Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:20:34 GMT

راه‌اندازی ۱۳۲۲واحد تولیدی تعطیل در سال‌جاری

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۳۷۸۱

راه‌اندازی ۱۳۲۲واحد تولیدی تعطیل در سال‌جاری

ایسنا/زنجان معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال ۱۳۲۲ واحد تعطیل راه‌اندازی شده است.

سعید زرندی شامگاه دیروز (۱۶ بهمن ماه)، در حاشیه افتتاح پروژه‌های صنعتی استان زنجان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار ۶۰۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به عنوان طرح‌های با احتمال بالای تحقق در کشور داریم و این در حالی است که علاوه‌ بر آن حدود ۳۸۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه در بسیاری از حوزه‌ها شاهد افتتاح طرح‌های صنعتی هستیم، به طوری که در همین راستا ۶۷ طرح بزرگ طی دهه‌فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و سهم استان زنجان نیز ۵ طرح بزرگ صنعتی بود که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور افتتاح شد.

این مسئول با اشاره به افتتاح واحد تولید فولاد در استان، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت شمش فولاد کشور با افتتاح این واحد در استان زنجان به ۴۰ میلیون تن رسید که بی‌تردید خبر بسیار مسرت‌بخشی برای مردم ایران است و برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۴ تولید شمش فولاد در کشور به ظرفیت ۵۵ میلیون تن برسد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال‌ گذشته و امسال بر روی راه‌اندازی واحدهای تعطیل متمرکز شدیم و امسال ۱۳۲۲ واحد تعطیل را راه‌اندازی کردیم. همچنین راه‌اندازی ۲۰۰ طرح ملی جزو برنامه‌های امسال بود که عمده این طرح‌ها تا به امروز به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان امسال نیز این آمادگی را داریم که به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز بهره‌برداری از طرح‌ها داشته باشیم.

زرندی با اشاره به اینکه در حوزه تکمیل طرح‌ها نیز اقدام به اتصال سرمایه‌گذاران به طرح‌های نیمه‌تمام و راکد کرده‌ایم، یادآور شد: جهت‌گیری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش رو داریم، توسعه ۵ تا ۱۰ برابری سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه است که عمده این سرمایه‌گذاری‌ها شامل سرمایه‌گذاری داخلی خواهد بود.

وی عنوان کرد: معتقدیم سرمایه به اندازه کافی در اختیار سرمایه‌گذاران وجود دارد و نگاه‌مان این است که سرمایه‌گذار ایرانی باید بزرگ‌تر شده و بتوانیم در اشل جهانی، سرمایه‌گذار بزرگ داشته باشیم.

این مسئول تاکید کرد: اولویت سرمایه‌گذار، فراهم بودن بستر امنیت و آرامش برای سرمایه‌گذاری است تا بتواند با فراغ بال در این فضا حضور پیدا کرده و اقدام به سرمایه‌گذاری کند. زمانی که این شرایط در کشور فراهم می‌شود، شاهد حضور پرتعداد سرمایه‌گذاران در عرصه‌های مختلف نیز هستیم.

زرندی با بیان اینکه اگر خواهان این هستیم که سرمایه‌گذاری در کشور به عنوان یک محور باشد، باید بازارهای موازی تولید را تضعیف کنیم، گفت: نمی‌توان در شرایطی که برخی از بازارها از جمله سکه، ارز، ساخت و ساز و ... سودی ده‌ها برابر تولید داشته باشد، آن وقت انتظار داشته باشیم سرمایه‌گذاران، سرمایه خود را وارد عرصه تولید کنند.

وی افزود: به همین خاطر این تغییر نگاه امروز باید متناسب با شعار سال و در راستای جهش تولید باشد و باید به عنوان استراتژی ملی کشور مطرح شود تا بتوانیم حوزه توسعه تولید را مد نظر داشته باشیم. اگر این اتفاق رخ دهد، خود به خود بسیاری از مشکلات جاری واحدهای تولیدی نیز برطرف خواهد شد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری در کشور در پایین‌دست پتروشیمی بوده و سپس در حوزه‌های معدنی که طی چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سعید زرندی صنعت فولاد زنجان سرمایه گذاران سرمایه گذاری معدن و تجارت داشته باشیم راه اندازی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید امیرحسین مدنی در جلسه با فعالان حوزه احیای واحد‌های اقتصادی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید تحت عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" و شناسایی شبکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفری احیاگران مردمی، اظهار کرد: تاکنون بیش از هزار احیاگر مردمی با برگزاری ۳ رویداد تخصصی «تایید صلاحیت احیاگران» برای احیای واحد‌های اقتصادی آموزش دیده‌اند تا از مشارکت نیرو‌های مردمی برای احیای واحد‌های اقتصادی و جهش تولید در کشور استفاده شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: این احیاگران، شامل احیاگران واحد‌های اقتصادی شامل شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های پیشران، شرکت‌های احیاگری، گروه‌های جهادی و مردمی، سرمایه گذاران، کلینیک‌های کسب و کار، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری و نهاد‌های تامین مالی هستند.

وی همکاری و برنامه ریزی جهت رفع مسائل و مشکلات اوراق گام با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صمت جهت قبول اوراق در حوزه مالیات، سوخت و خوراک صنایع، حقوق معادن حقوق گمرکی و معوقات تامین اجتماعی و همچنین پیگیری جهت رفع موانع و تصویب تامین مالی و تخصیص ۱۵۰ همت اوراق گام جهت استفاده در زنجیره‌های تولید را از دیگر اقدامات نهضت احیای واحد‌های اقتصادی عنوان کرد که تاکنون منجر به عرضه اعتباری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان از طریق خط اعتباری صنایع پتروشیمی به صورت ماهیانه و عرضه اعتباری بیش از ۱۰۰ همت در صنعت پتروشیمی برای اولین بار در کشور شده است.

مدنی ترجمه و تدوین بیش از ۵ کتاب در حوزه احیا واحد‌های اقتصادی شامل احیای پایدار، تامین مالی، حقوقی و بانکی و مدیریت دانش، انعقاد تفاهم‌نامه‌های تخصصی با دستگاه‌های اجرایی با ایجاد شبکه همراهان پشتیبان نهضت احیای واحد‌های اقتصادی، پیگیری و به سرانجام رساندن بیش از ۴۵۰ پرونده حقوقی و بانکی و بهره‌گیری از سکو‌های تأمین مالی جمعی و جمع‌آوری ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع مردمی برای احیای واحد‌های اقتصادی را از دیگر اقدامات این نهضت برشمرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به بهره‌برداری از اولین پارک و پردیس علم و فناوری تخصصی احیا در استان البرز با همکاری جهاد دانشگاهی و طراحی دومین مرکز نوآوری احیا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در سال گذشته سامانه رصد پایش و نظارت و ارزیابی بر احیاگران، احیا جویان و زیست بوم احیا به بهره‌برداری رسید و مرکز پیگیری‌های ویژه استانی برای راهبری احیا در استان‌های سراسر کشور راه‌اندازی و ۲۰ تور تخصصی احیا و ۶ جشن احیای واحد‌های اقتصادی در کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم