Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@21:51:17 GMT

الگوی زن تراز انقلاب اسلامی باید به جهان ارایه شود

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۱۸۱۶

الگوی زن تراز انقلاب اسلامی باید به جهان ارایه شود

حسینجانی با بیان اینکه خداوند دو قدرت تحمل و تحول را به زن داده است، گفت: این دو قدرت مخصوص رهبران بزرگ جوامع است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،نشست فرهنگی «زن طراز انقلاب اسلامی» از سلسله نشست‌های بانوان عاشورایی به مناسبت دهه فجر به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران با حضور حکیمه دباغ، فرزند مرحومه طاهره دباغ(مرضیه حدیدچی)؛ سعیده حسینجانی، رئیس مرکز ترجمه حوزه هنری؛ وجیه سامانی، نویسنده و فریبا یوسفی، شاعر امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 در ابتدای این نشست، فریبا یوسفی از شاعران کشورمان، اشعاری را به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) قرائت کرد.

 

 سعیده حسینجانی در این نشست گفت: آنچه از حضرت زهرا (س) داریم در ادامه سرمشقی است که از ایشان می گیریم. محبت ما به حضرت زهرا (س) نباید احساس دوری باشد تا بتوانیم این حس را در زندگی خود بیاوریم. حس و محبت به حضرت زهرا (س) را باید وارد زندگی کنیم و خود را شایسته آن کنیم تا این انتصاب به محضر خانم حضرت زهرا (س) در حد وجودی مان شود.

 

رییس مرکز ترجمه حوزه هنری با بیان اینکه جایگاه زنان همیشه مشخص و ویژه بوده است، عنوان کرد: نیمی از اجتماع بشری را زنان تشکیل می دهند. هر مردی از دامان زن برخاسته و در کنار هر مرد بزرگی، زن بزرگی وجود دارد. با این استدلال می توان گفت که هر دو گروه تاریخ متعلق به زنان هستند. مصداق این مسئله در زمان ما کلام امام خمینی (ره) است. ایشان فرمودند« انقلاب اسلامی وامدار زنان است».

 

وی تصریح کرد: خدا نقش محوری به بانوان به عنوان مادر و همسر داده است که این دو نقش، نقش های دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد. خداوند در ادامه نقش مادری دو قدرت تحول و تحمل را به زنان داده است که این دو قدرت مخصوص رهبران بزرگ جوامع است. قدرت تحمل زنان باید به خاطر وظیفه مادری باشد که بتواند انسان هایی را پرورش دهد. قدرت تحول و تحمل در ادامه هم هستند. روانشناسان می گویند تاثیر پژواک صدای مادر در فرزند هفت برابر تاثیر صدای پدر است. آنها می گویند حرف های مادر به فرزند تاثیرش هفت برابر حرف های پدر به فرزند است. این نشان دهنده نقش هویتی و اثرگذار زنان در جامعه است.

 

حسینجانی با اشاره به ضرورت ارایه الگوی زن تراز انقلاب به جهان بیان کرد: آیا در زمینه تبلیغات و ارایه الگوی زن تراز انقلاب اسلامی به جوامع دیگر موفق عمل کردیم. در مرکز ترجمه حوزه هنری یک سری کارها را مختص زنان انجام دادیم. به معرفی زنان ارزشمند و تاثیرگذار در جامعه اسلامی ایران باید طوری بپردازیم که آن را به جهان ارایه کنیم. در مرکز ترجمه حوزه هنری مجموعه هایی از زندگی و آثار زنان شاعر و داستان نویس را آماده کردیم و به زبان های مختلف ترجمه کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بر حضور زنان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی تاکید داشتند. همچنین بر نقش زنان در حوزه تربیت انسان های وارسته تاکید می کردند. یکی از مواردی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، همسری، مایه آرامش بودن، تکلیف مدار بودن، مسئولیت پذیر بودن زنان و شرکت آنان در میادین اجتماعی است. شاخص هایی که برای زنان تراز انقلاب اسلامی طراحی شده است، مفصل است. آرزوی ما این است که الگوی زن تراز انقلاب را در خود پیاده کنیم و به جهانیان نشان دهیم.

 

حسینجانی با قرائت یک رباعی در مورد حضرت زهرا (س) به سخنرانی خود پایان داد.

 

در این نشست حکیمه دباغ، فرزند مرحومه طاهره دباغ به خاطراتی از مادر خود اشاره کرد و ساده زیستی، گره گشایی از کار مردم، رسیدگی به نیازمندان، توجه به نماز اول وقت، ثبات اعتقادی، مسئولیت پذیری و رسیدگی به خانواده در کنار مسئولیت های اجتماعی را از مهم ترین ویژگی های مادر خود دانست.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مریم داوری حوزه هنری الگوی زن تراز انقلاب مرکز ترجمه حوزه هنری انقلاب اسلامی حضرت زهرا دو قدرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سردار حسن شاهوارپور بیان کرد: اجرای طرح حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد کشور طی چند سال اخیر دستاورد‌های فراوان تربیتی داشته است.

وی ادامه داد: ده‌ها هزار نفر در رده‌های سنی مختلف در مساجد خوزستان در قالب طرح شجره طیبه صالحین سازماندهی شده است و برنامه‌های مختلف تربیتی، آموزشی و تفریحی برای این اعضا در طول سال برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه خوزستان با تاکید بر اینکه طرح شجره طیبه صالحین موج تربیتی در همه مساجد ایجاد کرده است گفت: شهرستان دزفول با سوابق طولانی فرهنگی و فعالیت چشمگیر مساجد و جلسات قرآن یکی از شهر‌های نمونه و قابل الگوبرداری در استان و کشور است.

وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه استانی تعلیم و تربیت در شهرستان‌ها به منظور بررسی وضعیت شبکه تربیتی مساجد شهر‌های مختلف، بازدید از فعالیت‌ها و هم اندیشی در مورد اقدام‌های آینده حلقه‌های صالحین است که نخستین نشست استانی این قرارگاه در سال جاری در دزفول برگزار شد.

سردار شاهوارپور افزود: اعضای قرارگاه تعلیم و تربیت با تشکیل پنج تیم، به طور همزمان در پنج مسجد هر شهر حاضر و ضمن بازدید از مساجد فعال و بررسی فعالیت حلقه‌های صالحین، محتوای جلسات مساجد بررسی برنامه‌های آینده هم اندیشی می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از تعدادی از مساجد دزفول در قالب قرارگاه استانی تعلیم و تربیت گفت: کار‌های بسیار خوبی در مساجد دزفول در حال انجام است و فعالیت گسترده مساجد این شهر امیدآفرین و بی نظیر است که این ظرفیت‌ها باید تقویت شود.

امیدآفرینی مهمترین ماموریت دستگاه‌های فرهنگی است

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه امید و امیدآفرینی مهمترین ماموریت دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: علاوه بر تلاش برای حل نقاط ضعف و مشکلات، نباید از نقاط قوت موجود غافل بود.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری وجود مسوولان همدل را از جمله نقاط قوت خوزستان دانست و ادامه داد: گره گشایی از مسایل خوزستان نیاز به کار شبانه روزی تمام دستگاه‌ها دارد.

وی با اشاره به ضرورت مردم داری و حفظ ارتباط دستگاه‌های فرهنگی به ویژه امامان جمعه افزود: امامان جمعه باید مردمی باشند و ارتباط خود با مردم را حفظ کنند.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با تاکید بر اینکه دزفول از دیرباز در زمینه فرهنگ و علم الگو و پیشتاز بوده است گفت: تربیت علما و شخصیت‌های برجسته از جمله شیخ اعظم مرتضی انصاری از علمای بزرگ جهان اسلام و موسس فقه و اصول در دزفول نشان از غنای علمی این شهر دارد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه دزفول در زمان نه چندان دور با داشتن اساتید و علمای برجسته و شاخص، مرجعیت علمی داشت و در بین علما زبانزد بود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سابقه درخشان فعالیت جلسه‌های قرائت قرآن در دزفول افزود: آغاز فعالیت قرارگاه تعلیم و تربیت خوزستان به منظور تقویت طرح شجره طیبه صالحین از دزفول اقدامی شایسته است.

وی با بیان اینکه مساجد باید محور فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در محلات باشد بیان کرد: طرح اشتغال مسجد محور در برخی استان‌های کشور آغاز شده است که باید تلاش کرد این طرح در خوزستان نیز اجرایی شود.

سالانه صد‌ها برنامه مختلف فرهنگی در مساجد دزفول برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این نشست با تشریح برنامه‌های متنوع قرارگاه تعلیم و تربیت این شهرستان گفت: صد‌ها برنامه مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و تفریحی سالانه توسط این قرارگاه در مساجد دزفول برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار بهروز حکمت پور با اشاره به ایجاد ۲ شبکه تربیتی و مدیریتی در قالب قرارگاه تعلیم و تربیت این شهرستان افزود: دزفول با داشتن سوابق فرهنگی، دینی و حوزوی جزو شهرستان‌های ممتاز فرهنگی خوزستان است.

وی یکی از ویژگی‌های بارز دزفول را وجود نیروی انسانی نخبه و مستعد دانست و ادامه داد: یکی از اهداف اصلی طرح صالحین تربیت نیروی انسانی در تزار انقلاب اسلامی است که با اقدام‌های انجام شده با رویش‌های فراوانی نسل‌های جدید در مساجد دزفول مواجه هستیم.

 

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • «عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرد»
  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
  • اسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود
  • عملیات «وعده صادق» صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
  • عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی