Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران احتمال انجام تخلف در این مراکز پایتخت را نزدیک به صفر عنوان کرد و گفت: ما در تهران چند لایه نظارتی داریم و حتی گاهی اوقات دام هایی طراحی می کنیم تا ببینیم آیا تخلفی در مراکز ما انجام می شود یا خیر؟

حسین مقدم روز پنجشنبه درباره آمار تخلفات احتمالی در مراکز معاینه فنی پایتخت به خبرنگار ایرنا توضیح داد: ما نظارت از هر مدلی که فکر بکنید انجام می دهیم و در این باره با کسی تعارف نداریم؛ از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مراجعه برای گرفتن معاینه فنی در سال، شاید یک یا ۲ مورد تخلفی رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حتی در مواردی یک سری از دوستانمان را نیز به این مراکز به عنوان فردی که معاینه فنی می خواهد می فرستیم تا ببینیم فردی تخلف می کند یا نه؟ که خوشبختانه تا به حال موردی پیش نیامده است.

برخی می خواهند فاتحه معاینه فنی خوانده شود

این مقام شهری در عین حال هشدار داد: واقعیت این است که تخلف وجود دارد اما باید توجه کرد که درصد آن چقدر است؛ نباید بخاطر این اندک موارد، تاثیر معاینه فنی خودروها بر کاهش آلودگی هوا را از یاد برد چراکه برخی می خواهند با حاشیه سازی فاتحه معاینه فنی خوانده شود.

وی همچنین انجام معاینه فنی خودروها را به نفع سلامتی مردم عنوان کرد و گفت: معاینه فنی پروسه ای است که در تمام دنیا با همین دستگاه ها انجام می شود اما آزمون سلامت خودرو در ایران سهل تر است و با ایجاد سامانه سیمفا تخلف به حداقل رسیده است.

مقدم با رد سختگیرانه بودن آزمون معاینه فنی در تهران یادآور شد: دستور العمل های ابلاغی وزارت کشور در تهران انجام می شود و به طور قطع سخت گیرانه نیست اما از یک سری مسائل که مربوط به ایمنی و آلایندگی خودرو می شود، نمی گذریم.

آمار مراجعات به مراکز معاینه فنی تا پایان دی

مقدم درباره آمار مراجعات به مراکز معاینه فنی تا پایان دی نیز گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه یک میلیون و ۳۷۸ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته تقریبا تغییری نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر روزانه پنج هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می کنند و وضعیت مراجعات در شرایط عادی و تقریبا تمامی مراکز فاقد صف انتظار است.

به گفته مقدم، ۹۸۹هزار دستگاه خودرو از آمار اعلامی، مربوط به مراجعات اول بوده که ۱۷ درصد از آن در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، ۱۱ درصد در آزمون هم‌راستایی چرخ ها، ۴درصد کمک فنر، ۱۴ درصد تست ترمز و ۱۶درصد عیوب ظاهری مردود شدند.

وی ادامه داد: ۳۷ درصد از این خودروها در مجموع به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

این مقام شهری افزود: ۹۳۵هزار گواهی معاینه فنی نیز در این ۱۰ ماه صادر شده که ۲۴۴ هزار گواهی آن مربوط به معاینه فنی برتر است و در مجموع در حدود ۲۶ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز، معاینه فنی برتر گرفتند.

وی درباره معاینه فنی خودروهای سنگین نیز گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ۱۲ هزار و ۱۰۳ دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند.

مقدم همچنین با اشاره به آغاز آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی شهر تهران از دهم آبان یادآور شد: از ابتدای شروع این آزمون تا پایان دی ماه، ۴۰ هزار و ۲۹۱ دستگاه خودرو آزمون شده که۴۹۸ دستگاه به دلیل شدت صوت بالاتر از حد مجاز مردود شده اند.

به گزارش ایرنا، ۵۶ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در ۱۷ مرکز معاینه فنی ثابت و هشت واحد سیار تک خطه و سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین در تهران فعال است.

شهروندان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت فعالیت این مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir مراجعه و یا با سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ در وقت اداری تماس بگیرند.ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مراکز معاینه فنی دستگاه خودرو تا پایان دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامکی اعلام کرد: همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار در آزمون سراسری تخلف محسوب می شود.
 
پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بشرح زیر است:
 
“همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار در آزمون سراسری تخلف محسوب و باعث محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال می‌گردد. همچنین تلاش برای دستیابی به سوالات و افشای آن مجازات زندان را در پی خواهد داشت.
 
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه”

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • مراجعه بیش ۷ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران
  • مراجعه بیش ۷ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران