Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزبان نظری روز چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت دهه فجر افزود: تا زمان انقلاب فقط ۲۶۱ مدرسه با ۶ هزار و ۳۰۵ کلاس درس در استان وجود داشت در حالی‌ که هم‌اکنون سه هزار و ۸۹۰ مرکز آموزشی با بیش از ۱۷ هزار و ۹۰۰ کلاس درس در استان وجود دارد که رشد ۲.۲ درصدی در زیربنا و افزایش حدود سه برابری در تعداد فضاهای آموزشی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبدیل تهدید به فرصت

نظری در ادامه به زلزله آبان ۱۳۹۶ در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این حادثه ۸۷ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس آسیب دید اما ما در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل تهدید زلزله به فرصت بازسازی، تلاش کردیم تا علاوه بر مدارس آسیب دیده، مدارس فرسوده و قدیمی را هم بازسازی کنیم.

او افزود: برهمین مبنا از زمان وقوع زلزله تاکنون ۲۹۲ مدرسه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی در سطح استان ساخته شده که حدود چهار برابر مدارس آسیب‌دیده در زمان وقوع زلزله است.

به گفته نظری، ۱۹۵ میلیارد تومان از اعتبار احداث این مدارس از سوی دولت و ۱۵۵ میلیارد تومان هم توسط افراد نیکوکار و خیر تامین شده است.

او با بیان این‌که طی هزار و ۱۸۰ روز گذشته از زلزله، هزار و ۱۲۱ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شده‌است، اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی کشور طی این مدت هفتاد و یک صدم مترمربع افزایش پیدا کرده و از ۵.۷ به ۶.۴۱ مترمربع رسیده درحالی‌که میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲ مترمربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه عنوان کرد: در شرایط عادی احداث این میزان از مدرسه و کلاس درس دست‌کم ۱۰ تا ۱۲ سال طول می‌کشید در حالی ‌که در کمتر از سه سال احداث شده ‌است.

جمع‌آوری مدارس کانکسی

جمع‌آوری کانکس های آموزشی دیگر موضوعی بود که نظری درباره آن سخن گفت و اظهار داشت: از سال ۹۷ طرح جمع آوری کانکس های آموزشی شروع شده و تاکنون ۱۷۹ کلاس کانکسی با بیش از ۲۰ دانش‌آموز، در سراسر استان جمع‌آوری و به جای آن‌ها کلاس درس احداث شده است.

نظری با بیان اینکه اکنون ۲۵۸ مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد، گفت: این مدارس شامل ۳۰۰ کلاس درس است که البته جمعیت دانش آموزان هیچ‌یک از آن‌ها بیشتر از ۲۰ نفر نیست.

نظری همچنین از استانداردسازی گرمایش حدود پنج هزار کلاس درس با اعتبار ۵۳ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: طرح استانداردسازی هزار و ۵۲۴ کلاس درس دیگر نیز ۷۰ درصد پیشرفت دارد که تکمیل آن نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

افتتاح ۱۴۵ کلاس درس

نظری همچنین با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر عنوان کرد: روز شنبه هفته آینده ۳۰ مدرسه با ۱۴۵ کلاس درس در مراسمی مجازی با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد که برای احداث آن‌ها ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده‌است.

به گفته او، هم‌اکنون ۴۰۰ خیر حقوقی و حقیقی مدرسه‌ساز در استان وجود دارد که از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۳ تفاهم‌نامه با اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای تامین اعتبار چهل و هشت میلیارد تومانی امضا کرده‌اند.

نظری افزود: همچنین ۱۳۰ پروژه درحال احداث در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که ۸۰ مورد از آن‌ها توسط خیران درحال احداث است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از همه افراد نیکوکار و شهروندان استان کرمانشاه برای احداث مراکز آموزشی درخواست کمک و همکاری کرد و گفت: در طرح «آجر به آجر» هر فرد می‌تواند حتی به اندازه ارزش یک آجر در ساخت مدارس و کلاس‌های درسی مشارکت داشته باشد.

نظری همچنین از انعقاد و مبادله تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان برای احداث ۲۰ مدرسه در بخش سر فیروزآباد شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت که در صورت تامین منابع این مدرسه‌ها تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

برچسب‌ها مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور کرمانشاه دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور کرمانشاه مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور کرمانشاه دهه فجر اخبار کنکور استان کرمانشاه میلیارد تومان تجهیز مدارس استان وجود کلاس درس جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از اعمال جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه متخلف در اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

علی رحیمی‌آذر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به 23 میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

وی تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی 135 تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحدهای آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.

رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحدهای آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل به گشت مشترک و بازدید سرزده از کارخانجات تولید آرد با همکاری غذا و دارو و غله اشاره کرد و ادامه داد: کارخانجات تولید و پخش آرد اردبیل زیر ذره‌بین گشت‌های تلفیقی قرار دارند.

رحیمی‌آذر اضافه کرد: ارزیابی کیفیت آرد و مراحل تولید محصول مورد مصرف در نانوایی‌ها و کارخانجات آرد شهر اردبیل سعی بر این است تا با متخلفان برخورد شده و گندم ذخیره شده در سیلوها نیز مورد بررسی و رصد دقیق قرار گیرد.

وی بیان کرد: این بازرسی‌‌ها در راستای نظارت بر رعایت استانداردهای ملی انجام شده و نحوه تولید و توزیع آرد نیز به دقت پایش می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل یادآور شد: با توجه به اهمیت سلامت غذایی، شهروندان نیز چند نمونه آرد را برای آزمون به آزمایشگاه تهیه کرده بودند که با ما نظارت دقیق سعی کردیم نظارت‌های خود را در این حوزه تقویت کنیم.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف