Web Analytics Made Easy - Statcounter

وراث مشمولان سهام عدالت که فوت شده اند، می توانند با انجام اقداماتی سهام عدالت فرد متوفی را منتقل کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، آمارها از فوت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار دارنده سهام عدالت طی ۱۰ سال گذشته خبر می دهد و ورثه این افراد باید اقداماتی را انجام دهند تا فرایند انتقال سهام فرد متوفی طی و سهام منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا وراث قانونی می توانند جهت اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن وی کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

پس از انجام امور مربوط به انحصار وراثت، وراث باید به سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی مراجعه و خدمات انتقال سهام را انتخاب کنند.

در این قسمت مدارک لازم برای انتقال سهام که شامل گواهی نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی و ورثه میشود ذکر شده است.

پس از تهیه مدارک مذکور، یکی از ورثه به عنوان نماینده به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و مداکر مذکور را تحویل میدهد و این دفاتر فرمی که توسط نماینده تکمیل شده است را برای شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال میکند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی پس از بررسی مدارک مذکور، طی پیامکی نتیجه را به نماینده وراث اعلا میکند. درواقع اگر مدارک نقصی نداشته باشد، مراتب انتقال انجام می شود، در غیر این صورت به نماینده اطلاع داده و نماینده باید نقص مدرک را برطرف کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سهام عدالت بورس اقتصادی انتقال سهام سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده کارگزاری عرضه سهام استقلال: از جزئیات واگذاری سهام استقلال اطلاع ندارم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ملماسی رئیس کارگزاری بانک صنعت و معدن ­و نماینده خصوصی سازی برای عرضه سهام استقلال در بازار فرابورس گفت: امروز از طریق مزایده ۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال واگذار شد و بعد از مراحل پرداختی معامله قطعی خواهد شد. وی افزود: سهام استقلال با ۹ میلیارد و ۱۷۲ میلیون برگه به ارزش ­­و ۳۰۴.۶ و در نهایت رقم تقریبی ۲ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد.   ­وی ادامه داد: با حضور مالکان جدید در باشگاه استقلال امیدوار هستیم این­ بنگاه اقتصادی و باشگاه بتوانند شرایط اقتصادی مناسبی داشته باشند و شاهد موفقیت بیشتر باشگاه بزرگ استقلال در عرصه‌های ملی و بین المللی باشیم.   ملماسی ادامه داد: در مورد جزئیات واگذاری ما به عنوان نماینده سازمان خصوصی سازی برای عرضه سهام حضور داشتیم و اطلاع زیادی نداریم این که هلدینگ خلیج فارس و زیر مجموعه آن چه سهمی را در اختیار خواهند داشت، اما این هلدینگ حتما برای خرید باشگاه استقلال برنامه داشته است و امیدواریم شاهد شکوفایی این باشگاه در بحث‌های اقتصادی در سال‌های آینده باشیم.

دیگر خبرها

  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • نماینده کارگزاری عرضه سهام استقلال: از جزئیات واگذاری سهام استقلال اطلاع ندارم