Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، لیت‌هاب نوشت شاید شبیه یک داستان تخیلی بود اگر سال پیش، کسی از ویروسی سخن می‌گفت که زندگی بشر را مثل جنگی جهانی به چالش‌می‌کشد. چند کتاب ویروس کرونا را شاید پیش‌بینی کرده باشند ولی مهمتر از پیش‌بینی این ویروس و حوادثی شبیه این زندگی کردن با آن و در کنار آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول چند سال گذشته کتاب‌های بسیاری درباره کرونا نوشته شده است که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به «پیکان آپولو» نوشته نیکولاس کریستاکیس استاد دانشگاه ییل آمریکا اشاره کرد که در این کتاب درباره سبک زندگی همراه کرونا و تاثیر این ویروس بر زندگی بشریت نوشته است.
 
کریستاکیس پزشک و جامعه‌شناس در حال حاضر مدیر آزمایشگاه دیرینه‌شناسی دانشگاه ییل است و سال‌ها در داستان‌ها و حوادث دوران باستان تحقیق کرده است. او در دانشگاه آمریکایی ییل در رشته علوم طبیعی تدریس می‌کند و اعتقاد دارد مطالعه داستان‌های دوران باستان اطلاعات و آگاهی بیشتری در رفتار و برخورد با ویروس کرونا به دست می‌دهد.
 
کتاب کریستاکیس درباره تاثیر ویروس کرونا بر زندگی بشریت در اکتبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد و از آن موقع تا کنون با استقبال زیادی روبرو شده است. اندرو کین خبرنگار و کارشناس کتاب‌های سیاسی به بهانه انتشار این کتاب گفتگویی با این استاد دانشگاه آمریکایی انجام داده است:
 

عنوان کتاب شما برگرفته از آپولو یکی از افسانه‌های هومر است. چه چیزی باعث شد از این عنوان برای کتابی که درباره تاثیر کرونا بر زندگی بشریت نوشته شده است، استفاده کنید؟

خب، بله ممکن است در نگاه اول ارتباطی وجود نداشته باشد و اطلاعات کتاب هم چیزی نشان نمی‌دهد چون اکثر مطالب کتاب شرح مطالعات تیم دانشگاه درباره ویروس و آسیب‌شناسی آن در نوع بشر است ولی یکی از نکاتی که در این کتاب خواستم دیگران را از آن مطلع کنم این واقعیت بود که چه چیزی دارد بر سر بشر می‌آید. ولی وقتی به داستان‌های دوران باستان نگاه کنید متوجه خواهید شد که این حادثه چیز عجیبی نیست. حتی در انجیل نیز صحبت از طاعون شده است و معلوم است که در داستان‌های دوران باستان و رنسانس مثل کارهای شکسپیر و سروانتس نیز نمونه‌های مشابهی دیده می‌شود.
 

نظرات درباره داستان‌های دوران باستان و ارتباط آن با حوادث امروزی چیست؟

در واقع کتاب من دوباره نویسی ایلیاد و داستان‌های دوران باستان است. مردم با خواندن داستان‌های قدیم بهتر می‌توانند ویروس کرونا را درک کنند و اینکه این موجودات ذره‌بینی هیچ وقت از انسان دور نبوده و همیشه با او زندگی کردند.
 

به عبارتی می‌خواهید بگویید که داستان‌ها همیشه در طول تاریخ تکرار می‌شوند؟ در واقع شخصیت کتاب شما همان ایلیاد است؟

البته در واقع در کتاب من داستان‌ها و شعرها گفته نشده است ولی می‌خواستم با انتخاب این رمان مخاطبان خود را تشویق به خواندن داستان‌های دوران باستان کنم. آنجا می‌خوانیم که موجودات ریز و میکروسکوپی به بشر حمله می‌کنند که در داستان‌های هومر از آنها با پیکان‌های نامرئی از سوی خداوند یاد شده است. پیکان آپولو درباره طاعون‌های دوره باستان نوشته نشده است ولی به خوبی می‌گوید که کرونا می‌تواند همان طاعون دوران مدرن باشد.

کد خبر 583109 برچسب‌ها کتاب - داستان و رمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کتاب داستان و رمان ویروس کرونا داستان ها زندگی بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «چرا دانش‌آموزان به مهاجرت فکر می کنند؟»، «جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس»، «میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو 33 ثانیه‌ای بگو»، «نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد»، «معرفی کتاب زیبا در قفس؛ داستانی دلنشین برای کودکان و نوجوانان»، «موچی پرطرفدار ژاپنی رو اینطوری درست کن که بچه‌ها عاشقش میشن»، «آمار عجیب چاقی در دانش آموزان تهرانی» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برای خواندن مطالب روی تیترهای زیر کلیک کنید

چرا دانش‌آموزان به مهاجرت فکر می کنند؟

جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو 33 ثانیه‌ای بگو

نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

معرفی کتاب زیبا در قفس؛ داستانی دلنشین برای کودکان و نوجوانان

موچی پرطرفدار ژاپنی رو اینطوری درست کن که بچه‌ها عاشقش میشن

آمار عجیب چاقی در دانش آموزان تهرانی

 

 

دیگر خبرها

  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!
  • داستان پدر پستچی من: زمینی که نخرید و پیکانی که خرید(اطلاع رسانی تبلیغی)
  • جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس
  • قیصر امین‌پور نمی‌خواست برای شعرش به او کلیه بدهند
  • قیصر امین‌پور نمی خواست برای شعرش به او کلیه بدهند
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم