Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا، اعضای گروه راست افراطی موسوم به «پسران مغرور» که از حامیان ترامپ هستند را به اتهام حمله به کنگره باز‌داشت کرده است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که وزارت دادگستری آمریکا اعضای گروه راست افراطی موسوم به «پسران مغرور» یا «پراد بویز» را به اتهام حمله به کنگره باز‌داشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، دادستان‌های فدرال آمریکا اعلام کرده‌اند که یکی از اعضای این گروه در شاخه شهر «سیاتل» صبح روز چهار‌شنبه (به وقت محلی) باز‌داشت شده است.

گروه پسران مغرور یک گروه راست گرای افراطی و از طرفداران سرسخت ترامپ است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون دست به ایجاد خشونت‌هایی در آمریکا زده است.

اعضای این گروه که در ایالت‌های مختلف آمریکا شاخه‌هایی را تشکیل داده‌اند، در میان مهاجمان به کنگره در ششم ژانویه نیز حضور داشتند.

بنیانگذار این گروه فردی کانادایی به نام «گاوین مَک اینِس» است که اکنون در آمریکا زندگی می‌کند.

کانادا روز گذشته این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی خود و در کنار القاعده و داعش قرار داد.

وزارت امنیت عمومی کانادا با تروریستی خواندن این گروه، آن را «یک سازمان نئوفاشیست» نامید و گفت گروه پسران مغرور «آشکارا فعالیت‌های خشونت‌آمیز را علیه کسانی که به عقیده آنان مخالف ایدئولوژی و باور‌های سیاسی‌شان بودند تشویق، بر‌نامه‌ریزی و هدایت می‌کردند».

روزنامه «واشنگتن پست» در این خصوص گزارش کرد که کانادا به اولین کشوری تبدیل شد که این گروه آمریکایی را تروریستی اعلام می‌کند (جزئیات بیشتر).

گزارش‌هایی حاکی است که گروه پسران مغرور در حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه دست داشته و نقش محوری را در این حمله ایفا کرده است.

واشنگتن پست نوشته در حالی که کمتر از یک ماه از این حمله می‌گذرد، گروه پسران مغرور اکنون در کنار «القاعده» و «داعش» در لیست گروه‌های تروریستی کانادا قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ دادستان آمریکا راست گرا گروه پسران مغرور حمله به کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند