Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@10:17:53 GMT

رسانه‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۲۰۲۴

رسانه‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند

ایسنا/قزوین معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) گفت: تحقق تمدن اسلامی و زمینه‌سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) از اهداف انقلاب اسلامی است و این فهم باید در وجود تک‌تک ما شکل بگیرد و در این میان رسانه‌ها نقش بسزایی دارند.

حمزه برین در نشستی با اصحاب رسانه با موضوع دهه فجر، رسانه و انقلاب اسلامی که چهارشنبه ۱۵ بهمن در خبرگزاری مهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ایام الله دهه فجر به‌عنوان بخشی از تاریخ انقلاب توانسته است یک چراغ هدایتگر برای ملت ایران‌ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایام یادآور رشادت‌ها، جان‌فشانی‌ها، ایثارگری‌ها و استقامت مردان و زنان این مرز و بوم است که با گذشتن از جان خود نقش مهمی در حذف طاغوت و رشد و بالندگی انقلاب داشتند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم رسانه را به‌عنوان ظرفیت بی‌بدیل در انعکاس جانفشانی‌ها معرفی و نقش آن را بیان کنیم به ساعت‌ها زمان نیاز داریم. انقلاب، دفاع مقدس و چهار دهه سپری شده گویای این مطلب است که ثبت مجاهدت‌های مجاهدان فی‌سبیل‌الله و بیان هنرمندانه آن منجر به استمرار انقلاب اسلامی شده است.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) تصریح کرد: اگر امروز توانستیم در تحقق اهداف انقلاب گام‌های خوبی را در پیشرفت مادی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، دفاعی و نظامی برداریم به جهت ایفای نقش مجاهدان در عرصه رسانه بوده است که توانسته دستاوردها را برای امیدآفرینی به گوش دوستان و برای ایجاد رعب و نامیدی به گوش دشمنان برساند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس را با نقش‌آفرینی آوینی‌ها و آهنگران‌ها می‌شناسیم که با زبان هنر به جوانان انگیزه می‌دادند. لذا امروز در عرصه جنگ نرم و در حوزه جنگ کبیر رسانه باید نقش مسئولین را به آنان گوشزد کند که این امر با کار رسانه‌ای درست، زیبا، خلاقانه و دلنشین شدنی است.

برین خاطرنشان کرد: اگر امروز به موشک‌های نقطه‌زن و توان جبهه مقاومت می‌بالیم، همه به دلیل نقش رسانه است. رسانه توانسته با ایفای نقش دقیق، خلاقانه و هنرمندانه نقش اصلی و میدان‌داری را برای ادامه انقلاب بازی کند.

وی بیان کرد: مسئولی که از حرکت موشکی دشمن بترسد و آن را بر زبان آورد معلوم است که تحرکات رسانه‌ای دشمن در او اثر داشته است. در مقابل مسئولی که یکه و تنها هزاران کیلومتر دورتر، سازمان‌دهی و عملیات انجام می‌دهد نشان از باورهای عمیق دینی در او دارد و توانسته با رشادت، مجاهدت و هنر رسانه این ترس را به دل دشمن بیندازد.

امپراطوری رسانه در اختیار دشمن است اما...

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) متذکر شد: امپراطوری رسانه در اختیار دشمن است و از امکانات مادی و تجهیزات نظامی برخوردارند اما کسانی هستند که با باور دینی پیش می‌روند که این یک فرصت است.

وی یادآور شد: طی ۲ قرن اخیر در دنیا شاهد انقلاب‌هایی بودیم که از بین رفتند باید از خود بپرسیم که چطور شد انقلاب اسلامی ایران بعد از ۴۲ سال پابرجاست؟ در پاسخ باید بگوییم که مردم یکی از عوامل شکل‌گیری انقلاب بودند. بی‌تدبیری‌ها می‌توانست مردم را به چالش بکشد اما ملت باعث استمرار انقلاب اسلامی شد بنابراین رسانه‌ها نیز باید در این میدان به ایفای نقش بپردارند.

برین تصریح کرد: جهاد فلسفه دینی دارد و در باور مجاهدان نقش بسته است، امروز نقش رسانه در کشور تعیین‌کننده است و عده‌ای با سیاه‌نمایی و پرداختن به نیازهای حداقلی جامعه و تصمیمات غلط، این اقدامات را اقدامات اصلی نظام می‌شمارند اما رسانه‌هایی هستند که راهبردهای رهبری را به‌عنوان محور نظام معرفی می‌کنند.

وی تاکید کرد: خبرنگاران باید از زوایای مختلف به موضوعات نگاه کنند و نگاه از بالا به پایین موضوعات قدرت دید وسیع و تحلیل و مسیر درست را به رسانه می‌دهد. این نگاه دقیق به‌ما شناخت و بصیرت می‌دهد که مردم نیز از این‌نگاه لذت می‌برند.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) بیان کرد: انقلاب به قیام کربلا گره خورده است وقتی امام حسین (ع) همه داشته‌های خود را به کربلا می‌برند نشان می‌دهد که قرار است اتفاق بزرگی بیفتد و آن حکومت حضرت مهدی(عج) است؛ تحقق تمدن اسلامی و زمینه‌سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) اهداف انقلاب اسلامی است و این فهم باید در وجود تک‌تک ما شکل بگیرد.

وی گفت: مردم فهم درستی از انقلاب داشتند و تا پای جان پای کار آمدند و دفاع مقدس نمونه آن است. مشارکت سیاسی حداکثری مردم نشان از پای‌کار بودن مردم دارد. مردم به میدان آمدند تا مسئولین را با خود همگام کنند و رسانه نیز باید نگاه خود را نگاه بلند انقلاب بداند.

برین افزود: اگر امروز رسانه‌ها گروه‌بندی می‌کنند به واسطه این نقش‌آفرینی است و رسانه‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند بنابراین نگاه ما باید کلان و درست باشد.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) در پایان سخنانش بیان کرد: امروز ‌رسانه‌ها به‌عنوان افسران پای‌کار هستند و در انعکاس قدرت درونی نظام‌نقش دارند، اگر قرار است در تولید قدرت دفاعی معنوی اتفاقی بیفتد نیاز به هنر رسانه است. قدرت رسانه حاج قاسم و قدرت محور مقاومت را به دنیا نشان داد بنابراین رسانه باید داشته‌های انقلاب را به جهانیان معرفی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری انقلاب اسلامي ايران فجر 99 انقلاب اسلامی تمدن اسلامی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد دریامحور مردمی نیست

کارشناس حمل‌ونقل گفت: تا زمانیکه به این باور نرسیم در تمامی حوزه‌ها مردم نقش اساسی ایفا می‌کنند به اهداف تبیین شده دست نمی‌یابیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ یحیی ضیایی درباره شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: تا زمانیکه به این باور نرسیم در تمامی حوزه‌ها مردم نقش اساسی ایفا  کرده و می‌توانند عامل تحول باشند، کار به خوبی پیش نرفته و به اهداف تبیین شده دست نمی‌یابیم.

وی افزود: اقتصاد دریامحور مقوله بسیار مهمی است که نیازمند مردمی شدن است و در حوزه جهش تولید می‌توان در پسکرانه بنادر اقدامات بسیار مهمی انجام داد.

گلایه مالکان کشتی از وزارت نفت

وی با بیان این‌که باید به ظرفیت‌های حوزه دریایی و بندری توجه ویژه شود، گفت: پسکرانه بنادر محیط بسیار مناسبی برای فعالیت کارخانجات تولیدی و صنعتی است و می‌توانیم شاهد اشتغال‌آفرینی اثرگذار در این راستا باشیم. فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر، می‌تواند زمینه‌ساز جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • مردم در حفاظت آثار تاریخی نقش مهمی دارند
  • پیگیری مسائل تاکستان فارغ از نگاه‌های سیاسی
  • ارتباط نگاه میشل فوکو از انقلاب ۵۷ با حسرتی که «هنیه» بر دل صهیونیست‌ها گذاشت
  • اقتصاد دریامحور مردمی نیست
  • ارتباط نگاه میشل فوکو از انقلاب 57 با حسرتی که «هنیه» بر دل صهیونیست‌ها گذاشت
  • ارتباط نگاه میشل فوکو از انقلاب 57 با حسرتی که «هنیه » بر دل صهیونیست‌ها گذاشت
  • رونمایی از خلاصه کتاب «برجام آینه عبرت»
  • ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشت
  • نیشابور در شکل گیری تمدن ایران اسلامی نقش اساسی داشته است