Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبادی بر لزوم افزایش اعتماد عمومی با شفاف سازی در سازمان ها تاکید کرد و گفت: وظیفه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سایر مجموعه های انقلابی، این است که آنچه که ستمگران به ناحق از مردم گرفتند را به نحوی به مردم بازگردانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۱۶ بهمن) در دیدار با جمعی از مدیران ادارات تابعه بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: وظیفه و رسالت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سایر مجموعه های انقلابی، این است که آنچه که ستمگران به ناحق از مردم گرفتند را به نحوی به مردم بازگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در طول تاریخ افرادی به مردم سلطه پیدا کرده و از موقعیتشان سوء استفاده می کردند و حداکثر چپاول را از حقوق مردم و ملت داشته اند.

 

وی با بیان اینکه در مکتب انبیاء که تجسم آن در حکومت علوی مشخص است، پست و مقامی که به فردی داده می شود امانت است، افزود: بر همین اساس وقتی به برکت خون شهدا و استقامت انقلابیون حکومت از دست ستمگران گرفته شد آنچه هم به ناحق از اموال مردم متعلق به آنها بود از دستشان خارج شد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به افسانه هایی در طول تاریخ از ظلم به مظلومین و حیف و میل اموال و جان و ناموس، ادامه داد: رضا شاه یک سرباز گرسنه بود و هیچ نداشت، بعدها که به جایگاهی دست پیدا کرد بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ روستا را به مالکیت خودش در آورد و پول هایی هم در بانک های داخل و خارج داشت و هنوز بعد از ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب می گذرد با آن همه مصرف و خرج و عیش و نوش هنوز در خارج از کشور از آن منابع و ثروت های غارت شده از کشور توسط خاندان پهلوی تشکیلات ضد انقلاب اداره می شوند و مخارج خود را از آن تامین می کنند این پول ها را از کجا آوردند؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: براساس گزارش های واصله در ظرف این ۴۰ سال بعد انقلاب اسلامی بیش از ۸۴ هزار سند(در قالب بنیاد علوی) و همچنین دارایی ها مردم که در زمان طاغوت از آنها گرفته شده بود به صاحبان اصلی آن برگشته است.

 

به گفته وی برای بازگشت این اسناد، دارایی ها و اموال به مردم از دست ستمگران هزینه های زیادی می شود و اگر بخواهیم از ۱۵ خرداد سال ۴۳ تا کنون را سهمیه بندی کنیم، سهمیه عده ای شهادت، یتیمی،  شکنجه، جانبازی، بمباران شیمیایی شده و در خلال این جریانات سهمیه ما و شما هم این است که این حقوق مردم که به دست ما آمده را به دستشان برسانیم.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: انصافا باید ایثارگرانه و جهادی کار کرد و این امانات را به اهلش داد و البته صرفا رساندن این امانت نباشد بلکه در جهت تولید و تکثیر و انواع و اقسام توسعه در جهات مختلف باید تلاش و کوشش کرد چرا که ما در مقابل آن جهادها، استقامت ها، شهادت ها ذی سهم هستیم و باید فردای قیامت جوابی برای گفتن داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه توقع مردم شفاف سازی و اطلاع رسانی است، گفت: بنده قبل ها به مسئولین بنیاد مستضعفان گفته بودم که کارهایی را که انجام می دهید به مردم اطلاع رسانی کنید چون مردم صاحب اصلی انقلاب هستند که متاسفانه در گذشته در این زمینه کوتاهی هایی شد که قابل قبول نبود.

 

آیت الله عبادی افزود: از زمانی که آقای مهندس فتاح این مسئولیت را پذیرفت اتفاق خوبی بود، البته همه کار و خدمت کردند ولی ایشان از جهت حساب و کتاب و مردمی بودن و اطلاع رسانی به مردم خیلی خوب جلو آمده است و  انتصاباتی هم که در بنیاد مستضعفان اتفاق افتاده خوب بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امانات همواره باید در دست اهلش باشد، گفت: در این رابطه قرآن هم می فرماید که امانت را به اهلش بدهید؛ اخیرا هم که شما(مدیر ارشد بنیاد مستعضفان در خراسان جنوبی) زحمت می کشید و به مردم اطلاع رسانی می کنید تا برای مردم شبهه نباشد این بسیار کار پسندیده ای است.

 

وی با تأکید بر ضرورت شفاف سازی مجموعه و سازمان ها برای مردم در مسائل مختلف، تصریح کرد: مردم نباید با ابهام زندگی کنند تا به همه با تردید نگاه کنند، آن هم با این بازاری که در آن تقلب و انواع و اقسام جریانات که در مجموعه های مختلف می‌بینید که هر روز یک مسئول در دادگاه حاضر می شود برای مردم ابهام ایجاد می شود.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در کنار خدمت به مردم باید در ابتکار، توسعه و رشد مناسب صنایع تبدیلی، اقدامات مولد، بالارفتن درآمدها فعالیت خوبی داشته باشید، افزود: درآمدها در خود این استان محروم باید سرمایه گذاری بشود. اگر در گذشته هم سرمایه ای از استان خارج شده است باید پیگیر بازگشت آن باشید، چون استان نیازمند سرمایه گذاری است و درآمد خودش باید به خودش برگردد و این بسیار کار عاقلانه ای‌ است.

 

آیت الله عبادی با ابراز خوش بینی به برنامه های آینده مجموعه بنیاد مستضعفان، گفت: ستاد اجرای فرامین حضرت امام خمینی(ره) و بنیاد برکت هم خیلی خوب در میدان حضور دارند و دست به کارهای ارزشمندی می زند و در سطح بین المللی رقابت می کند.

 

وی در پایان اظهار کرد: اگر کسی شهید، یتیم و دیگری شکنجه شده؛ پاسخش این است که افرادی که کار آنها  و مسئولیتی دارند با جهاد و تلاش مضاعف ادامه دهنده راه آنان باشند و در این مسیر ابتکار به خرج دهند و نسبت به اهداف آنها که ارزش ها و حفظ امانات و بیت المال است از خود ایثار نشان دهند و کارشان یک جهاد اقتصادی باشد و صرفا زدن چند امضا نباشد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: اطلاع رسانی به مردم نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی شفاف سازی خراسان جنوبی بنیاد مستضعفان آیت الله عبادی انقلاب اسلامی اطلاع رسانی شفاف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ادیب رامندی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان، تصریح کرد: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جاری نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان صورت گرفته است که این امر نیز با جدیت بیشتری در سال جاری پیگیری می‌شود.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها به خصوص روستاهای محروم و ساخت مسکن محرومین این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومین در سطح شهرها و روستاهای تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

کد خبر 6087289

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح: باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت