Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: متاسفانه برخی واردکنندگان و فعالان اقتصادی که باید به آنها واردکننده‌نما بگوییم با اهمال عمدی در ترخیص کالای وارداتی از گمرک اقدام به احتکار کالا در انبارهای گمرک می‌کنند. - اخبار استانها -

مهدی بخشنده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه سخت‌گیری بانک مرکزی در مورد ترخیص کالای وارداتی از گمرک زمینه سوء استفاده برخی واردکنندگان را مهیا کرده است، اظهار داشت: متأسفانه برخی واردکنندگان و فعالان اقتصادی که باید به آنها واردکننده‌نما بگوییم با اهمال عمدی در ترخیص کالا از گمرک اقدام به احتکار کالا در انبارهای گمرک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: موضوع از این قرار است که تعدادی از واردکننده‌نماها وقتی کالا را وارد گمرک می‌کنند، پس از گرفتن قبض انبار از اعمال ضوابط و مقررات بانک مرکزی در ارتباط با واردات کالاها و بازگرداندن ارزی که گرفتند، خلاص می‌شوند. به همین خاطر این افراد تا جایی که لازم است کالا را در انبارهای گمرک نگه می‌دارند و زمانی که قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند، کالای خود را ترخیص و وارد بازار کرده و از این راه سودهای کلانی به جیب می‌زنند.

بخشنده یادآور شد: در ضمن دپوی کالای وارداتی در گمرک عملاً یک فضای انبارداری مجانی برای این دست از واردکننده‌نمایان به وجود آورده و فضای دلالی آنها را گرمتر کرده است.

لزوم اصلاح بخشنامه بانک مرکزی درباره ترخیص کالا از گمرک

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با تأکید بر لزوم اصلاح بخشنامه بانک مرکزی در مورد ارائه قبض انبار برای رفع تعهدات ارزی واردکنندگان گفت: متأسفانه بخشنامه بانک مرکزی در مورد شیوه ترخیص کالا از گمرک باعث نگرانی فعالان اقتصادی واقعی و تولیدکنندگان شده که بعضاً کالای آنها در گمرک گیر می‌کند و نمی‌توانند پروانه ترخیص را به بانک ارائه دهند.

7 هزار تن کالا در گمرک استان قزوین رسوب کرده است استاندار قزوین: رسوب کالاهای فاسدشدنی و مواد اولیه تولید در گمرک قابل قبول نیست واردات استان قزوین 3 درصد کاهش یافت

بخشنده افزود: بانک مرکزی باید رویه خود در مورد ترخیص کالا از گمرک را تغییر دهد تا آن دسته از تولیدکنندگانی که از طریق سامانه نیمای بانک مرکزی ارز گرفته و با آن ارز کالا وارد گمرک کردند، از نظر بانک مرکزی مورد قبول واقع شوند تا بتوانند کالای خود را از گمرک آزاد کنند.

وی ادامه داد: اجرای این رویه سبب می‌شود که دغدغه‌های آن درسته از تولیدکنندگانی است که دلال کالا یا مواد اولیه وارداتی نیستند، برطرف شود و از طرفی هم مشمول جریمه‌های بسیار سنگین بانک مرکزی نشوند. چرا که اگر آنها در زمان مشخص‌شده از سوی بانک مرکزی موفق به ترخیص کالا از گمرک نشوند، مشمول جریمه می‌شوند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واردات اتاق ایران استانداری قزوین واردات اتاق ایران استانداری قزوین ترخیص کالا از گمرک بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074531 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس