Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد گفت: استان یزد در زمینه تربیت دانش‌آموزان تراز ایرانی اسلامی نسبت به استان‌های دیگر پیشتاز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در راستای برگزاری جشنواره قرآنی، به مناسبت ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت زهرا(س) محفل انس با قرآن کریم در پژوهش سرای برازنده مقدم یزد با حضور معاون فرهنگی و پرورشی، رئیس اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش، معاون فرهنگی اوقاف استان و تنی چند از مسئولان آموزشی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینعلی ملانوری در این مراسم با بیان اینکه بهره‌گیری از معارف دینی به ویژه در حوزه قرآن یکی از مبانی اصلی و اساسی این حوزه است گفت: استان یزد در زمینه تربیت دانش‌آموزان تراز ایرانی اسلامی نسبت به استان‌های دیگر پیشتاز است.

وی گفت: این دستاورد نتیجه اقدامات خوب همکاران ما در اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش بوده و این اداره را در بین 5 استان برتر کشور قرار داده است.

ملانوری با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساعت‌های زیربنایی آن گفت: اهداف این سند تنها محدود به برنامه‌های آموزشی نبوده و بر مبنای 6 ساعت تربیتی درحوزه‌های تربیت اعتقادی و عبادی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و شناختی، زیبایی شناختی و هنری و علمی و فناوری پایه گذاری شده و حوزه‌های تربیتی تمام ساعتی دانش‌آموزارن را رقم زده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه بهره‌گیری از معارف دینی به ویژه در حوزه قرآن یکی از مبانی اصلی و اساسی این حوزه است گفت: وقتی دانش‌آموزی بخواهد به عنوان دانش آموز تراز ایرانی اسلامی که مورد نظر سند تحول است تربیت شود تا بتواند بعد از تحصیل امورات خود را به طور احسنت در جامعه دنبال کند باید از یک تربیت تراز برخوردار باشد.

ملانوری تصریح کرد: البته برخورداری از انسان‌های توسعه یافته فعال در حوزه قرآنی، همچنین بهره‌مندی از اساتید برجسته نه فقط در این مقطع بلکه در ادوار گذشته در این پیشرفت و بالندگی تاثیرگذار بوده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش در زمینه تحقق تمام ساعتی سند تحول بنیادین را استفاده از پتانسیل بین بخشی دستگاه‌ها دانست و گفت: استقبال خوب دانش‌آموزان از برگزاری چنین محافلی و کسب تجربه در محضر اساتید حاضر در آن، رشد اعتقادی و عبادی آنان را رقم می‌زند و بر همین اساس از خانواده‌ها درخواست داریم زمینه‌های حضور دانش‌آموزان در چنین جلساتی را فراهم آورند.

42 محفل انس با قرآن همزمان با دهه فجر در کرمانشاه برگزار می‌شود‌دعوت از دانش‌آموزان برای ثبت خاطرات انقلابمسابقات مجازی قرآن دانش آموزان کشور در سمنان؛ 20 گروه برتر با یکدیگر رقابت می‌کنند

ملانوری با بیان اینکه تلاش کردیم تا اکثر برنامه‌ها با محوریت دانش‌آموزان انجام شود اظهار داشت: معتقدیم باید زمینه آزمون و خطا برای دانش‌آموزان به عنوان مدیران آینده فراهم شود تا در کنار بهره‌مندی از تجارب اساتید بزرگوار در زمینه عملی هم کسب تجربه نموده تا شاهد تربیت مدیرانی مجرب، متعهد و آموزش دیده برای نقش‌آفرینی در آینده کشور باشیم.

در ادامه این مراسم معنوی، تعدادی از قاریان دانش‌آموز به تلاوت آیات وحی پرداخته و قاری بین‌المللی به بیان نقاط ضعف و قوت آنان پرداخت.
اجرای مداحی و تلاوت قرآن کریم توسط استاد سید جوادحسینی قاری بین المللی قرآن کریم از دیگر بخش‌های این مراسم بود که 4200 دانش‌آموز یزدی به صورت زنده از طریق شبکه شاد از آن بازدید کردند.

اولین جشنواره هنر قرآنی دانش با هدف تقویت بنیه معرفتی و تربیتی دانش آموزان با تمسک به قرآن کریم به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز و معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری در حال برگزاری است.

انتهای پیام/781/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تراز ایرانی اسلامی آموزش و پرورش دانش آموزان قرآن کریم استان یزد دانش آموز اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی امروز ۴ اردیبهشت‌ماه، در سمینار اوتیسم با موضوع آشنایی با عوامل تاثیرگذار در اختلال اوتیسم و درمان اختلال آگاهی‌بخشی و بازگویی تجارب زیسته مادران و معلمان‌ که در دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در مدارس خود آموزش واحدی برای نوآموزان و دانش‌آموزان اوتیسم نداریم. ده‌ها آموزش برای آن‌ها تعیین شده که با توجه به شرایط و توانمندی هر دانش‌آموز و سطح‌بندی طیف اوتیسم است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است، عنوان کرد: اولین مدرسه اوتیسم در استان ۱۵ سال پیش با ۳۰ دانش‌آموز شروع به کار کرد. در دو، سه سال گذشته ۲۱۴ دانش‌آموز طیف اوتیسم داشتیم، سال گذشته ۳۲۰ نفر بودند و در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در سامانه ۴۲۵ نفر دانش‌آموز طیف اوتیسم ثبت شده است.

وی افزود: ۱۵ سال پیش یک مدرسه اوتیسم داشتیم که الان به ۱۰ مدرسه رسیده، ۵ مدرسه در مشهد و ۵ مدرسه در نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه و سبزوار قرار دارد. در گناباد نیز ۷، ۸ دانش‌آموز شناسایی شدند و برای آن‌ها کلاس تشکیل شده است.

روحانی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها این اختلال را پنهان می‌کنند و ممکن است مراجعه نکنند. شاید هزاران نفر دیگر هنوز در خانه‌ها هستند. قدم‌های خوبی در استان برای دانش‌آموزان طیف اوتیسم برداشته شده و در محتوای آموزشی پیشگام هستیم. اولین استانی هستیم که مرکز پیش‌دبستانی تخصصی و کودکستان استثنایی برای این گروه داریم.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهمترین چالش‌های ما در اختلال طیف اوتیسم پذیرش این دانش‌آموزان و نوآموزان است، تصریح کرد: چالش ما با والدین است که شاید پذیرشد این اختلال را نداشته باشند که بچه را نگه دارند به این امید که بهبود پیدا کنند. والدین و افراد جامعه باید تفاوت‌های فردی را بپذیرند و نگاه خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: نهادهای اجتماعی، نهادهای دولتی و غیر دولتی و شهرداری‌ها باید پارک‌های ویژه‌ای را مناسب‌سازی کنند و بخش سرگرمی برای افراد خانواده بگذارند. مبلمان شهری باید برای این دانش‌آموزان مناسب‌سازی شود. در زمینه ایاب و ذهاب مشکلاتی وجود دارد.

روحانی اضافه کرد: در زمینه محتوای آموزشی نیز هنوز نتوانستیم محتوای آموزشی خاص برای دانش‌آموزان تعریف کنیم و هنوز بر اساس محتواهای کم‌توان ذهنی آموزش می‌دهیم اما همکاران ما با تلاشی که داشتند کتاب‌هایی را تعریف کردند که آموزش تصویری دارد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد پیشنهاد دادند تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و دانشجویان در درس آشنایی با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یا اختلالات رفتاری، بازدیدی از مدارس ما داشته باشند و با طیف اوتیسم آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی