Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا،  مصطفی نیلی در نشست بررسی موانع و راهکارهای ارتقای گمرک شهرستان بناب با بیان اینکه تشکیلات گمرک دنبال تصدی گری نیست، افزود: اولویت گمرک استفاده از زیرساخت های سایر دستگاه ها و بخش خصوصی در قالب توسعه گمرک است.

وی اظهار داشت: با توجه به حجم عملیات و صادراتی که از گمرک شهرستان بناب انجام شده است به طور قطع نمی شود این مجموعه را با یک یا ۲ نفر اداره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بناب نیز در این نشست با اشاره به حجم بالای صادرات از گمرک بناب در ۱۰ ماه گذشته گفت: در این مدت ۲۱۷ هزار تن کالای غیرنفتی از طریق گمرک بناب صادر شده که این میزان صادرات ۲۵ هزار میلیارد ریال ارزش دارد و صادرات این گمرک نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ریالی ۱۵۰ درصد و از لحاظ وزنی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

شهریار فتحی، با اشاره به اینکه به طور قطع این حجم صادرات از گمرک برخی استان های کشور بیشتر بوده و نمی شود با ۲ نفر این مجموعه را اداره کرد، بر ضرورت ارتقای گمرک بناب به اداره،  تصویب و ابلاغ چارت جدید سازمانی و جذب نیروهای کارشناس و حراست به گمرک بناب تاکید کرد.

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه از سال ۱۳۹۳ تاکنون برای ارتقا گمرک بناب کار خاصی صورت نگرفته است،  گفت: این در حالی است که حجم صادرات هر سال نسبت به سال قبل بیشتر می شود.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی با تاکید بر اینکه گمرک کشور و گمرک آذربایجان شرقی برای توسعه و ارتقا گمرک بناب نقشه راهی ترسیم کنند، افزود: به طور قطع اداره گمرک با این شیوه در شان گمرک و شهرستان بناب نیست و باید ساماندهی اساسی در این مجموعه انجام شود.

وی اظهار داشت: اگر قرار است بخش خصوصی در بحث ارتقا گمرک ورود کند باید مسئولان گمرک راهکارهای آن را به شهرستان اعلام کنند تا نسبت به تأمین این خواسته ها اقدام شود.

شهرستان بناب با ۱۴۰ هزار جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
 

برچسب‌ها آذربایجان شرقی بناب گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بناب گمرک جمهوری اسلامی ایران آذربایجان شرقی بناب گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی اخبار کنکور شهرستان بناب گمرک بناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در مورد رفع تعهد ارزی که مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده که در این مورد با وزیر اقتصاد مذاکراتی شده است.

او افزود: بحث رفع تعهد ارزی فقط مربوط به اتاق بازرگانی و وزارت اقتصاد نیست و نهادها و ارگان‌های دیگر هم باید راجع به این موضوع اظهارنظر کنند؛ به‌ ویژه این که بانک مرکزی باید روی این مسائل مطالعاتی داشته باشد و بعد جمع‌بندی انجام شود.

حسن‌زاده ادامه داد: پیشنهادی از سوی بخش خصوصی ارائه شده و تلاش داریم که یک قسمتی از تعهدهای ارزی را مخصوصا تا سقف یک میلیون دلار و برای واحدهای کوچک و صادرکنندگانی که در سطح رقم‌های پایین‌تری صادرات دارند را جزو معافیت‌های تعهد ارزی قرار دهیم.

به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران، فعلا اقدامی در این زمینه نشده و بررسی‌ها در حال انجام است تا در روزهای آینده نتیجه اعلام شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولتی‌ها شاهد گرفتاری‌هایی که از این بابت متوجه بخش خصوصی شده، هستند و در این زمینه کمک می‌کنند تا توسعه صادرات کشور محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود
  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا
  • خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه های شهرستان نوشهر انجام شد ​
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • توسعه نخلستان ها در شهرستان کارون 
  • آغاز مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی در استان اصفهان
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه
  • ارزش‌گذاری گوهرسنگ‌ها به مشهد تفویض اختیار شد
  • موزه ملی فین کاشان ارتقا می‌یابد