Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@22:56:57 GMT

توضیحات «جباراف» در مورد انتصابات جدید در قرقیزستان

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۶۴۸۰

توضیحات «جباراف» در مورد انتصابات جدید در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در مورد ساختار جدید دولت و لیست پیشنهادی نخست وزیر «الغ بیک معروف اف» اظهار نظر کرد.

 وی خطاب به ملت قرقیز گفت: قرقیزستانیهای عزیز؛ ما به منظور بهبود وضعیت کشور و بهبود سیستم مدیریت عمومی و جلوگیری از سرقت خزانه نهادهای غیر ضروری را از ساختار دولت حذف می‌کنیم و در واقع انقلابی در این رابطه ایجاد کردیم و این بدان معنا نیست که باید تا ابد در این پست باقی بمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثانیا، از دیدگاه سیاست‌های پرسنلی، باید ایده‌های قدیمی و نظام و ساختار روسای جمهور پیشین را کنار بگذاریم زیرا اگر این راه را ادامه دهیم نمی‌توانیم متخصصان و افراد شایسته‌ای را در کشور خود پیدا کنیم. 

ثالثاً، من می‌خواهم به کسانی که از این یا از آن نامزد و تصدی پست وزارتخانه انتقاد می‌کنند، پاسخ دهم و بگویم که او با جباراف سر دشمنی دارد و در دستگیری وی سهیم است. اکنون زمان خصومت یا ارتباط با یکدیگر نیست. آنچه را که قبلاً به خاطر مردم و به خاطر دولت آینده اتفاق افتاده فراموش کنید. صبور باشیم.

 ما مانند گذشته افراد را به خاطر آشنایی با آنان انتخاب نمی‌کنیم، بلکه متخصصانی این صنایع و حرف را معرفی می‌کنیم. همه ما باید کار خود را انجام بدهیم. اگر کسی که عادت به سرقت از دولت کرده و به کار خود ادامه دهد، قطعا دستگیر می‌شود.  

و اما چهارم و از همه مهمتر، 48 وزارتخانه، کمیته، آژانس و سایر ادارات امروز فعالیت می‌کنند. برای 30 سال این اتفاق افتاده است و این روند ادامه داشته است که اگر کسی موقعیتی پیدا نکند، بلافاصله یک وزارتخانه ایجاد می‌کند و با صرف میلیاردها دلار از بیت المال، در حالی که هیچ سودی برای مردم ندارد، با تمام گستردگی آن افتتاح می‌شود.

همانطور که در لیست می‌بینید، ما همه موارد غیرضروری را کاهش داده‌ایم ، فقط 12 وزارتخانه باقی مانده است. این سیستم به تنهایی باعث صرفه جویی 2 میلیاردی خواهد شد. ما ضرب المثل معروف "هفت بار اندازه گیری می‌کنیم و یک بار برش می‌زنیم" را اساس کار خودمان قرار داده‌ایم. منافع 6.5 میلیون نفر را به خاطر منافع یک نفر زیر پا نمی‌گذاریم.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور کابینه جدید قرقیزستان جباراف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما, محمد نزال در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربی، درباره جزئیات آخرین مذاکرات غیرمستقیم برای رسیدن به توافق آتش بس در نوار غزه با بیان اینکه جنبش حماس به همه طرح‌هایی که از سوی اشغالگران یا دیگران ارائه می‌شود، به صورت مکتوب پاسخ می‌دهد, افزود: از نظر اصولی، پیشنهاد جدید به جنبش حماس، در حدی نیست که رسیدن به توافق درباره آن امکان پذیر باشد زیرا اشغالگران همچنان به وقت کشی و فریبکاری ادامه می‌دهند و از ارائه هر نوع تعهدی فرار می‌کنند.

وی ادامه داد: اشغالگران با آتش بس دائم و عقب نشینی از نوار غزه و بازگشت کامل آوارگان از جنوب به مرکز و شمال نوار غزه، موافقت نکرده اند و در موضوع اسیران هم خواسته‌های مقاومت را رد کردند.

نزال افزود: به همین علت, شرایط خوب نیست و فکر نمی‌کنم با توجه به اصرار اشغالگران بر موضع گیری‌شان، توافقی به دست آید که امضای آن امکان پذیر باشد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: در درجه نخست, اشغالگران صهیونیست و پس از آن، دولت آمریکا را مسئول این شرایط می‌دانیم. دولت آمریکا از هر نوع اعمال فشار بر اشغالگران خودداری می‌کند در حالی که در جامعه جهانی درباره لزوم آتش بس دائم توافق نظر وجود دارد.

نزال افزود، پیشنهادی را از دو میانجی دریافت کردیم که بیانگر دیدگاه اشغالگران است و چیز جدیدی در آن وجود ندارد که بتواند موجب پیشرفت در مذاکرات شود.

وی ادامه داد: اشغالگران خبر‌هایی را درباره مذاکرات درز می‌دهند تا در برابر جامعه این رژیم اینطور جلوه دهند که مذاکرات ادامه دارد و در حال پیشرفت است. اشغالگران می‌خواهند به این صورت، خشم جامعه رژیم صهیونیستی را مهار کنند. اما واقعیت آن است که مذاکرات، پیشرفت ملموسی نداشته است.

نزال اضافه کرد: سران جنبش حماس در زمان مناسب درباره توقف مذاکرات تصمیم گیری خواهند کرد اما هنوز مذاکرات غیرمستقیم ادامه دارد و ما برای دستیابی به توافق تلاش می‌کنیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه تماس‌های ما با دو میانجی با هدف دستیابی به آتش بس در سریعترین زمان ممکن، ادامه دارد, گفت: پیشنهاد‌های خود را پیش از این به دو میانجی ارائه کرده‌ایم و پیشنهاد جدیدی از طرف ما مطرح نشده است.

وی افزود: اکنون توپ در زمین اشغالگران است و نتانیاهو و در پشت سر او دولت آمریکا، مسئولیت کامل این شرایط را برعهده دارند.

نزال در پاسخ به این پرسش که آیا تغییری در موضع دولت آمریکا با توجه به انتقادات روز‌های اخیر از اسرائیل مشاهده کرده‌اید؟ گفت: سخنان مقامات دولت آمریکا فقط شامل تغییرات لفظی است، اما تغییر عملی ایجاد نشده است.

وی تاکید کرد: نیازی به تغییری لفظی نداریم، بلکه باید حرف‌ها به عمل تبدیل شود.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت که این شورا آن را رد کرد، بیانگر واقعیت موضع دولت آمریکاست که نشان می‌دهد ملاحظات قدرت‌های منطقه و بین المللی را در نظر نمی‌گیرد.

نزال افزود: دولت آمریکا با ارائه این قطعنامه که می‌دانست وتو خواهد شد، می‌خواست به افکار عمومی این کشور نشان دهد که در حال تلاش برای آتش بس در غزه است. به ویژه که بایدن در رقابت‌های انتخاباتی با بحران روبروست و ممکن است به علت موضع‌گیری ظالمانه‌اش در برابر نسل کشی در نوار غزه، در انتخابات شکست بخورد.

دیگر خبرها

  • دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد
  • انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی
  • بازیکن غنایی، ستاره جدید فوتبال آسیا!
  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • بحث در مورد نداشتن عید نوروز به خاطر جنگ غزه/ علی مطهری: به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم/ هادی سروش: حرف آقای مطهری قابل قبول نیست؛ احترام به رسومات از سفارشات امیرالمومنین به مالک اشتر است
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • اعلام پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران در طی نوروز امسال
  • پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران کجاست؟
  • هاکی روی یخ بانوان آسیا؛ پیروزی ملی پوشان ایران مقابل قرقیزستان
  • دو دیدار مهم برای تیم ملی هاکی روی یخ ایران/ حرکت به سمت قهرمانی