Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت : قیمت خرید تضمینی چغندرقند در سال آینده متناسب با قیمت نهاده ها و هزینه ها افزایش می یابد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، پیمان حصادی در جلسه پیگیری مسایل چغندر قند آذربایجان غربی با اشاره به افزایش قیمت نهاده ها و هزینه های تولید اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت بذر و نهاده‌های کشاورزی،  وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد با پیشنهاد به شورای اقتصاد ، قیمت خرید تضیمنی چغندر قند را که ۸۴۰ تومان است ، درسال آینده متناسب با قیمت نهاده ها و هزینه ها افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین نهاده ها در بخش کشت و برداشت چغندرقند نیز گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته سال آینده نهاده های مورد نیاز این بخش در زمان مناسب و به موقع تحویل کشاورزان خواهد شد.

حصادی با بیان اینکه اولویت و راهبرد وزارت جهادکشاورزی در تولید محصول چغندرقند ، ارتقای بهره‌وری در زمین‌های زیرکشت چغندر بهاره و توسعه کشت پاییزه چغندرقند است، گفت: برنامه ابلاغی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای کشت چغندربهاره به ۳۵ هزار هکتار افزایش می یابد که به دلیل بحران کم آبی دریاچه ارومیه عمدتا در شمال استان کشت خواهد شد و در جنوب استان میزان کشت کاهش خواهد یافت .

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب تولید چغندرقند کشور به شمار می رود، گفت: آذربایجان غربی با تولیدی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال زراعی جاری ، رتبه اول کشور در تولید چغندرقند را به خود اختصاص داده و با توجه به ظرفیت استان این میزان تولید باید افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال ۳۴ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول چغندر قند رفته بود، اظهار کرد: در سال زراعی جاری یک میلیون و ۶۱۳ هزار تن چغندر قند در استان تولید شده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال افزایش قابل توجهی نشان می دهد.

کرامتی افزود: سطح زیر کشت چغندرقند در آذربایجان‌غربی در مقایسه با سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش یافته و این افزایش سطح زیر کشت ۵۰ درصد در شمال استان و مابقی در خارج از محدوده حوزه آبریز دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت چغندرقند بهاره در سطح ۳۵ هزار هکتار عنوان کرد: بخش زیادی از این افزایش با توجه به زیرساخت های مناسب در شمال استان خواهد بود و تلاش می شود از بار کشت چغندر قند در جنوب استان با توجه به احیای دریاچه ارومیه کاسته شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خرید تضمینی چغندرقند آذربایجان غربی خرید تضمینی چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشت چغندر چغندر قند نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری

                                                                    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حشمت عزیزان در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام، اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۹۹ هزار تن گندم در استان تولید شده است که از این میزان گندم ۳۲۴ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.   وی افزود: امسال تعدادی از مزارع گندم در دشت عباس و دهلران به دلیل بارش‌های رگباری در پایان سال دچار خسارت شده است، اما انتظار می‌رود که به میزان سال گذشته گندم در استان تولید شود.   مدیرکل جهادکشاورزی استان ایلام یادآور شد: خرید تضمینی گندم در استان از روز گذشته در استان با تشکیل ستاد برداشت غلات و کمیته خرید تضمینی گندم آغاز شده است.   وی با بیان اینکه این کمیته در تمام شهرستان‌های استان تشکیل شده است، ادامه داد: قیمت تضمین خرید گندم در سال جاری ۱۷۵ هزار ریال است.   عزیزان مطرح کرد: ۳۰ فروردین سال جاری به عنوان روز ملی گندم در تقویم نامگذاری شده است که در این راستا جشن استانی گندم در شهرستان دهلران برگزار می‌شود.   مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز خرید تضمینی کلزا در سطح استان، عنوان کرد: تا کنون ۱۰ هزار تن گندم در سطح استان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.   وی با بیان اینکه پیش بینی تولید کلزا در استان برای سال جاری ۱۷ هزار تن است، ابراز کرد: سال گذشته ۶ هزار تن کلزا در استان تولید شده بود.   قیمت خرید تضمینی گندم برای سال جاری به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزارو ۵۰۰ تومان تعیین شده است.   استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی دیم و آبی است.   تقویم سال زراعی و سال آبی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می‌شود.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی تا ۸ درجه افزایش می‌یابد
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • خرید نهال اصلاح شده با قیمت ۲۹ هزار تومان