Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: برای ایجاد تقواگرایی در کانون وجودی فرزند در جریان تربیت باید فرزندان خود را مرزشناس قرار دهیم و از دوران هفت سالگی به بعد زندگی آنها را مرزبندی کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: محرمات الهی و گناهان باید به عنوان مرز زندگی و خط قرمز برای فرزند شناسانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقام مرزشناسی و مرزبندی در جریان زندگی فرزندان و در جریان زندگی روزمره خانواده با مشکلاتی روبرو هستیم و اینک با وجود ماهواره‌ها و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی معاند و آموزش دهنده ناهنجاری این مرزبندی و مرزشناسی سخت‌تر نیز شده است.
 
آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: مرزها را برای فرزندان این وسایل ناهنجاری که در دست عزیزان ماست ممکن است سخت کرده باشد و مرزها را بشکند و مرزبندی ما را از میان ببرد. در مقابل آفت بزرگی که امروز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کانون خانواده نفوذ کرده و مرزشکن هستند باید چه کرد؟
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کار کردن روی فکر و عقیده فرزند از شش سالگی آغاز می‌شود بیان کرد: اگر دختر شما خداباور بار آمد هیچ قدرتی نمی‌تواند او را بی‌حجاب و بی‌عفت کرده و چادر از سرش بردارد.
 
آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با تبریک دهه مبارک فجر اضافه کرد: خاطرات این دهه برای ما و نسل‌های امروز و بعد از این ما آموزش‌دهنده مسیر انقلاب مقدس اسلامی است؛ خاطرات همافران غیور که جریان حاکمیت استکباری را شکستند و محضر امام رسیدند را نیز گرامی می‌داریم.
 
وی اضافه کرد: امسال آن شور و هیجان همه ساله را در جریان 22 بهمن بخاطر این ویروس منحوس نمی‌توانیم داشته باشیم و به منصه ظهور و بروز برسانیم اما برادران و خواهران، انقلاب و پیروزی انقلاب یک جریان مقدسی است که با همه عواطف دینی مرد و زن شما و فرزندان شما گره خورده است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: شما که نسل دوم انقلاب هستید به صورت یک کودک راهپیمایی‌های مقارن پیروزی انقلاب را در کنار پدر و مادر بودید؛ این قداست در زندگی خانوادگی و اجتماعی ما با وجود این بیماری نباید از میان برود و باید این قداست در روز 22 بهمن در زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی و اجتماعی ما نقش داشته باشد و قرار شده رژه خودرویی و موتوری جایگزین راهپیمایی شود. 22 بهمن امسال ماشین را زینت کنید و در رژه خودرویی شرکت کنید تا این نیز در خاطره فرزندان شما بماند.
 
علم‌الهدی بیان کرد: عظمت رژه خودرویی و موتوری امسال با یک شکوه جالب تری جایگزین راهپیمایی همه ساله 22 بهمن خواهد شد و برای اخذ وسایل زینتی اتومبیل نیز می‌توانید به پایگاه‌های بسیج مراجعه کنید.
 
وی اظهار داشت: امروز در تمام مجامعی که در این ایام به مناسبت دهه فجر تشکیل می‌شود مسئله مهم دستاوردهای انقلاب است؛ برخی جوانان گاهی از اوقات این را یک نقطه تردید می‌دانند. می‌گویند این گرفتاری‌ها و مضیقه‌های معیشتی و مسائلی که در عرصه زندگی ما در ارتباط با مدیریت کشور می‌گذرد آیا اینها دستاورد این انقلاب است؟ انقلابی که بعد از 42 سال مدیریت زندگی اجتماعی ما در این وضعیت قرار داده چطور دنبالش برویم؟ این مسائل در افواه مختلف متداول است و برخی عزیزان ما به عنوان یک شبهه آن را مطرح می‌کنند.
 
امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: در این 42 سال جریان زندگی اجتماعی از نظر تعالی و رشد و پیشرفت را همگی باهم ارزیابی و بررسی کنیم. دو جریان امروز در کشور ما به عنوان یک کشور خاص مطرح است؛ یک جریان جریان اقتدار و پیشرفت است؛ امروز در عرصه دانش‌بنیان با تعالی و پیشرفت بالای علمی و فناوری در کشور مقابل هستیم که در تاریخ این کشور این تعالی با این سرعت و پیشرفت با این کیفیت سابقه نداشته و این بستر و جهش انقلابی بوده است.
 
علم‌الهدی افزود: ما خودمان برای خودمان در این 42 سال تصمیم گرفته‌ایم و در کنار قدرت‌های دیگر زندگی نمی‌کنیم و این تعالی و پیشرفت امروز در کشور ما است. مسئله دومی که با آن روبرو هستیم اقتدار ماست؛ برادران و خواهران روزی را در این مملکت گذراندیم که یک زن مست آمریکایی در خیابان سلطنت آباد سابق تهران پنج جوان را با خودروی خود کشت و وقتی روزنامه‌ها این را نوشتند دستگاه‌های امنیتی به سراغ مدیران ذی‌ربط رفتند و گفتند چرا این کلمه را نوشتید؟ خون پنج جوان هدر رفت. ما در این وضعیت زندگی می‌کنیم و امروز در شرایطی زندگی می‌کنیم که آمریکا از موشک ما می‌ترسد.
 
وی بیان کرد: پیشرفت‌های فناوری هوافضای ما جهان را مبهوت کرده است و ما امروز در این شرایط از نظر اقتدار زندگی می‌کنیم و در منطقه حرف اول را ما می‌زنیم و ابرقدرتی وجود ندارد که بتواند برخلاف آنچه ما در منطقه تصمیم می‌گیریم حرفی بزند.
 
امام جمعه مشهدمقدس اذعان کرد: در رزمایش اخیری که ارتش غیور ما و سپاه دلاور ما اجرا کرد هزار پهپاد با آخرین مدل فناوری به فضای آسمان پرتاب شد و در فضا شناور شد که تا 2000 کیلومتر بی‌خطر می‌رود و آنجا عملیات صورت می‌دهد. فرستادن ماهواره به آسمان با سوخت جامد مسئله‌ای است که در دنیا نظیر ندارد. سوخت جامد را اگر در موشک خود توانستیم به کار بگیریم مسلم پیشروی است. دنیای استکبار از این قدرت ما به هراس افتاده است. در حالی که اول این انقلاب یک نارنجک و خمپاره و لوله توپ نداشتیم.
 
علم‌الهدی اضافه کرد: این پیشرفت علم و اقتدار با مدیریت ولایت و حجت امام زمان و وابستگی نسل ما به جریان جامعه ولایی است. این مدیریت از آن روز تا امروز در جریان ولایت صورت گرفته است. در مقابل هم یک سلسله مشکلات داریم. بالاترین موشک را در تحریم ساختیم اما متاسفانه می‌گویند لوازم یدکی پراید را نمی‌توانیم بسازیم و خودرو هر روز گران می‌شود و وضعیت اقتصادی داریم و مشکل معیشتی.
 
وی گفت: چطور آنجا مقتدر و عالم و دانش بنیان بودیم و در این عرصه‌ها با این فشار روبرو هستیم. ما یک اصل در این نظام داریم و آن را باید حفظ کنیم و آن اصل مردمسالاری و جمهوریت است که برای ما یک اصل است. مشارکت مردمی کجا است؟ مردم باید در عرصه مشارکت سیاسی نظام باشند. مردم رئیس جمهور و دولت را انتخاب می‌کنند. برای حفظ مردمسالاری این جهت را باید حفظ کنیم که البته هزینه دارد.
 
علم‌الهدی تصریح کرد: در جریان اجرایی هم مردم دولت را انتخاب می‌کنند و انگیزه و ارزیابی خاصی دارند و این نوسان ایجاد می‌کند و نتیجه نوسان این است که وقتی مدیریت در این خط می‌افتد می‌گویند لوازم یدکی پراید را نمی‌توانید ایجاد کنید اما نتیجه مدیریت یکتاب جریان ولایت ساخت موشکی است که دنیای استکبار از آن می‌ترسد. دنبال مدیر و برنامه‌ریزی بروید که با رهبری زاویه نداشته باشد. بیش از 6 سال است که مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی فرمان می‌دهد اما به درستی اجرا نشد که اگر اجرا شده بود اکنون هیچکدام از مضیقه‌ها نبود. مشکل تحریم‌ها یک فرافکنی است یعنی این گونه نبوده که وضع ما را این گونه قرار دهد.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های نیروهای مسلح، موجب اقتدار است/تعیین دو استاندار

رئیس جمهور گفت: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور و امیدواری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به آثار و برکات ‌فراوان چهار دهه فعالیت سپاه پاسداران در حوزه‌های نظامی و امنیتی، کمک به مردم در مشکلات و سازندگی کشور اشاره کرد و افزود: پیشرفت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت مدیریت عالی رهبری عظیم‌الشأن انقلاب، علاوه بر ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور، موجب شادمانی و امیدواری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان نیز شده است که تنبیه اخیر رژیم جنایتکار و کودکش‌کش صهیونیستی، یکی از جلوه‌های این اقتدار بود که با استقبال ملت‌های جهان همراه شده و تزلزل و آسیب‌پذیری این رژیم جانی را عیان کرد.

رئیس جمهور همچنین همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه» را از جمله ویژگی‌های برجسته عملیات وعده صادق در بخش عملیاتی و اجرایی کشور عنوان کرد و افزود: همکاری و هماهنگی مطلوب نیروهای مسلح، وزارت امور خارجه و رسانه ملی، موجب تقویت اعتماد و امید در جامعه شده و شایسته تقدیر است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است که در توجه به آن هیچگونه تردیدی وجود ندارد، از همه بخش‌های فرهنگی، ‌اجتماعی، ‌انتظامی و قضائی کشور که به موجب قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای وظایفی در این زمینه هستند خواست عمل به وظایف محوله را مطابق آنچه در این قانون قطعی شده است، مورد توجه قرار دهند.

رئیس جمهور با اشاره به فرمایش اخیر رهبری معظم انقلاب درباره وظایف دولت و قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب تصریح کرد‌: امروز انتظار مردم، ‌متدینین و قانونمداران نیز توجه به قانون، حفظ حقوق مردم و کرامت انسانی آحاد جامعه است و همه دستگاه‌های اداری در همه بخش‌های حاکمیتی باید در این زمینه پیشتاز و پیش قدم باشند.

رئیسی همچنین از زمان‌شناسی و حضور به موقع وزیر کشور در صحنه حوادث طبیعی و پیگیری رفع مشکلات آسیب دیدگان قدردانی کرد.   در جلسه امروز هیئت دولت آقایان یوسف نوری و ابوطالب شفقت برای انتصاب در سمت استانداری مازندران و لرستان از هیئت دولت رای اعتماد گرفتند.

در ابتدای این جلسه وزیر نیرو در گزارش مفصلی از میزان بارش‌ها، وضعیت منابع آبی و سدهای کشور، از ثبت 190 میلیمتری بارندگی و رشد 5 درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود:‌ در فروردین‌ماه 60 درصد از بارش‌های ثبت شده در مناطق مختلف کشور از مجموع نرمال بیشتر بوده و افت 15 درصدی بارش نسبت به حد نرمال در تهران نیز با ورود سامانه بارشی در روزهای آینده جبران خواهد شد.

محرابیان توزیع بسیار مطلوب در کشور را از ویژگی‌های بارشهای اخیر عنوان کرد و با اشاره به نقش اقدامات زیر بنایی دولت از جمله ساخت سد و سد بندها و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب رسانه ملی در کاهش قابل توجه میزان خسارت سیل اخیر در جنوب شرق کشور گفت‌: برغم اینکه میزان بارش‌ها در کشور ما بویژه بخش‌های جنوب شرقی کشور از برخی کشورهای همسایه به مراتب بیشتر بود، اما خوشبختانه با اقدامات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته و همچنین حضور به موقع استاندار، وزیر کشور و نقش‌آفرینی نیروهای مسلح، هلال احمر و اطلاع‌رسانی دقیق و به هنگام رسانه ملی، میزان خسارت‌های وارده به بخش‌های جنوبی کشور به مراتب کمتر از کشورهای همجوار بود.

در ادامه جلسه امروز هیات دولت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با اعلام خبر کاهش تورم سالانه به کانال 30 درصد گفت‌: طبق گزارش مرکز آمار که روز گذشته منتشر شد، روند تورم همچنان رو به کاهش است به نحوی که تورم نقطه به نقطه به حدود 31 درصد رسیده و در شرف ورود به کانال 20 درصد است و تورم 12 ماهه هم به 38.8 درصد رسیده که به معنای ورود به کانال 30 درصد است.

منظور ابراز امیدواری کرد با ادامه سیاست‌های تنظیم‌گری دولت در بخش پولی و همچنین انضباط مالی در اجرای بودجه و جلوگیری از کسری بودجه این روند استمرار داشته و تا پایان سال تورم 12 ماهه تا کانال 20 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • پیشرفت‌های نیروهای مسلح، موجب اقتدار است/تعیین دو استاندار
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند
  • خلاقیت و شکوفایی مدارس در چهل سال دوم انقلاب پررنگ‌تر است
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • دفاع موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی غرب و اروپا را مبهوت خود کرد