Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام خلیلی برداشت‌های بی‌رویه از بستر رودخانه‌های گیلان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: گیلان با کمبود شدید و ۴۰ درصدی قاضی مواجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «حمزه خلیلی» امروز(پنج‌شنبه 16 بهمن) در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی با رئیس دستگاه قضایی که در دادگستری کل گیلان برگزار شد اظهار داشت: گیلان با کمبود شدید و 40 درصدی قاضی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری گیلان شرایط استان گیلان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: گیلان یک میلیون و 564 هکتار جنگل، 243 هزار هکتار مرتع، 217 هزار هکتار دشت، 228 هزار هکتار شالیزار، 119 هزار هکتار باغ دارد و مابقی آن مسکونی است.

 

وی گیلان را قطب کشاورزی کشور خواند و ابراز داشت:  گیلان حدود 2میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد که فقط 950 هزار نفر آن در شهر رشت زندگی می‌کنند.

 

رییس کل دادگستری گیلان این استان را بعد از تهران و البرز پرتراکم ترین استان کشور اعلام کرد و افزود: 25 میلیون نفر سالانه به گیلان سفر می‌کنند که این امر به جای فرصت برای استان به تهدید تبدیل شد زیرا زیرساخت‌های لازم در استان وجود ندارد.

 

خلیلی با بیان اینکه دادگستری گیلان هزار و 638 کارمند و 375 قاضی دارد گفت: در گیلان با کمبود شدید و 40 درصدی قاضی مواجهیم و این امر در استان به چالش تبدیل شده است.

 

وی رسیدگی نظام‌مند به پرونده‌ها را رویکرد دستگاه قضایی خواند و عنوان کرد: ساماندهی زندانیان، کاهش جمعیت کیفری، مبارزه با فساد، صیانت از جنگل‌ها و تکریم ارباب رجوع و حمایت از سرمایه‌گذاری از اهداف دستگاه قضایی در گیلان است.

 

رییس کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه قضات استان امروزه متهم به بی عدالتی شده‌اند افزود: تعداد پرونده‌های ورودی و خروجی تا اول بهمن امسال نشان دهنده عملکرد خوب دستگاه قضایی در گیلان است.

 

وی با بیان اینکه در مهر سال گذشته تعداد پرونده‌های موجود استان حدود 99 هزار و 18 فقره بوده عنوان کرد: این تعداد پرونده در بهمن ماه امسال به 89 هزار رو 120 فقره رسید.

 

رییس کل دادگستری گیلان کاهش 43 درصدی شعبه‌های نامتعارف قضایی در استان را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: برداشت غیرقانونی شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان از جمله معضلات استان محسوب می‌شود که موجبات بروز سیلاب‌های سهمگین را فراهم کرده است.

 

رئیس دستگاه قضایی خسارت 400 میلیارد تومانی سیلاب به پل‌های گیلان را آن هم تنها در یکسال از جمله عواقب سنگینی براشت‌های غیرقانونی از بستر رودخانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از دستگاه قضایی تقاضا داریم پرنده شرکت الکتریک استان گیلان را به شکل ویژه پیگیری کند.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیسی با گیلان قضات گیلان خسارت سیلاب کل دادگستری گیلان دستگاه قضایی درصدی قاضی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است

نشست قضات محاکم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان با حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در این نشست اظهار داشت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها اعمال خرد جمعی و تلاش مستمر در اجرای بهینه سند و دستیابی به رفع چالش‌ها در اجرای ماموریت‌های دادگستری استان کرمان است.

وی ضمن رضایت از عملکرد قضات و کارکنان اداری شعب دادگاه تجدیدنظر استان، افزود: آمار و شواهد حاکی از عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان طی یکسال اخیر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قضات باید ضمن حفظ استقلال قضایی خود در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء به اجرای دستور العمل‌ها و برنامه‌های ستادی قوه قضاییه که در جهت نیل به نتایج اجرای سند تحول قوه قضاییه ارائه می‌شود عنایت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

* متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است

معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان گفت: طی یکسال گذشته به ۲۰ شعبه محاکم تجدیدنظر استان کرمان ۴۱ هزار ۲۷۷ پرونده وارد شده است و در مقابل قضات در مجموع ۴۱ هزار و ۳۹۹ فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند و که این آمار حاکی از آن است که خروجی پرونده‌ها بیش از پرونده‌های وارده بوده است.

مسعود امیرمیجانی در نشست قضات دادگاه تجدیدنظر استان کرمان با رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از خلاصه عملکرد محاکم تجدیدنظر استان کرمان اظهار داشت: علیرغم حجم پرونده‌های زیاد در دادگاه تجدیدنظر، قضات تجدیدنظر تلاش‌های قابل توجهی در جهت رسیدگی به پرونده‌ها انجام داده اند.

وی با بیان این مطلب که متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر ۸۴ روز است، تصریح کرد: بایستی قضات اوقات رسیدگی را بدون دلیل به زمان‌های بعد موکول نکنند و رسیدگی در اسرع وقت انجام شود و همچنین لازم است رسیدگی سریع به پرونده‌های مراجعین به همراه اتقان آرا مدنظر قرار گیرد.

این مقام قضایی از قضات درخواست کرد، متناسب سازی جرم با مجازات را در احکام خود درنظر بگیرند و در سال پیش رو کاهش برنامه‌های معوق و پرونده‌های مسن، ساماندهی پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش صدور قرار‌های شکلی و ساماندهی نحوه ارجاع به کارشناس از اولویت‌های دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است