Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رضایی کوچی عصر روز چهارشنبه در بازدید از روند ساخت پایانه مرزی رازی خوی افزود: با توجه به سیاست‌های نظام در توسعه همکاری با کشورهای همسایه به ویژه ترکیه، تقویت پایانه‌های مرزی برای توسعه تجارت کالاوحمل ونقل مسافردر اولویت طرح‌های عمرانی قرار دارد.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای ایجاد ارتباط قوی‎‌تر اقتصادی با ترکیه در این مرز تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد که امیدواریم بیش از پیش مثمرثمر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوی مدفن شمس تبریزی از عرفای بنام ایرانی است که توسعه مرز رازی می تواند در جذب گردشگر در مناطق مختلف آذربایجان غربی و کشور به ویژه مقبره شمس موثر باشد.

رضایی تاکید کرد: تلاش امروز مجلس با همکاری دولت بر این است که با نگاه محرومیت زدایی در مناطق و استان‌های مرزی شاهد توسعه و رشد متوازن در کشور باشیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تسریع در روند ساخت مسیر خوی – رازی پیش بینی شده که امیدواریم با اختصاص این رقم، روند ساخت این مسیر سریع تر شود.

عادل نجف زاده گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی سه راهی ایواوغلی خوی اختصاص یافته که عملیات اجرایی آن تا ۲ هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، اعضای کیمیسون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین در سفر به خوی از روند احداث جاده خوی به رازی و خوی به ایواوغلی و سه راهی خوی بازید کردند

پایانه رازی یکی از بزرگترین پایانه‌های مرزی کشور است که در سه طبقه شامل طبقه اول مخصوص ورود و خروج مسافران، طبقه دوم مخصوص ترانزیت و طبقه سوم قسمت اداری احداث می‌شود.

رازی یکی از سه مرز رسمی ایران با ترکیه و تنها مرز ریلی ایران با این کشور است که در نقطه مقابل استان وان ترکیه قرار دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی محمدرضا رضایی کوچی خوی ایواوغلی دولت ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی خوی ایواوغلی دولت ترکیه اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت در نشست علنی مجلس پایان یافت.

قانون فعلی تجارت در سال ۱۳۰۳ تصویب شده و با توجه به تحولات عرصه تجارت، بررسی لایحه جدید با هدف تسهیل تجارت داخلی و خارجی از دوره هشتم مجلس آغاز و بخشی از آن تصویب و به شورای نگهبان ارجاع شد.

این لایحه ۱۳۴۳ ماده دارد. نحوه تشکیل، تجزیه و ادغام شرکت ها، نحوه برخورد با تخلفات شرکت ها، ارائه تضمین در برخی امور تجاری، افزایش ضریب اطمینان فعالیت‌های تجاری و جلوگیری از سوء استفاده‌های مربوط به اعلام ورشکستگی از جمله مواردی است که در این لایحه پیش بینی شده است.

در ادامه جلسه، طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی تصویب شد که بر اساس آن خلاء قانونی بر خورد با سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان و کلاهبرداری‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان بر طرف و تکلیف قانونی مراجع انتظامی و قضایی در این خصوص مشخص شد.

رئیس مجلس نیز در پاسخ تذکری درباره نحوه رسیدگی به جداول لایحه بودجه سال جاری عنوان کرد که منابع و مصارف لایحه بودجه، تصویب و در شورای نگهبان تایید و تبدیل به قانون شده و به دولت نیز ابلاغ شده و تغییری نخواهد کرد.

آقای قالیباف همچنین از بررسی نوسانات بازار ارز با حضور مسئولان در هفته آینده خبر داد.

جلسه علنی بعدی مجلس، یکشنبه (دوم اردیبهشت) برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • نقش محوری قزاقستان در کریدور میانی
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس
  • پیگیری مسائل تاکستان فارغ از نگاه‌های سیاسی