Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@08:07:22 GMT

بررسی نرخ دلار یک فصل

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۹۷۹۸

بررسی میانگین نرخ دلار در پاییز امسال بیانگر این است که قیمت فروش این ارز در بازار نسبت به تابستان سال جاری تقریبا ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی در گزارشی نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی و بازار آزاد در پاییز سال جاری را اعلام کرده که طبق آن در مهر ماه دلار در بازار بین بانکی معادل ۴۲۰۰ تومان فروخته می‌شد و در همین ماه این نوع ارز در بازار آزاد به قیمت ۲۹ هزار و ۲۴۳ تومان فروخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه براین، در آبان امسال نیز نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی و بازار آزاد به ترتیب معادل ۴۲۰۰ و ۲۶ هزار و ۹۳۲ تومان بوده است.

همچنین، طبق این گزارش دلار در آذر ماه در بازار بین بانکی معادل ۴۲۰۰ تومان و در بازار آزاد به قیمت ۲۵ هزار و ۵۱۳ تومان فروخته شده است.

بنابراین، دلار در بازار بین بانکی با نرخ ۴۲۰۰ تومان و در بازار آزاد با میانگین نرخ ۲۷ هزار و ۲۲۹ تومان در پاییز سال جاری معامله شده است.

از آنجا که در تابستان سالجاری نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی ۴۲۰۰ تومان و در بازار آزاد نیز به طور متوسط ۲۲ هزار و ۶۳۲ تومان بوده است، در مقایسه با پاییز امسال در بازار آزاد تقریبا با ۲۳ درصد رشد مواجه شده است.  

علاوه براین، در این مدت نرخ این ارز در بازار بین بانکی نیز نسبت به تابستان سال جاری تغییری نکرده و ثابت مانده است.  

همچنین، نرخ فروش دلار در مهرماه فصل پاییز بیشترین قیمت نسبت به ماه‌های دیگر این فصل را به خود دیده است. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی دلار بانک مرکزی بازار علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی دلار در بازار بین بانکی نرخ فروش دلار بازار آزاد ۴۲۰۰ تومان سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد

دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس اعلام کرد که این کشور ۲۹۰ میلیون فرانک (حدود ۳۱۸ میلیون دلار) از دارایی‌های روسیه را آزاد کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور به دلیل لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه تعدادی از افراد و همچنین پس از روشن شدن منشأ برخی از منابع مالی، دارایی‌های مرتبط با روسیه را به مبلغ 290 میلیون فرانک سوئیس (حدود 318 میلیون دلار) در سال 2023 آزاد کردند.

در این بیانیه آمده است: دارایی هایی به ارزش 140 میلیون فرانک سوئیس (حدود 153 میلیون دلار) که قبلاً به عنوان یک اقدام احتیاطی بلوکه شده بود، پس از بررسی های بیشتر نشان داد که الزامات قانونی برای مسدود کردن آنها رعایت نشده است.

بر اساس این گزارش، به این ترتیب مجموع دارایی های بلوکه شده روسیه در این کشور کاهش یافته و به 150 میلیون فرانک سوئیس (حدود 165 میلیون دلار) رسیده است چرا که تعدادی از افراد "از لیست تحریم های اتحادیه اروپا حذف شده اند".

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیونددهشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

با گسترش فهرست سیاه این دبیرخانه در سال 2023، سوئیس علاوه بر این، وجوهی را که ادعا می‌شد با روسیه مرتبط بود به مبلغ 50 میلیون فرانک (حدود 55 میلیون دلار) بلوکه کرد.

پیش از این آلفرد کامر، مدیر بخش اروپایی صندوق بین‌المللی پول طی اظهاراتی هشدار داد که هرگونه اقدام در جهت مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه باید با پشتوانه قانون انجام شود تا از خطر تضعیف سیستم مالی جهانی جلوگیری شود.

اتحادیه اروپا و سایر کشورهای گروه 7 حدود 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را از زمان شروع جنگ اوکراین در سال 2022 بلوکه یا مسدود کرده‌اند.

از این مبلغ، 196.6 میلیارد یورو (211 میلیارد دلار) در اختیار اتاق تهاتر یوروکلیر مستقر در بلژیک است. از سال گذشته میلادی، این وجوه نزدیک به 4.4 میلیارد یورو سود به همراه داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد