Web Analytics Made Easy - Statcounter

 منوچهر رافعی دهکردی روز پنجشنبه به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر به ایرنا گفت: این تسهیلات در قالب پنج هزارو۷۳ فقره برای جهش و رونق تولید  از ابتدای سال جاری تا کنون در اختیار فعالان بخش کشاورزی استان قرار گرفته است.

وی بیان داشت: امسال برای تقویت بکارگیری روش های نوین تضمین و تعهدات فعالان بخش کشاورزی تا کنون تعداد ۲۶۸ فقره ضمانت نامه به مبلغ ۱۸۷ میلیارد ریال صادر شده که رشدی معادل ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شعب بانک کشاورزی  استان البرز افزود: در راستای تامین مالی بخش کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون مانده سپرده های مردمی به مبلغ ۳۵هزارو۶۰۳ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با سال قبل۲۰ هزارو ۴۸۰ میلیارد ریال افزایش داشته که رشد ۷۴ درصدی را نشان می دهد.

رافعی دهکردی گفت :بانک کشاورزی البرز امسال در این بخش با تحقق ۱۴۳درصدی برنامه تعهدی خود در جایگاه  رتبه دوم کشوری  قرار دارد.  

وی در ادامه اظهار داشت به منظور افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان از ابتدای سال تاکنون ۸۵  فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲۸ میلیارد ۸۱۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر ستادی بانک کشاورزی استان البرز  افزود:  امسال نیز  ۵۶۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به یک هزارو۷۷ زوج جوان پرداخت شده است. همچنین در سال جاری تعداد  ۱۵ فقره تسهیلات در زمینه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و نهاد های حمایتی به مبلغ   ۶۶ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال توسط این بانک پرداخت شده است .

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ خود اشتغالی درالبرز  گفت: امسال ۳۵۸ فقره تسهیلات به مبلغ  ۱۵۵ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده است.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان البرز با اشاره به طرح تمدید بدهی و امهال تسهیلات تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون براساس مفاد بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۹  (بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال)  ۹۴ نفر به مبلغ  ۲۲ میلیارد ریال از این مصوبه استفاده کردند.

وی با اشاره به بند «خ» ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور عنوان کرد: در این خصوص ۲۱۴ نفر از این مصوبه استفاده کردند و بیش از ۱۱۲  میلیارد و ۴۱ میلیون ریال از بخشودگی سود تخصیصی بهره مند شدند.

رافعی دهکردی اظهار داشت : برای  ایجاد اشتغال جوانان و فعالان بخش کشاورزی از محل بند «الف» تبصره ۱۸ مبلغ ۱۵۶ میلیارد ریال با هدف احداث ۱۰ طرح جدید تولید محصولات کشاورزی و گلخانه ای اختصاص یافت.

وی افزود: امسال از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی مبلغ  ۸۴۷  میلیارد ریال به تعداد  ۱۱۸ نفر از فعالان و تولید کنندگان زیر بخش کشاورزی و ۱۳میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات ماده ۸۹ بند« پ» به تعداد ۳۹ نفر از ایثارگران پرداخت شده است .

مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز گفت: هفت هزارو ۱۱۰ میلیارد ریال وصول مطالبات در سال جاری داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۶ درصدی برخوردار است.

وی در ادامه فزود: اکنون  مطالبات جاری بانک کشاورزی البرز  به مبلغ ۹۷۵ میلیارد ریال استکه مانده این مطالبات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰در صد کاهش نشان می دهد؛ همچنین مطالبات غیر جاری بانک کشاورزی به مبلغ ۱۲ هزار و ۸۵ میلیارد ریال است که مانده این مطالبات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش دارد و در واقع مقایسه این ارقام حاکی از آن است که علاوه برعملکرد مناسب در وصول مطالبات جاری در پرداخت تسهیلات نیز عملکرد قابل قبولی داشته ایم .  

رافعی دهکردی  با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی استان یادآور شد: امسال شعب بانک کشاورزی استان البرز  ۷۸  میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده تحت پوشش بیمه کشاورزی ، پرداخت کرده و  از مجموع غرامت های پرداخت شده به کشاورزان و دامداران ۶۰  میلیارد ریال غرامت در بخش دام،۱۲ میلیارد ریال غرامت در بخش محصولات باغی و ۶ میلیارد ریال غرامت در بخش محصولات زراعی بوده است.

همچنین  از ابتدای سال زراعی جاری  تا پایان دی ماه  امسال تعداد سه هزارو ۲۲۷ بیمه نامه توسط نمایندگی های بیمه کشاورزی استان البرز  صادر شده که بیمه نامه های صادر شده شامل  ۷۳هزار راس انواع دام ، ۲  میلیون و ۵۰۰هزار قطعه طیور ، یک هزار هکتار انواع محصولات باغی و  ۱۸ هزار هکتار محصولات زراعی بوده که تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت.

امسال بیمه بانک کشاورزی البرز  در بخش زراعی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۰درصد در باغات ۱۱۰درصد و در دام ۱۷۰ درصد افزایش نشان می دهد.

استان البرز حدود ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی و حدود ۳۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی بانک کشاورزی جهش تولید دام و طيور اراضی کشاورزی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی بانک کشاورزی جهش تولید تسهیلات بانکی بانک کشاورزی جهش تولید دام و طيور اراضی کشاورزی استان البرز اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

روح الله نظامی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی به عشایر به صورت کم بهره و با هدف ایجاد و تثبیت اشتغال پرداخت می شود اظهار کرد: ۲۲۰ میلیارد ریال از میزان از محل بند ج تبصره ۱۸ برنامه بودجه ۱۴۰۲ و سه میلیارد ریال نیز از محل ماده ۵۲این قانون به عشایر پرداخت شده است.

وی افزود: با استفاده از این میزان تسهیلات به حدود ۲۱۹ نفر از جامعه عشایر برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش های مختلف دامداری و صنایع دستی شغل ایجاد شده که سهم تبصره ۱۸ به تعداد ۱۵۷ پرونده و بند ۵۲ نیز ۶۲ پرونده است.
نظامی خاطر نشان کرد: احداث جایگاه های دام، انبار علوفه، صنایع دستی و ایجاد کارگاه های فرآوری از جمله محل های پرداخت این تسهیلات است.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • ۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود
  • پرداخت ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند