الگوی متعالی در طول تاریخ ما شاهد فعالیت زنانی در جامعه بشری هستیم که رفتار منطبق بر آن الگوی متعالی توانسته خدمات شاسیان توجهی را در تربیت نسل شایسته، تربیت فهرمانان بلندآوازه الگوساز، کارآفرینی، تاریخ‌سازی، ایفای رسالت زنان در مقاطع مختلف و هم روایتگری تاریخ چون زینب (سلام الله علیها) ارائه دهد. 

استاندار کرمان گفت: زنان ما نباید از این الگوها فاصله بگیرند، الگوهایی که سیاست، اقتصاد، شجاعت، تربیت شایسته فرزند و شوهرداری، رازداری، آیین زندگی در آن وجود دارد و زنان دانشگاهی باید حول این محورها، کلیدواژه‌های جذاب برای نسل جوان استخراج کنند.

وی عنوان کرد: قرائت بزرگان ما چون رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری از اسلام و انقلاب آن است که محدودیتی در مشارکت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی زنان وجود ندارد و می‌شود نقش فعال‌تری را برای زنان ترسیم کرد.

وی با بیان اینکه تقویت حضور و نقش زنان در حوزه‌های مختلف هم به خود بانوان و هم سیاست‌ها و قوانین وضعی بستگی دارد، گفت: در ادوار پس از انقلاب اسلامی ممانعتی برای حضو زنان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قائل نشده است. 

استاندار کرمان تصریح کرد: جامعه زنان باید خودباوری داشته و پیشنهادات مکرر برای حضور در موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی را بپذیرند، زنان باید مطالبه‌گر و میدان‌دار در این عرصه‌ها باشند. 

زینی‌وند خطاب به بانوان گفت: مطالبه‌گرانه در تصاحب کرسی‌های مدیریتی تلاش کنید، زنان بخش موثر جامعه هستند و نباید برای آنها سهم تعیین کرد.

وی اضافه کرد: روحیات و سمت و سوی سیاست‌گذاری‌های ما مردانه است، چون مردان تصمیم‌گیر این صحنه هستند و زنان باید سهمی از این‌ها را مطالبه‌گرانه تصاحب کنند تا در حوزه سیاست‌گذاری‌ها تسهیلگری امور زنان را فراهم کنند.

استاندار کرمان با تاکید بر ارتقای مشارکت‌های فعال اجتماعی و سیاسی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره داشت و گفت: از بانوان فرهیخته استان در شهر و روستا می‌خواهیم که به صورت گسترده در انتخابات کاندیدا شوید. 

وی ابراز داشت: در استان کرمان حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی را کمرنگ دیدم، برای انتخاب معاون زن در استانداری تلاش زیادی کردیم. در حوزه فرمانداری‌ها هم پیشنهاد بانوان را دادیم اما هنوز استقبال نکردند.

استاندار کرمان ورود زنان فرهیخته استان در حوزه تشکل‌ها و سمن‌ها در حوزه محیط زیست، معماری شهری، گردشگری، طبیعت‌گردی و کویرگردی را تاکید کرد و گفت: هنر زنان در روستاها، فرآوری محصولات کشاورزی، پررونقی خانه‌های بوم‌گردی از ظرفیت‌های نهفته و استفاده نشده استان هستند.

زینی‌وند عنوان کرد: در حوزه کارآفرینی استانداری کرمان آماده است که جامعه زنان را برای تشکیل شرکت تعاونی و سمن‌های مردم نهاد در ظرفیت‌های خالی استان همراهی و کمک کند.

وی توانمندسازی خانم‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی دانشگاهیان لازم دانست و گفت: افرادی که به جبر طبیعت و اقتصاد در شهرها حاشیه‌نشین شدند و هم تحقیر می‌شوند و هم درآمد ندارند، باید کمک توانمند کرد و زنجیره اشتغال مشال کوچک را فراهم کرد. 

استاندار کرمان بیان کرد: نقش دولت تسهیلگری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب است و اجرای کار به مردم واگذار شود، بانوان فرهیخته می‌توانند در مطالبه‌گر بودن جامعه کمک کنند تا دولت‌ها به نقش خودشان بپردازند.

بنابراین گزارش، "فاطمه‌السادات حسینی" مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان نیز در این مراسم به نقش و جایگاه زنان در جامعه و پیروزی انقلاب اسلامی از نگاه و اندیشه امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی، نگاه واقعی و ارزشمند به مقام زن را با پیوند روز زن با میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) معرفی کردند.

وی با اشاره به ارتقای سهم زنان در حوزه‌های علمی و دانشگاهی گفت: در حال حاضر زنان ما 60 درصد سهم تحصیلات تکمیلی را دارند که سرمایه اجتماعی است و باید از آن استفاده کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری به راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری بانوان استان و فعالیت شرکت‌های فناور بانوان اشاره کرد.

حسینی از نگاه ویژه استاندار کرمان به توانمندی زنان و انتخاب اولین معاون زن استانداری تقدیر کرد و از آغاز تدوین دانشنامه زنان فرهیخته استان خبر داد. 

"حمیده واعظی" سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان نیز در این مراسم مشارکت بانوان و تقویت روحیه خودباوری زنان در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف را یادآور شد و افزود: حضور بانوان در آموزش عالی، هیات علمی و پذیرفته‌شدگان مقاطع تحصیلی نشانگر تحولات اجتماعی است.

وی ابراز داشت: میزان مشارکت بانوان استان کرمان در سال 96 به میزان 5 درصد بوده که الان به 25 دصد رسیده است و امیدواریم تا پایان دولت به پیش‌بینی 30 درصدی برسد. 

واعظی تقویت خودباوری زنان و حضور قدرتمند در عرصه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مدیریت زنان استانداری کرمان استاندار کرمان انقلاب اسلامی مطالبه گر زینی وند عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند میدان و دیپلماسی‌

  بنا برشواهد موجود دراقدامات صورت گرفته درعرصه سیاست خارجی می‌توان اعلام کردکه راهبرد کلان دولت سیزدهم درحوزه دیپلماتیک، شناوراست وتهران همه تخم‌مرغ‌های خود را دریک سبدنچیده واتخاذ این رویکرد، تصلب موجود در سیاست خارجی را که سال‌ها به این بخش تحمیل شده بود نقض و دریچه‌های جدیدی راپیش روی کشورمان قرارداد تا منافع و عزت ملی را محقق کند.
درنگ بی‌منطق دولت تدبیر و امید در عرصه دیپلماتیک و انتظار برای لبخند کدخدا، فرصت‌های زیادی را از جمهوری اسلامی ایران و ملت سلب کرد به‌طوری‌که هشت سالی که باید برای ارتقای سطح تعامل و زندگی مردم صرف می‌شد، معطل برجام و تصمیمات کجدار و مریز فعالان این عرصه شد و در انتها نیز با خروج یک‌طرفه آمریکا از این توافق، ما ماندیم و یک زمین سوخته که سال‌های زیادی توسط دیپلمات‌های خوشبین به امضای کری، بذرپاشی شد اما ثمره‌ای غیر از حسرت نداشت زیرا وعده‌ها یکی پس از دیگری لغو و رویکرد تقابلی غربی‌ها علیه ایران عیان‌تر می‌شد و این‌گونه بود که نه فقط هیچ‌ گشایشی حاصل نشد بلکه به‌دلیل نوع عملکرد ضعیف دپیلمات‌ها و خوشبینی به ساز‌و‌کارهای دیپلماتیک، تحریم‌ها و محدودیت‌های بیشتری به کشورمان تحمیل شد. در عرصه میدان نیز سردار بزرگی همچون قاسم سلیمانی را از دست دادیم و دولتمردان هرگونه تحرک علیه دولت‌های استکباری را به استقبال جنگ رفتن تعبیر می‌کردند.
 
دفاع از حق مشروع
حالا با این سابقه ذهنی به این روزها نگاه کنید که حوزه سیاست خارجی، ایام مهم و پردستاوردی را طی می‌کند و اخبار مرتبط با نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران تیتر یک رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شده است و هماهنگی و هم‌افزایی شکل گرفته بین میدان و دیپلماسی، شرایط جدید و درخشانی را برای کشورمان رقم زده است به نحوی‌که حالا همه دولت‌ها اعم از دوست و دشمن به این واقف هستند که جمهوری اسلامی ایران با اتکا به ظرفیت‌های خود، ابایی از سرشاخ شدن با غده سرطانی منطقه ندارد و سرافرازانه از حق مشروع خود دفاع می‌کند؛ اتفاقی که موجب نگرانی آمریکا شده است و صهیونیست‌ها را مجاب و تحریک می‌کند تا اقدامی علیه ایران مقتدر انجام ندهد. 
 
آینده رژیم جعلی صهیونیسم
تحولات صورت گرفته در هفته‌های گذشته که ناظر برسیاست‌های اعمالی جمهوری اسلامی درمحور مقاومت است،به‌قدری اثربخش بوده که اجماع منطقه‌ای علیه آمریکا را در‌هم شکسته و آینده رژیم جعلی صهیونیسم و تعامل دولت‌های منطقه با این جرثومه فساد را در هاله‌ای از ابهام قرار داده و بر نقش محوری تهران در معادلات منطقه صحه گذاشته است.اولویت‌بخشی به توسعه تعاملات و همکاری با کشورهای منطقه‌ای به‌منظور افزایش همگرایی یکی دیگر از اتفاقاتی است که در حال جریان است و رئیس‌جمهور در راستای خط‌مشی سیاست خارجی دولت سیزدهم با سفر به پاکستان، دور جدیدی از همکاری‌های اقتصادی و سیاسی را که به ارتقای صلح، امنیت و توسعه پایدار می‌انجامد آغاز کرده است اما رسانه‌های مدعی آشنا به زبان دیپلماسی با سانسور این رویدادها و تمرکز بر حواشی رویدادهای سیاسی قصد دارند همچون گذشته دستاوردهای این حوزه را نادیده انگاشته و اقدامات صورت گرفته را زیر سؤال ببرند و عرصه سیاست خارجی را معطوف به برجام و مذاکره با دیپلمات‌هایی کنند که بر هیچ تعهدی پایبند نبوده و هر بار با یک بهانه من‌درآوردی به تحریم و بستن راه‌های گفت‌و‌گو می‌پردازند.
 
هم‌افزایی توان دیپلماتیک
در این میان نباید از نقش تعیین‌کننده سایر نهادها در تقویت امنیت ملی غافل شد؛ دستگاه‌هایی که توان وظرفیت خود رادرجهت تحقق به میدان آورده و با دیدبانی وتصمیم‌گیری، نحوه اجرای سیاست‌ها رابه بخش‌های مختلف از‌جمله وزارت خارجه محول می‌کنند. تاریخ ۴۵ساله کشورمان گواه روشنی بر این مسأله است که نیروهای نظامی و میدانی یکی از عناصر اقتدار کشورمان هستند و نقش غیر‌قابل‌انکار و بی‌بدیلی در هم‌افزایی توان دیپلماتیک کشور دارند؛ عرصه‌هایی که مستقل از هم برای هدف والای پیگیری منافع ملی در تلاش هستند جایگاه کشورمات در تحولات منطقه‌ای را ارتقا ببخشند.
 
خاطره تلخ
خاطره تلخ شهادت سردار سلیمانی به‌عنوان شاخص‌ترین مصداق برای میدان، در شرایطی رخ داد که حوزه دیپلماسی به‌طور کلی رها شده و همه ظرفیت‌های موجود به رضایت طرف‌های غربی گره خورده بود، در حالی‌که با ایجاد توازن بین دستاوردهای بزرگ در عرصه میدان که نابودی داعش یکی از آنها بود، می‌توانستیم از منافع ملی و منطقه‌ای حاصل از آن به بهترین نحو بهره‌برداری کرده و توازن قدرت و مناسبات بین‌المللی را دگرگون کنیم، فرصتی که با نادیده انگاشتن همسایه‌ها هدر رفت وهزینه سنگینی را برای ایران سرافراز و محور مقاومت به دنبال داشت.بدون تردید تمرکز دولت سیزدهم بر توسعه تعاملات با کشورهای منطقه و همسایه که مدت‌های مدیدی مغفول مانده ومنافع آن نصیب کشورهای برون منطقه می‌شد،فصل جدیدی ازدیپلماسی اقتصادی و تنوع بخشیدن به همکاری‌های تجاری ـ سیاسی و راهبردی است ونقش بی‌بدیلی در جهت پیشرفت اقتصادی و خنثی‌سازی تحریم‌ها با پتانسیل‌های جدید دارد و منافع حاصل از آن نصیب همه مردم و گروه‌های سیاسی فعال در کشور فارغ از حامیان یا منتقدان دولت و گامی در جهت اعتلای کشور می‌شود.

دیگر خبرها

  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌