Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصالح مفتاح عصر امروز در نشست بانوان طلایه دار و نخبه و فعالین حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان در سنندج، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی است که از ابتدای اسلام بوده و در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در گذر زمان دچار فراموشی شده و ستاد امر به معروف احیای دوباره آن را رسالت اصلی خود می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در منظومه اندیشه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خاص خود را دارد، گفت: به عنوان راهکار اصلی قرار است تعاملات اجتماعی در بین خود مردم و در بین مردم و مسئولان را سامان ببخشد.

معاون فرهنگی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به معروف قرار است بزرگترین معارف اسلامی را پیاده و جامعه را از مشکلاتی که وجود دارد نجات دهد.

مفتاح اضافه کرد: شفافیت آرای نمایندگان، حقوق و دستمزدهای مسئولان و غیره اگر امروز در جامعه مطرح می شود همه و همه از  بسترهای تحقق امر به معروف و نهی از منکر است.

همه باید امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بدانند

وی با بیان اینکه مردم باید مطلع باشند تا بتوانند امر به معروف و نهی از منکر کنند، گفت: مردم باید نسبت به این مهم خود را وظیفه مند بدانند و احساس مسئولیت کنند.

معاون فرهنگی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر کردن باید از درون خانواده‌ها شروع و به بخش‌های مختلف جامعه گسترش پیدا کند.

مفتاح گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مفهومی است که مفاهیم دیگر را در کنار خود قرار می دهد باید بهترین شیوه را برای امر به معروف کردن با وجه به شرایط زمانی و مکانی بکار بگیریم.

برخی معروفات و منکرات ریشه معروفات و منکرات دیگر هستند

وی اظهار کرد: برخی معروفات و منکرات ریشه معروفات و منکرات دیگری هستند، باید تلاش کنیم که نسبت به منکرات بزرگتر حساسیت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: خواهران به عنوان نیمی از جامعه آن هم نیمی تاثیرگذار نقش مهمی در امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند.

معاون فرهنگی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: الگوهای امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه معرفی شود.

رایزنی برای استفاده از ظرفیت شبکه شاد در ترویج امر به معروف و نهی از منکر

وی با بیان اینکه مذاکراتی در اپلیکیشن شاد برای ترویج امر به معروف انجام داده ایم،گفت: وزارت آموزش و پرورش خود را مالک شاد می دانند و با این مهم هنوز موافقت نکرده اند.

معاون فرهنگی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر اذعان کرد: در دانشگاه ها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کارهای خوبی انجام شده است، باید دنبال اثر بخشی در برنامه ها باشیم اگر عملکرد ما در این حوزه مناسب بود تا به حال آثار آن را مشاهده می کردیم.

مفتاح اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر حجاب در حوزه های دیگر از جمله 16 عرصه تخصصی فعالیت دارد و سامانه امین نیز در همین راستا راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: مطالبه گری از مسئولان در حوزه حجاب و عفاف ضروری است باید وزارت صمت نظارت خود را بر عرضه پوشاک بیشتر کنند ضوابط باید در آنجا شود و ریشه ای کارها دنبال شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر محمدصالح مفتاح امر به معروف و نهی از منکر کردستان رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر معروفات و منکرات معاون فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش، در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک» اظهار داشت: محیط زیست دارای جایگاه بسیار متعالی و ارزشمند در فرهنگ ایرانی و اسلامی است، اما آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست، امنیت و سلامت مردم را به مخاطره انداخته و مرگ و میر و بیماری‌های صعب العلاج به دنبال داشته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود.

منتخب مجلس شورای اسلامی با اشاره به احادیث و روایاتی در حوزه محیط زیست، ایجاد آلودگی و از بین بردن طبیعت و محیط زیست را از منکرات قطعی و بسیار مذموم دانست و گفت: باید نگاه به سازمان محیط زیست در میان برخی از مردم و مسؤولان تغییر یافته و نسبت به قوانین و ضوابط آن متعهد باشند.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به تنهایی امکان پذیر نیست و همه باید در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند، گفت: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.

روانبخش بر ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز در حوزه محیط زیست با حضور صاحبنظران علمی و اجرایی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با رایزنی با دولت و دیگر نمایندگان مجلس، بتوانیم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه تقنین اقدامات خوبی صورت بپذیرد.

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است