Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرور هفتگی قیمت‌ها با هدف مقایسهٔ قیمت‌ها و مشاهدهٔ میدانی روند صعودی یا نزولی قیمت کالاهای اساسی نشان می‌دهد در کوچک‌ترین مسائل اقتصادی نیز خبری از ثبات قیمت‌ها نیست و متأسفانه قیمت‌ها نه به‌صورت هفتگی، بلکه به‌صورت روزانه متغیر است و گاهی مردم ناچارند به‌خاطر این تغییرات مداوم قیمت کالاهای اساسی، دست به احتکارهای خانگی بزنند که البته این امر یعنی افزایش تقاضا برای کالاها، خود موجب دامن زدن به گرانی‌ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هفته قیمت هر کیلو مرغ در بازار قزوین 22 هزار تومان بود. هم‌چنین هر کیلو ران مرغ 24 هزار و 200 تومان و هر کیلو سینهٔ مرغ با قیمت 39 هزار و 700 تومان به مشتریان عرضه شد. قیمت هر کیلو گوشت بوقلمون نیز اکنون 41 هزار تومان است. گوشت گوساله 125 هزار تومان و گوشت گوسنفدی نیز 138 هزار تومان به فروش می‌رسد. شب گذشته نیز ستاد تنظیم بازار خبر از عرضهٔ گوشت‌های منجمد 70 الی 75 هزار تومانی در بازار داد، البته در شبکه توزیع چنین کالاهای تنظیم بازاری باید دقت لازم به عمل آید چراکه در چنین مواردی همواره شاهد ایجاد صف‌های طولانی و متعاقباً مشکلات ناشی از تشکیل این صف‌ها بوده‌ایم و ضروری است که تدابیر رفع صف‌ها، از جمله گسترده‌تر کردن فروشگاه‌های شبکه توزیع اندیشیده شود.

لیموشیرین و موز گران‌تر شدند

یکی از میوه‌هایی که این هفته در بازار قزوین شاهد افزایش قیمت آن بودیم، لیموشیرین بود. با توجه به قرارگیری در فصل سرما و وجود ویروس کرونا در جامعه، لیموشیرین یکی از میوه‌هایی است که طرفداران زیادی در این برهه از زمان دارد، این میوه که تا هفتهٔ گذشته با قیمت 7 الی 10 هزار تومان به فروش می‌رسید، این هفته به قیمت 10 الی 18 هزار تومان رسید. هم‌چنین موز نیز جزو میوه‌هایی است که طی هفته‌های اخیر قیمت آن در سیر صعودی قرار گرفته است و این هفته نیز قیمت موز از 40 هزار تومان به 45 الی 47 هزار تومان رسید. قیمت انواع میوه‌ها در بازار قزوین به شرح زیر است: کیوی 8 الی 18 هزار تومان، پرتقال 8 الی 18 هزار تومان، نارنگی 8 الی 15 هزار تومان، سیب 5 هزار و 500 الی 15 هزار تومان، انار 8 الی 20 هزار تومان، گریپ‌فروت 6 الی 10 هزار تومان، خیار 13 الی 20 هزار تومان، انگور 18 هزار تومان، گلابی 25 هزار تومان، به 13 الی 17 هزار تومان.

 

صیفی‌جات در بازار قزوین

خوش‌بختانه این هفته صیفی‌جات قزوین در بازار قزوین در ثبات قیمتی بودند و قیمت آن‌ها نسبت به هفته‌های گذشته تغییر چندانی نداشت. البته کدو یکی از صیفی‌جاتی بود که قیمت آن در این هفته نسبت به هفته‌های گذشته از 10 هزار تومان به 12 هزار تومان رسید، اما قیمت دیگر صیفی‌جات ثابت بود. قیمت انواع صیفی‌جات در بازار قزوین به شرح زیر است: سیب‌زمینی 2 هزار و 500 الی 5 هزار و 500 تومان، پیاز 3 الی 8 هزار و 500 تومان، نارنج 5 الی 7 هزار تومان، فلفل‌دلمه 7 الی 12 هزار تومان، بادمجان 5 الی 10 هزار تومان، هویج 6 الی 7 هزار تومان، لبو 4 الی 5 هزار تومان، شلغم 3 الی 4 هزار تومان، گوجه‌فرنگی 3 الی 6 هزار تومان، گل‌کلم 5 الی 7 هزار تومان، برگ‌کلم 2 هزار و 500 الی 5 هزار تومان، کاهو 7 الی 8 هزار تومان، کاهو چینی 3 هزار تومان، کرفس 6 هزار تومان، ترب 8 هزار تومان، سیر تازه 20 هزار تومان، سیر خشک 20 الی 40 هزار تومان، لیموترش 26 الی 28 هزار تومان.

انواع برنج و حبوبات در بازار قزوین

برنج یکی از کالاهای اساسی زندگی مردم است که طی ماه‌های اخیر قیمت آن به‌طور غیرمنصفانه‌ای افزایش یافته است و مردم قشر ضعیف برای تهیهٔ این کالا با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند، زیرا یک کیلو از برنجی که با قیمت‌های 25 الی 30 هزار تومان به فروش می‌رسد، به اندازهٔ 2 وعده برای یک خانوادهٔ 4 نفره استفاده می‌شود و کارگری با حقوق 2 میلیون تومان، با هزینه‌های بالای اجاره‌خانه و تحصیل و انواع و اقسام اقساط که به دلایل مختلف در زندگی‌های امروزی وجود دارند، مگر ماهیانه چه میزان می‌تواند برای خورد و خوراک خود جهت خرید کالای پر هزینه‌ای مانند برنج هزینه کند؟ قیمت انواع برنج در بازار قزوین به شرح زیر است: برنج دم‌سیاه 30 الی 33 هزار تومان، برنج علی کاظمی و هاشمی 30 الی 32 هزار تومان، برنج هندی 22 هزار تومان، عنبربو 21 الی 25 هزار تومان، صدری 24 الی 27 هزار تومان، شمشیری و شیرودی 25 هزار تومان، خوش‌پخت 20 الی 22 هزار تومان، فجر 28 هزار تومان.

قیمت انواع حبوبات در قزوین به این شرح است: لوبیا چیتی 25 الی 30 هزار تومان، لوبیا سفید 23 الی 25 هزار تومان، لوبیا قرمز 23 الی 27 هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی 28 الی 30 هزار تومان، لوبیا کشاورزی 33 الی 35 هزار تومان، لپه 30 الی 36 هزار تومان، عدس 20 الی 33 هزار تومان، ماش 19 الی 20 هزار تومان، نخود 23 الی 26 هزار تومان.

 

قند و شکر گران شدند

از دیگر کالاهایی که طی هفته‌های اخیر شاهد سیر صعودی قیمت بودند قند و شکر بود. البته اکنون شکر در مرحله‌ای است که با کمبود آن در بازار مواجه هستیم. اکنون هر کیلو قند در بازار قزوین 14 الی 14 هزار و 500 تومان و هر کیلو شکر 12 هزار تومان است. پیش‌تر، مدیرکل صمت استان قزوین یکی از دلایل گرانی و کمبود شکر در استان قزوین را این مسئله عنوان کرده بود که از 30 هزار و 99 تن سهمیهٔ شکر اختصاص داده شده به استان قزوین، هنوز 60 درصد آن جذب نشده و این یکی از دلایل کمبود شکر در استان است. در حالت کلی انتظار می‌رود مسؤولین قدری بیشتر به مسائل معیشتی مردم توجه کنند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از این گسترده نشود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار قزوین کالاهای اساسی قیمت کالاها قند و شکر بازار قزوین هزار تومان قیمت انواع صیفی جات هزار و 500 میوه ها قیمت آن قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، از ابتدای هفته روند ریزشی قیمت طلا و سکه شروع شد؛ به گونه‌ای که قیمت سکه امامی (طرح جدید) روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه به کانال ۴۲ میلیون تومان وارد شد. منتهی روند نزولی قیمت‌ها دیروز متوقف و نرخ طلا و سکه اندکی رو به افزایش گذاشت تا جایی که نرخ سکه طرح جدید مجدد از مرز ۴۴ میلیون تومان عبور کرد و به قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

با شروع روزی کاری چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه مجدد قیمت سکه هر چند اندک اما روند نزولی به خود گرفته است؛ بر این اساس قیمت سکه امامی طرح جدید (تا لحظه تنظیم گزارش) امروز نسبت به دیروز (۲۸ فروردین ماه) با کاهش ۲۷۰ هزار تومانی به ۴۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید.

البته قیمت سکه بهار آزادی نسبت به دیروز با افزایش ۲۶۵ هزار تومانی مواجه و روی رقم ۴۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه هم نسبت به دیروز ۲۰۰ هزار تومان افت کرد و به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه نیز نسبت به دیروز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه یک گرمی هم با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که دیروز ۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان بود با افزایش حدود ۱۵ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است