Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «دیوان بین‌المللی دادگستری اکنون تمام موارد استدلالی مخالفت‌ مقدماتی ایالات متحده در پرونده مطروحه از جانب ایران در خصوص تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده را رد کرد. این یک پیروزی حقوقی دیگر برای ایران پس از حکم ۳ اکتبر ۲۰۱۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر امور خارجه اضافه کرد: «ایران همواره و به صورت کامل قوانین بین‌المللی را محترم شمرده است. زمان آن فرارسیده است که ایالات متحده به تعهدات بین‌المللی خود پایبند شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز از صدور رای صلاحیتی دیوان بین المللی دادگستری در پرونده نقض‌های عهدنامه مودت ۱۹۵۵ در لاهه خبر داد و گفت: دیوان با رد ایرادات مقدماتی آمریکا، خود را صالح به رسیدگی به دعوی اقامه شده علیه دولت ایالات متحده دانست و به این ترتیب پرونده وارد رسیدگی ماهوی خواهد شد.

برچسب‌ها لعیا جنیدی دادگاه لاهه وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لعیا جنیدی دادگاه لاهه وزارت امور خارجه لعیا جنیدی دادگاه لاهه وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف اخبار کنکور ایالات متحده بین المللی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواستار واکنش سازمان های بین المللی به کشته شدن خبرنگار روس در حمله اوکراین شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو از سازمان های بین المللی می خواهد که کشته شدن «سمیون ارمین» خبرنگار جنگ خبرگزاری ایزوستیا را محکوم کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تاکید کرد: ما قتل عمدی این روزنامه‌نگار را دلیل دیگری بر ماهیت تروریستی زشت رژیم زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌دانیم، رژیمی که در تعقیب کارکنان رسانه‌های روسی، خبرنگاران جنگی و شخصیت‌های عمومی است که از طریق گزارش ها و پیام های خود به دنبال باز کردن چشمان جامعه جهانی در مورد جنایاتی هستند، که نظامیان رژیم کی یف مرتکب می شوند.

زاخارووا تاکید کرد: روسیه از سازمان های بین المللی مربوطه و نهادهای حقوق بشری می خواهد که قتل وحشیانه یک خبرنگار روسی را محکوم کنند.

خبرنگار جنگ خبرگزاری ایزوستیا در حمله پهپاد اوکراینی در منطقه عملیات ویژه نظامی در ۱۹ آوریل کشته شد.

کد خبر 6083646

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک تلاش جدی دارد
  • صندوق بین المللی پول به آمریکا هشدار داد | قیمت بیت کوین به کدام سو می رود؟
  • جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند