Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه ، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای را با عنوان «جای خالی اینترنت بین دانش‌آموزان روستاهای رشتخوار» را ثبت و تقاضای پیگیری آن را داشتند.

رئیس اداره مخابرات رشتخوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: یکی از اهداف مهم مخابرات، ارائه خدمات مطلوب به صورت عادلانه به تمامی مردم در این شهرستان است و در این جهت تحقق شعار ارائه خدمات ارتباطی به صورت عادلانه، با تلاش همکاران در حوزه فنی و مهندسی تجهیزات اینترنت پرسرعت مخابرات در دو روستای شهرستان رشتخوار با مجموعه ظرفیت ۶۴ پورت نصب و راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن  بدیع زادگان افزود: با نصب و راه‌اندازی تجهیزات اینترنت پرسرعت و توسعه زیرساخت ارتباطی، شرایط واگذاری سرویس ADSL مخابرات (اینترنت خانگی) در این روستا‌ها فراهم شد که این موضوع به توسعه دولت الکترونیک هم کمک زیادی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش پهنای باند اینترنت در روستاهای کت، اکبر آباد و قادرآباد باتوجه به تأمین نیازهای مشتریان انجام شده است و مکانی که پوشش آنتن‌دهی نداشته باشد را نداریم و تمامی شهروندان از ۳g و ۴G  استفاده می‌کنند. 

رئیس اداره مخابرات رشتخوار گفت: ظرفیت پهنای باند در روستای کت از ۴m به ۶m و در روستاهای اکبرآباد پهنای باند اینترنت از ۲m به ۴m و در روستای قادر آباد از ۲m به ۶m ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت و همچنین توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی از جمله اهداف مهم  مخابرات منطقه خراسان رضوی است، بیان کرد: در جهت افزایش کیفیت خدمات به مشترکان تلفن همراه و همچنین توسعه شبکه ارتباطات سیار، سایت  BTS روستای فتح آباد به تکنولوزی ۴G ارتقاء یافت.

بدیع زادگان گفت: این اقدام در راستای ارائه خدمات مطلوب ارتباطی با کیفیت بالا به مناطق کم برخوردار است و این روند توسعه همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره مخابرات رشتخوار خاطرنشان کرد: افزایش سرعت  اینترنت، مدیریت زمان و رضایت‌مندی مشتریان از جمله اهداف اجرایی این طرح‌ها در روستاهای شهرستان رشتخوار  بوده است.

وی افزود: در تمامی روستاها شرایط واگذاری سرویس ADSL فراهم شده است و فقط روستاهای علی نقی سفلی و علیا مخابرات را ندارند و همچنین پهنای باند براکوه و چهارشورک استاندارد نیست و امیدواریم ۳ سایت بی تی اس که در دست اقدام است تا پایان سال جاری با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان  راه‌اندازی شود.

بدیع زادگان بیان کرد: بالغ بر ۴ هزار و ۲۶۵ نفر پورت ADSL دارند که از این تعداد ۳ هزار و ۷۴۶ نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: به زودی شبکه شاد در روستاهای عشرت آباد و آبنیه نیز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره مخابرات رشتخوار بیان کرد: در چندین نقطه از شهرستان کار ارتقا و افزایش پورت در راستای توسعه اینترنت خانگی از جمله روستاهای علی آباد دامن با افزایش ۴۸ پورت، روستای نوق ۱۵۰ پورت و سنگان ۳۲ پورت با برنامه‌ریزی انجام شده است و روستاهای بندازبک سنگان و نوق مجدد در آینده نزدیک افزایش پورت را خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت روستایی ارائه خدمات راه اندازی پهنای باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل