Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در صورت اجرایی شدن برخی الزام‌ها امکان‌پذیر است.

«مهدی صادقی نیارکی»  افزود:‌ تا امروز و با گذشت بیش از ۱۰ ماه از سال ۹۹، رشد ۲۵ درصدی در تولید انواع خودرو در مقایسه با مدت مشابه پارسال محقق شده است.

وی بیان‌داشت: این رشد طبق فرآیند جاری فعالیت خودروسازان، بدون اعطای مشوهای وعده داده شده، با بهبود بهره‌وری در مجموعه‌های خودروسازی، مدیریت هزینه‌ها و حمایت‌های قطعه‌سازان اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی‌نیارکی یادآور شد: وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت از زمان حضور خود در این وزارتخانه، مسوولیت صنعت خودرو و پیگیری امور مربوطه را به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) محول کرده که این سازمان نیز با همکاری انجمن‌های قطعه‌سازی و همچنین خودروسازان بزرگ، بسته «جهش تولید» را آماده و به وزارتخانه پیشنهاد کرده است.

وی گفت: در این بسته الزام‌هایی دیده شده که یکی از آنها تولید شدن خودرو بدون زیان است که در این صورت دست‌یابی به هدف افزایش تولید ۵۰ درصدی شدنی است.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان‌کرد: دولت و سایر نهادها و مجموعه‌های ذی‌مدخل در حال کمک به خودروسازان برای تحقق این مهم هستند.

پیشتر وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت گفت: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تولید خودرو در کشور تا خردادماه سال آینده بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

رییس هیات عامل ایدرو نیز اظهار داشت: برنامه افزایش تولید انواع خودرو از سوی این سازمان طراحی و به وسیله خودروسازان در حال اجراست که استمرار این روند افزایشی با تعامل و پشتیبانی نهادهای پولی و بانکی محقق می‌شود.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور نیز به ایرنا گفته بود: دستیابی به رکورد تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو، مشروط به تحقق خواسته‌های قطعه‌سازان، تعدیل قراردادهای آنان و تامین نقدینگی مورد نیاز، امکان‌پذیراست.

 بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال، حاکی از تولید ۷۳۰ هزار و ۷۸۷ دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه است.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود

 فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: همزمان با شعار امسال  در خصوص جهش تولید با مشارکت مردمی یکی از مهم‌ترین فرصت‌ها برای حضور پر رنگ‌تر مردم در پروژه‌های مسکونی است گفت: در خصوص شعار جهش تولید با مشارکت مردم یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم واگذاری زمین به مردم و نهضت مردمی‌سازی مسکن است.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های مردمی از طریق پرداخت تسهیلات ساخت و تخصیص اراضی به متقاضیان زمینه را برای افزایش تولید مسکن فراهم کند.

ایلاتی با اشاره به اینکه  اجرای کوتاه مرتبه سازی و تخصیص اراضی به مردم می‌تواند زمینه را برای تحقق شعار دولت فراهم کند افزود: مهم‌ترین برنامه‌ای که در این راستا باید اجرا شود، گسترش کوتاه مرتبه سازی است.

او یادآور شد:خوشبختانه در برنامه هفتم  حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد به ظرفیت سکونتگاه‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها افزوده خواهد شد.

ایلاتی توضیح داد: بر این اساس توزیع عادلانه زمین اجرا می‌شود که باعث خواهد شد افرادی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند از امکان زمین بهره‌مند شوند، بتوانند با در اختیار گرفتن زمین ساخت تدریجی مسکن را پیش ببرند.

کارشناس  مسکن  با بیان اینکه  جهش تولید با مشارکت مردم در راستای اجرای اصل ۴۱ قانون اساسی است گفت:  تحقق این شعار یکی از مهمترین  برنامه‌ها در بهبو د و افزایش تولید مسکن در کشور خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان
  • درسال ۱۴۰۲ چگونه ۱۴هزار متخصص ایرانی ۵۸میلیون قطعه خودرو در کروز تولید کردند؟
  • درسال ۱۴۰۲ چگونه ۱۴هزار متخصص ایرانی ۶۰ ۵۸میلیون قطعه خودرو در کروز تولید کردند؟
  • جهش تولید با مشارکت مردم امکان پذیر است