Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: از اواخر وقت فردا (جمعه) شاهد بارش ۴۸ ساعته سنگین‌ترین باران زمستانی در استان قزوین خواهیم بود و به همین خاطر احتمال طغیان رودخانه‌ها بسیار زیاد است. - اخبار استانها -

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره وضعیت آب و هوای استان در چند روز آینده اظهار داشت: از اواخر وقت فردا (جمعه) سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود که 48 ساعت هوای استان را بارانی و برفی خواهد کرد و به همین خاطر احتمال طغیان رودخانه‌ها بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک جریان هوای گرم مدیترانه‌ای بر منطقه حاکم شده که رطوبت نسبتاً مناسبی را در سطح هوای استان قزوین ایجاد کرده است. اما با نفوذ توده پرفشار به هوای استان قزوین که از استان‌های همسایه شمالی وارد استان خواهد شد، شاهد بارش سنگین باران در کلیه مناطق استان و همچنین بارش برف در مناطق مرتفع و با ارتفاع بیشتر از 2300 متر از سطح دریا خواهیم بود.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با وجود اینکه فعالیت سامانه بارشی مزبور عملاً از فردا شب آغاز می‌شود، اما اوج بارش‌های زمستانی استان قزوین را از شنبه (18 بهمن) تا اوایل وقت یکشنبه تجربه خواهیم کرد و همین بارش سنگین و 12 ساعته باران به آب‌گرفتگی معابر را در پی خواهد داشت و احتمالاً منجر به طغیان رودخانه‌های بزرگ استان از جمله یالیان، خررود، حاجی عرب و ابهررود خواهد شد.

فقط 2 شهر استان پایگاه رصد آلودگی هوا دارند

مدیرکل هواشناسی استان در ادامه با اشاره به حاکمیت ماندگار ذرات آلاینده هوا در 3 شهر صنعتی آبیک، البرز و قزوین گفت: در حال حاضر شاخص میزان آلودگی در هوای این شهرها 79 است که تا وضعیت هوای ناسالم فاصله مناسبی دارد؛ اما نکته اینجا است که در حال حاضر می‌توانیم تجمع گازهای آلاینده در هوای شهرهای آبیک و البرز را به چشم ببینیم.

افزایش 34 درصدی میزان بارندگی در استان قزوین / تکرار ترسالی برای دومین سال پیاپی‌قزوین بارانی می‌شود/احتمال طغیان رودخانه‌ها ‌دلهره شهروندان جنوبی‌ترین منطقه قزوین / با هر بارش باران سیلاب فاضلاب زندگی مردم را نابود می‌کند+فیلم

شیخ‌الملوکی افزود: در حال حاضر پایگاه‌های رصد آلودگی هوای استان فقط در شهرهای آبیک و قزوین مستقر هستند و برای سنجش میزان آلودگی هوا در سایر نقاط و شهرهای دیگر استان هنوز پایگاهی احداث نشده است که اگر این پایگاه‌های رصد و پایش در کل شهرستان‌های ما مستقر شوند، می‌توانیم یک شبکه کامل در مورد رصد میزان آلودگی هوا ایجاد کنیم و در این صورت است که داده‌های ما در این حوزه متقن و قابل اطمینان است.

وی ادامه داد: به هر حال بارش‌های چند روز آینده هوای استان قزوین را تلطیف  خواهد کرد اما به دلیل حجم بالای فعالیت صنایع آلاینده ماندگاری هوای پاک در استان خیلی پایین خواهد بود.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین آب و هوا شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین احتمال طغیان رودخانه ها استان قزوین حال حاضر آلودگی هوا هوای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌بالا سفیدپوش شد/بنادک سادات رکورد بارش باران را زد

ایسنا/یزد با توجه به فعالیت سامانه جوی جدید از شهرهای مختلف استان یزد بارش‌های بهاری خوبی گزارش شده است.

به‌دنبال اعلام هواشناسی استان یزد، برای عصر دیروز افزایش ابر و وزش باد شدید در سطح استان و در برخی ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبارهای پراکنده پیش بینی شد؛ بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته نیز از بنادک سادات شهرستان مهریز به میزان ۲۱.۲ میلی‌متر گزارش شد.

همچنین میزان بارندگی در مرکز استان و شهر یزد نیز حداکثر در ایستگاه فرودگاه یزد به ۵.۴ میلی‌متر رسید.

سامانه جوی فعال روی استان منجر به بارش برف در برخی مناطق استان عمدتاً در مناطق ییلاقی شهرستان تفت و مهریز نیز شد به طوری که در مناطق ده‌بالا، خودسفلی، دره‌شیر و سانیج در شهرستان تفت بیشترین میزان برف به ترتیب ۱۷، ۳، ۶ و ۱۲ سانتیمتر بود؛ و در منشاد شهرستان مهریز نیز ۱۰ سانتیمتر برف روی زمین نشست.

کمینه دمای استان در شبانه‌روز گذشته نیز از بیداخوید با دمای صفر درجه سانتیگراد و بیشینه آن از هرات با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شد؛ و دمای شهر یزد در این مدت بین  ۱۲ تا ۲۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

بنابر اعلام هواشناسی استان، با پیش‌بینی شرایط جوی برای هفته جاری شاهد افزایش ابر و وزش باد شدید در سطح استان یزد و در برخی ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبارهای پراکنده باشیم.

بر اساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، تقریبا در هفته جاری به طور متناوب شاهد گذر امواج جوی از روی استان یزد خواهیم بود و در مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان‌های خاتم و مروست در روزهای میانی هفته بارش‌ نزولات الهی پیش بینی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد
  • بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد
  • ۷ محور مواصلاتی به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • هشدار قرمز سیلاب؛ بارش سنگین باران در ۴ استان کشور
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • بارش شدید باران از فردا نیمه جنوبی استان فارس را فرا می‌گیرد
  • هشدار قرمز هواشناسی:بارش شدید باران در نیمه جنوبی فارس
  • بارش شدید باران در راه استان بوشهر/صدور هشدار قرمز هواشناسی
  • بارش باران و ماندگاری هوای سرد تا ظهر فردا در خراسان رضوی
  • ده‌بالا سفیدپوش شد/بنادک سادات رکورد بارش باران را زد