Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از شهدای مدافع سلامت خراسان جنوبی که در محل مزار شهدای گمنام محوطه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، افزود: دهه فجر امسال نیز حدود ۸ میلیارد تومان تجهیزات به استان آمده و همه اینها زیر فشارها و تحریم اقتصادی تامین شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی گفت: روزهای نخست شیوع ویروس کرونا نگران دستگاه اکسیژن ساز و تامین ماسک و مواد ضدعفونی بودیم که امروز این نگرانی با همکاری سریع مردم، دولت دستگاه‌های اجرایی، بنگاه‌های اقتصادی و نهادها رفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از همه کسانی که در حوزه سلامت تلاش می‌کنند افزود: هیچ تفاوتی بین رزمندگان دفاع مقدس و همه افرادی که این روزها در شرایط شیوع کرونا تلاش می‌کنند نیست و امروز توفیق یافتیم تا از سه شهید مدافع سلامت خراسان جنوبی یاد کنیم زیرا در یک سالی که از ابتدای شیوع بیماری گذشت خانواده‌های این عزیزان بیشترین سرمایه‌گذاری را برای سلامت مردم کرده‌اند و از درگاه خداوند برای سربلندی و طول عمر خانواده آنان آرزوی اجر و ثواب داریم.

وی گفت: مردم هم قدردان زحمات، ایثارگری و مجاهدات مدافعان سلامت برای همیشه خواهند بود که چگونه مردم با همت و مجاهدت آنان توانستند این دوران سخت را پشت سر بگذارند.

وی با گرامیداشت دهه فجر و اشاره به اهداف انقلاب اسلامی ادامه داد: آنچه باعث شد امام خمینی (ره) سال‌های دوری از وطن، رنج و سختی در زندان و بسیاری از افراد، پریشانی دوران مبارزه را تحمل کنند تا انقلاب اسلامی شکل بگیرد در شعار اصلی انقلاب به عنوان استقلال، آزادی و استقرار جمهوری اسلامی خلاصه شده است.

ملانوری گفت: امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهدیم که در زمینه‌های مختلف، اقتدار و آزادی لازم را پیدا کرده‌ایم و نشانه این است انقلاب بر اهدافی استوار بوده که ملت به این اهداف اعتقاد راسخی داشتند و براساس آن پای این انقلاب ایستادند؛ همین مردم بودند که در دوران انقلاب و هشت سال دوران دفاع مقدس مشارکت کرده و سختی سال‌ها فشار، تحریم و دشمنی‌ها را تا امروز تحمل و مدیریت کردند.

وی اضافه کرد: براساس برخی پیش‌بینی‌ها در سطح جهان امروز ایران باید بیش از هزار نفر فوتی می‌داشت اما می‌بینیم تنها کشوری که توانست بر این بیماری غلیه کند، جمهوری اسلامی ایران است و میزان فوتی‌های مربوط به این ویروس به کمتر از ۱۰۰ نفر در کشور رسیده است اما پیش بینی برای سایر کشورهای دنیا که مدعی علم و فناوری هستند در زمینه تعداد ابتلا و فوتی‌ها در حال پیشرفت است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این استان هم به یمن این روزهای فرخنده، مبتلایان به کرونا به کمترین میزان خود رسیده و آمار فوتی‌ها در برخی روزها صفر یا یک تا ۲ نفر بوده است که همه اینها فقط مربوط به تجهیزات پزشکی و کادر بهداشت و درمان نیست که البته این مجموعه پیشتاز، فرماندهان و رزمندگان خط مقدم جبهه سلامت هستند اما این توفیق حاصل زحمت و مشارکت و حضور همه آحاد مردم و گروه‌ها است.

وی یادآور شد: اگر اصناف و بازایان ما تبعیت و همراهی نمی‌کردند که مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا عملیاتی شود، اگر رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، پایگاه‌های خبری و اصحاب رسانه همت و همراهی، تشویق و تبیین و فرهنگ‌سازی نمی‌کردند این مهم اتفاق نمی‌افتاد.

ملانوری اظهار داشت: اگر نیروهای مقتدر انتظامی، سپاه، بسیج، هلال احمر و همه دستگاه‌ها همکاری نمی‌کردند این مهم محقق نمی‌شد و در کنار اینها اگر همراهی مردم نبود این موفقیت به دست نمی‌آمد بنابراین چه اتفاق بزرگ، مبارک و بااهمیتی است که همه کمک کردند تا مردم استان در سلامت باشند و این قابل تقدیر و تشکر است.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور پیشتاز در مدیریت کرونا مطرح است و خیلی از رسانه‌ها، کشورها و دولت‌ها این را نمی‌خواهند بپذیرند و مسائل کشور را در بوق و کرنا می‌کنند و می‌خواهند یاس و ناامیدی را تزریق ‌کنند که این هم یکی از اقدامات اساسی در حوزه جنگ روانی و تبلیغاتی است و به فرموده مقام معظم رهبری، ما در ۲ جنگ نابرابر اقتصادی، تبلیغاتی و روانی قرار گرفته‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دشمن به طور دائم با پشتیبانی مالی بسیار بزرگ کشورهای معاند می‌خواهد مردم ما را ناامید کند و به دنیا بگوید ایران موفق نبوده اما نتیجه در سراسر کشور مشخص است، توفیق بسیار بزرگی در مدیریت ویروس کرونا در ۲ محور پشتیبانی و لجستیکی همچنین حوزه اجرایی و مدیریت کسب شد و این موفقیت در شرایطی به دست آمد که ما در زمینه تجهزات پزشکی، دارو، بانک‌ها و واکسن در تحریم هستیم.

وی گفت: با این وجود مسوولان هیچ گاه دست از تلاش برنداشتند و کادر بهداشت و درمان نیز مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس شبانه‌روز پای کار ایستادند.

وی افزود: تفاوت چشمگیر مدافعان سلامت با رزمندگان دفاع مقدس این است که این قشر کاملا تخصصی، حرفه‌ای و علمی هستند و جایگزین ندارند، برای مثال ما در عملیات کربلا چهار شهید دادیم اما با فرمان امام راحل عملیات کربلا ۵ را شکل دادند و بسرعت نیروها جایگزین شدند اما امروز اگر یک پزشک حاذق جان خود را از دست بدهد به راحتی نمی‌توان نیروی دیگری را جایگزین او کرد.

ملانوری گفت: اگر نیروی بهداشت و درمان از دست برود به راحتی جایگزین نمی‌شود بنابراین همین عده‌ای که داریم به جنگ نابرابر کرونا آمدند تا این افتخار بزرگ را کسب کنند و آنچه باعث شد که انقلاب و دفاع مقدس در کنار حضور مردم به پیروزی برسد مرهون رهبری حکیمانه و خردمندانه امام و رهبر بزرگوار انقلاب است که دیگر جوامع از این نعمت محرومند.

وی اظهار داشت: امروز مردم با هر گرایش سیاسی و فکری و با هر وضعیتی گوش به فرمان رهبری و ولایت‌ در این مسیر ثابت قدم برای رسیدن به قله‌های بزرگ و رفیع اهداف انقلاب حرکت کرده و سختی‌ها را تحمل می‌کنند لذا این حضور، مشارکت، جدیت، روحیه گذشت و ایثارگری و سرمایه‌گذاری برای تقویت نظام تا پای جان قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: واقعا اگر برای چنین کارهایی عشق نباشد، کارها پیش نمی‌رود و اگر انسان عاشق فرهنگ، مردم و اعتقاد و مسلکش شد در نتیجه عاشق خدا می‌شود و این عشق است که انسان برای رسیدن به هدفش سرمایه‌گذاری می‌کند و این عاشقی را در کادر بهداشت و درمان می‌بینم و باید به آنها تبریک گفت.

در این مراسم از مقام شامخ سه شهید مدافع سلامت استان "منصوره حسینی" بهورز روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند، "کاظم احمدی" از نیروهای کادر بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی شهرستان طبس و دکتر سید "مرتضی وجدان" مدیرکل فقید بیمه سلامت خراسان رضوی تجلیل شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا تجهیزات پزشکی حمید ملانوری تحریم شهید خراسان جنوبی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تجهیزات پزشکی حمید ملانوری ویروس کرونا تجهیزات پزشکی حمید ملانوری تحریم شهید خراسان جنوبی بهداشت و سلامت اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی بهداشت و درمان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فرماندار از کمبود امکانات، تجهیزات ونیرو درآتش نشانی

فرید یعقوبی در دیدار با رفتگران وآتش نشانان ملکان گفت:متاسفانه امکاناتی که در این شهرستان وجود دارد جوابگوی نیاز‌ها نیست.

وی افزود:اگر در یک زمان دو اتفاق حریق روی دهد تعداد نیرو وامکانت وجود برای هر دو وجود ندارد واین موجب بالا رفتن خسارت می‌شود.

وی همچنین با اشاره با ساخت ساختمان‌ها وآپارتمان‌های چند طبقه افزود:در صورت حریق در چنین مساکنی نردبان وبالا برنده نیز در ملکان ولیلان وجود ندارد.

فرماندار ملکان خواستار تامین تجهیزات وامکانات وهمچنین تامین نیروی لازم ومجرب در این زمینه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تامین تجهیزات عمرانی برای تقویت گروه های جهادی سازندگي
  • تقویت گروه های جهادی با تامین تجهیزات عمرانی
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • انتقاد فرماندار از کمبود امکانات، تجهیزات ونیرو درآتش نشانی
  • بیش از ۲۴۰ مرکز سلامت فارس در خدمت مسافران نوروزی
  • فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس
  • سرور مردم خراسان جنوبی در ایام میلاد کریم اهل بیت (ع) + تصاویر