Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@05:10:28 GMT

وزیر راه: مترو پردیس ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۱۹۸۳

وزیر راه: مترو پردیس ساخته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مترو پرویس به زودی آغاز می‌شود، گفت: این خط ۲۵ کیلومتر در مدت ۴۰ ماه اجرا می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مشرق؛ محمد اسلامی از مصوبه هیئت دولت درباره ساخت مترو پردیس خبر داد و اظهار داشت: ‌یکی از ضرورت های توسعه شهرهای جدید، موضوع حمل و نقل سریع و آسان است که ما در این ارتباط الگوی مترو و راه‌آهن شهری را برای آنها تعریف کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تقریبا برای اغلب شهرهای جدید ‌پروژه‌ مترو و راه‌آهن شهری تعریف شده که یا به بهره‌برداری رسیده و یا ‌در دست مطالعه و یا اجرا است.

* پیش‌بینی جابه‌جایی سالانه‌ ۲۵۰ هزار مسافر در مترو پردیس

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مسیر مترو شهر پردیس‌ ۲۵ کیلومتر طول دارد و برآورد اولیه هزینه اجرای آن ۴ هزار میلیارد تومان است.

اسلامی درباره ظرفیت این خط تصریح کرد: در مطالعات اولیه، جابه‌جایی‌ ۲۵۰ هزار نفر مسافر در سال برای این خط پیش‌بینی شده است.

* مشارکت ۳۰ درصدی قرارگاه خاتم در ساخت مترو پردیس

وی در پاسخ به این سؤال که تأمین اعتبار این پروژه از سوی دولت خواهد بود؟ اظهار داشت: ‌این پروژه با مشارکت مالی قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا و دولت ساخته می‌شود، قرارگاه خاتم تأمین مالی ‌۳۰ درصد پروژه را بر عهده دارد و ‌۷۰ درصد هم بر عهده دولت است که این ۷۰ درصد دولت شامل ۳۰ درصد دولت و ۴۰ درصد شرکت عمران شهر جدید پردیس است.

* اجرای مترو پردیس در مدت زمان ۴۰ ماه

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این خط مترو، با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به زودی آغاز می‌شود، ‌اظهار داشت: امیدواریم این پروژه طبق زمان‌بندی حداکثر در مدت زمان ۴۰ ماه اجرا شود و به بهره‌برداری برسد.

اسلامی افزود: با توجه به ترکیبی که برای سرمایه‌گذاری این خط مترو در نظر گرفته شده است، پیش بینی می شود اجرای آن مطابق برنامه‌ زمان‌بندی پیش برود.

* احداث ۲ رشته تونل ۱۸ کیلومتری در مسیر مترو پردیس

وی درباره احجام پروژه در این مسیر مترو توضیح داد: در این مسیر ۲۵ کیلومتری، دو رشته تونل در قالب دو ‌کانال به صورت موازی کار می‌شود که یکی برای شرایط اضطراری و دیگری برای استفاده دائمی است؛ در واقع در اعماق زمین ۲ تونل هرکدام به طول ۱۸ کیلومتر ساخته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این خط مترو از آخرین ایستگاه مترو در شرق، در پایانه شرق تهران و سرخه حصار آغاز می‌شود و مسیر از روی زمین عبور می‌کند، همچنین در داخل منطقه پردیس نیز بخش‌هایی از خط روی زمین خواهد بود.

* ساخت ۲ ایستگاه در طول مسیر مترو پردیس و اتصال به بومهن

اسلامی ادامه داد: این خط مترو در ‌شهر پردیس دو ایستگاه در دو منطقه خواهد داشت که یکی از ایستگاه‌ها در کیلومتر ۲۲ و دیگری در کیلومتر ۲۴ مسیر است که ایستگاه دوم‌ می تواند شهر بومهن را هم پوشش دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مسیر مترو باز به سمت نقاط دیگر ادامه خواهد داشت؟ گفت:‌ خیر، آخرین ایستگاه همان ایستگاه نزدیک بومهن است و پس از آن ادامه نخواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: این خط مترو یکی از پروژه‌های فاخر حمل و نقل حومه‌ای خواهد بود که به مردم شهر پردیس خدمات مناسبی ارائه می‌دهد.

 افزایش سرعت در جابه‌جایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش میزان آلودگی محیط زیست، افزایش ظرفیت ترافیکی و اتصال نقاط جمعیتی استان تهران، از مزایای این پروژه محسوب می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر منطقه پردیس مترو استان تهران مترو پردیس وزیر راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مترو پردیس خط مترو مسیر مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند

ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه باقی مانده خط ۷ مترو تهران (در بخش اصلی)، امسال به بهره برداری می‌رسد و با افتتاخ این بخش، معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه باقی مانده خط 7 مترو تهران (در بخش اصلی)، امسال به بهره‌برداری می‌رسد. نکته مهم در مورد این ایستگاه آن است که در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه جنوب شرقی خط 7، امکان کاهش سر فاصله حرکتی قطارها در خط مذکور به مدت زمان 5 الی 8 دقیقه فراهم می‌شود.

یاشار لطفی؛ مدیر اجرایی خط 7 مترو تهران در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی گفت: به دنبال اتمام عملیات حفاری گالری ورودی ایستگاه ورزشگاه تختی، مرحله ساخت و نصب سازه نگهبان کیوسک ورودی این ایستگاه آغاز شده است. از طرفی بخشی از تونل تک خط مابین ایستگاه‌های آهنگ و بسیج نیز که باید دو خطه شود، درحال تکمیل است و در مجموع 1700 متر دیگر به طول مسیر در حال بهره‌برداری فعلی اضافه خواهد شد.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

لطفی به اهمیت بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و افزود: نکته مهم درباره تکمیل و افتتاح آخرین ایستگاه خط 7 این است که با اضافه شدن آن به جمع ایستگاه‌های شبکه مترو پایتخت، با توجه به افزایش ادوات ریلی موجود در این محدوده و تکمیل سامانه سیگنالینگ، در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در کل خط 7 فراهم شده و می‌توان این زمان را به 5 الی 8 دقیقه تقلیل داد. تحقق این مساله مهم، دستاوردی موثر در زمینه بهبود کیفیت جابجایی مراجعان و کاهش زمان معطلی مسافران به حساب می‌آید.

مدیر اجرایی خط 7 مترو گفت: ایستگاه ورزشگاه تختی باتوجه به جزیره‌ای بودن به عنوان بزرگترین ایستگاه خط 7، دارای سکوی پیاده و سوار شدن جزیره‌ای بوده و امکان دسترسی سریع مسافران به این امکان حمل و نقلی را فراهم می‌سازد؛ ضمن اینکه معماری فضای داخلی ایستگاه از حال و هوای ورزشی محدوده پیرامونی خود تاثیر پذیرفته و به لحاظ شکلی، تنوعی در نوع ساخت کیوسک ورودی آن به چشم خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین
  • نشان فداکاری در ایستگاه مترو دانشگاه امام علی (ع) رونمایی شد
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران