Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرحناز رافع روز پنجشنبه در نشستی با مدیران سازمان صمت آذربایجان شرقی افزود: این قالیبافان با اساس تقاهم نامه منعقده شده با صندوق بیمه روستایی و عشایری کشور از بیمه پنج ساله برخوردار می شوند که یک سال نخست این بیمه برای قالیبافان رایگان خواهد بود و سهم بیمه گذار را در این بازه زمانی دولت پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سهم قالیبافان استان آذربایجان شرقی از بیمه عشایری و روستایی ۴۰ هزار نفر است، گفت: تا کنون ۲۱ هزار نفر از قالیبافان استان جهت استفاده از این بیمه معرفی شده اند .

رئیس مرکز ملی فرش ایران این اقدام را فرصت مغتنمی برای قالیبافان و کارفرمایان دانست و ادامه داد: در سالهای بعدی به صورت پلکانی سهم پرداختی دولت طی ۵ سال کمتر خواهد شد و ما امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده تعداد بیمه شده های تأمین اجتماعی را هم افزایش دهیم.

وی همچنین از پیش بینی های انجام شده در خصوص بیمه درمان و تکمیلی قالی بافان و انعقاد تفاهم نامه با بیمه ایران خبر داد و اعلام کرد : تسهیلات معیشتی به قالیبافان سراسر کشور و همچنین فعالین صنایع جانبی نظیر روفوگران ، رنگرزان و طراحان تعلق خواهد گرفت.

وی اعلام کرد: به قالیبافانی که تسهیلات معیشتی دریافت نکرده و در شرایط کرونایی قرار دارند با هماهنگی انجام شده با بانک طرف قرارداد و بیمه ایران تسهیلات معیشتی اختصاص داده خواهد شد.

رافع بر ضرورت توجه به آموزش تأکید کرد و گفت : برگزاری برنامه های آموزشی مجازی در استان نیز پیگیری خواهد شد.

وی بحث صادرات محوری محصولات در حوزه هنر-صنعت فرش و تسهیلات صادراتی را بسیار مهم برشمرد و افزود : در صورت تصویب در شورای صادرات استان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی موضوع پایانه صادراتی استان آذربایجان شرقی به منظور توسعه تجارت با کشورهای همجوار اجرایی خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بر پیگیری رفع موانع تولید و تأمین مواد اولیه تأکید کرد و اظهار داشت: مهمترین چالش هنر- صنعت فرش در این بخش تحریم‌های ظالمانه و واردات مواد اولیه مثل ابریشم ، نخ ابریشم و مواد رنگرزی است و استان آذربایجان‌شرقی با وجود فعالیت کارخانجات توانمند در زمینه تولید رنگ نخ ، امکان تولید و تأمین رنگ مورد نیاز کل کشور را دارد.

وی از احصای مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان صنایع رنگ فرش خبر داد و افزود : در جریان بازدید مشکلات فعالان حوزه رنگ بررسی شد و در صدد رفع موانع در این بخش هستیم .

رافع بهره برداری از کارخانه تولید نخ در استان طی همین سفر و همزمان با دهه فجر ۹۹ را گامی مهم در جهت تولید و تأمین مواد اولیه فرش دستباف عنوان کرد و افزود: از طریق تسهیلات اعطایی و بسترسازی های انجام شده و مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت، امیدواریم بتوانیم تعداد کارخانه های حوزه ریسندگی نخ برای فرش را افزایش دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی هم گفت: استان آذربایجان شرقی یکی از مهدهای اصلی تولید، عرضه و صادرات فرش دستباف است و نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر قالیباف در این عرصه فعال می باشند .

حبیب امین زاده کوچ قالیبافان و کاهش تعداد قالیبافان را یکی از مهمترین دغدغه های اصلی فعالین هنر - صنعت فرش استان دانست و افزود: با تداوم این روند فرشی برای عرضه نخواهیم داشت و بیمه قالیبافان به طور جد به همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مرکز ملی فرش ، اتحادیه‌های مربوطه و مسئولین دستگاههای مرتبط نیاز دارد .

وی با بیان اینکه مصوبه دولت در سال ۸۳ باید اجرایی شود، گفت : با همکاری و هم افزایی زمینه جاری سازی بیمه قالیبافان را فراهم کنیم.

وی با تبیین و تشریح شرایط فعلی هنر - صنعت فرش استان ، اظهار داشت : در زمینه صادرات انواع کالاها علیرغم بیماری کرونا و مسدودیت مرزها شاهد رشد خوبی در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم .

رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی ادامه داد: به رغم اینکه فرش دستباف یکی از صنابع اصلی و تاریخی استان می باشد ، اما سهم فرش در کالاهای صادراتی استان محقق نشده است و با توجه به برنامه های کلان کشور در حوزه صادرات بویژه ۱۴ کشور همسایه و هند و چین به عنوان کشورهای هدف صادراتی عملکرد خوبی داشته ایم و در زمینه این راهبرد کلان کشوری موفق بوده ایم .

وی موقعیت مرزی استان را فرصتی برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه دانست و اعلام کرد : طی ۱۰ ماه گذشته از آذربایجان شرقی به کشورهای عراق ، ترکیه ، ارمنستان  و جمهوری آذربایجان انواع کالا صادر شده است .

امین زاده با تشریح بخشی از کالاهای صادراتی استان به کشورهای همجوار ، گفت : سوخت ، مواد پلاستیکی ، چدن و فولاد ، میوه ، خوراکی و نهاده های قابل کشت، شیرینی و شکلات ، مس و محصولات مسی از جمله کالاهای صادراتی استان بوده است .

وی جایگاه فرش استان به عنوان کالای صادراتی مهم را خالی دانست و افزود : باید راهکارهای برون رفت و فرایندهای صادرات محوری این کالای ارزشمند پیش بینی و اجرایی شود تا با همکاری بخش خصوصی و دولتی ، شرایط تولید و تأمین به موقع فرش باکیفیت و خوب فراهم و دراختیار متقاضیان قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به ضرورت برنامه ریزی های مدون در این مسیر و همچنین انتخابات اخیر در اتحادیه فرش ، ادامه داد: سال‌هاست موضوع بیمه قالیبافان از طرق مختلف به ویژه از طریق مجلس شورای اسلامی دنبال می‌شود و باید به این امر تحقق ببخشیم .

وی بر حمایت دولت از قالیبافان ، آموزش و هدایت تشکل ها که اتحادیه های مربوطه را شامل می شوند، تأکید کرد و تأمین مواد اولیه نظیر ملزومات تولید رنگ مناسب برای نخ و همچنین نخ را از جمله مشکلات این هنر - صنعت دانست و رفع موانع تولید را مهمترین اقدام حمایتی سازمان صمت استان عنوان کرد .

 امین زاده ایجاد یک نمایشگاه دائمی با کیفیت حوزه صنعت فرش در استان را از دیگر اقدامات در دست پیگیری برشمرد و اظهار داشت : از ظرفیت های موجود در استان اعم از شهرداری ، اتحادیه ها و همچنین اقدامات حمایتی مرکز ملی فرش ایران در زمینه احداث این نمایشگاه دائمی که نمادی ماندگار از آذربایجان خواهد بود، بهره خواهیم برد.

وی بوم گردی و توجه گردشگران به نمایشگاه دائمی فرش را در شناساندن این هنر – صنعت به جهانیان یک نمود عملکردی مهم برای استان عنوان کرد و گفت : هر گردشگر علاقه‌مندی در بازدید از استان از نمایشگاه فرش نیز بازدید به عمل خواهد آورد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی، ادامه داد: احداث پایانه خاص و ویژه برای هنر- صنعت فرش با کمک مرکز ملی فرش در ارزیابی و صادرات فرش استان کمک شایانی خواهد کرد .

وی برگزاری نمایشگاه مجازی فرش را در شرایط فعلی یکی از اقدامات اثربخش عنوان کرد و افزود: انتصاب استاندار آذربایجان شرقی به سمت "رئیس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان" از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت فرصتی بزرگ برای افزایش مراودات تجاری و توسعه تجارت خارجی کشور و استان با کشورهای همجوار و راهیابی به بازراهای جهانی است .

امین زاده احداث یک نمایشگاه دائمی برای فرش در جمهوری آذربایجان را یک اقدام مهم در جهت صادرات هنر – صنعت فرش دستباف عنوان کرد و گفت: تخصیص کمک های مالی سازمان توسعه تجارت و مرکز ملی فرش ایران در تحقق این امر با جدیت دنبال خواهد شد .

  رئیس مرکز ملی فرش ایران در سفر ۲ روزه به استان آذربایجان شرقی علاوه بر نشست مشترک با مدیران سازمان صمت استان ، اتحادیه ها و فعالین هنر – صنعت فرش استان ، از کارخانه رنگرزی غفوریان ، شرکت رنگ آذر ، شرکت ریسندگی رفیعی ، مجتمع قالی آلتین فرش تبریز و کارگاه تابلو فرش مجیدی در سردرود بازدید کرد .

برچسب‌ها قالی بافان صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی مرکز ملی فرش ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قالی بافان صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی قالی بافان صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی مرکز ملی فرش ایران اخبار کنکور استان آذربایجان شرقی مرکز ملی فرش ایران نمایشگاه دائمی صادراتی استان تولید و تأمین رئیس سازمان توسعه تجارت مواد اولیه اتحادیه ها فرش دستباف سازمان صمت انجام شده امین زاده فرش استان هزار نفر صنعت فرش خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

سرهنگ زینالی گفت: در جریان بازرسی عوامل فرماندهی انتظامی مراغه از منزلی شخصی در روستای  گل‌تپه علاوه بر یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه تاریخی چند قلم اشیای تاریخی نیز کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از کشف اشیای تاریخی عوامل یگان حفاظت شهرستان مراغه بلافاصله در محل حاضر شده و طی تفحص یک عدد مجسمه سفالی، مجسمه فلزی تاریخی، کتیبه گچی نقوش‌دار و یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی را کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

سرهنگ زینالی گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • تمدید ثبت نام بیمه بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تا 31 اردیبهشت
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • لزوم جبران عقب‌ماندگی صنعت برق آذربایجان شرقی
  • تمدید مهلت نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری یکماه تمدید شد/ ۸۵۰۰ نفر پیش ثبت نام کردند
  • تمدید ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد