Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کریستیانو رونالدو امروز قدم در 36 سالگی گذاشت اما همچنان نشانی از یک بازیکن پا به سن گذاشته و نزدیک به روزهای پایانی فوتبال، ندارد.
به گزارش آریا، سال 2009 رونالدو با قراردادی 96 میلیون یورویی راهی رئال شد و گران ترین ستاره فوتبال لقب گرفت. 9 فصل تاریخی و به یادماندنی او در رئال مادرید بهترین سال های فوتبالش اش را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونالدو با رئال 4 لیگ قهرمانان و 4 توپ طلا را کسب کرد و سال 2018 با 112 میلیون یورو به یوونتوس پیوست و این روزها با پیراهن این تیم خوش می درخشد. رونالدو با 450 گل بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید محسوب می شود و بعید است کسی به رکورد او برسد.
رونالدو در حالی پا به 36 سالگی می‌گذارد که 31 جام باشگاهی شامل 5 لیگ قهرمانان اروپا، 2 قهرمانی در عرصه ملی در جام ملت‌های اروپا و لیگ ملت‌های اروپا، یک جایزه پوشکاش، 5 توپ طلا، 4 کفش طلا، بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده و بهترین گلزن تاریخ فوتبال در بازی های رسمی با 762 گل محسوب می‌شود. همه این ها، تنها بخشی از افتخارات فردی و تیمی کریس رونالدو می باشد و در صورتی که وی موفق شده افتخارات بی شماری چه از نظر تیمی و چه از نظر فردی کسب نماید. رونالدو با 102 گل ملی بزرگترین تهدید رکورد تاریخ علی دایی به عنوان بهترین گلزن بازی های ملی است.
انتقال رونالدو از رئال به یوونتوس هنوز بزرگترین حسرت دوست داران رئال است. فروش رونالدو در آن زمان از دید برخی کارشناسان درست به نظر می‌رسید و بسیاری‌ها معتقد بودند که با توجه به سن رونالدو که در آن زمان 33 ساله بود، درست بوده است. زمان اما ثابت کرد که فروش رونالدو تصمیم اشتباه بوده و این باشگاه تا حالا نتوانسته جای خالی این فوق ستاره را پر کند. در فصل‌های پس از جدایی کریستیانو رونالدو (2018-2019 و 2019-2020)، رئال مادرید 175 گل به ثمر رسانده است که این آمار در تضاد با دو فصل قبل از خروج رونالدو (2016-2017 و 2017-2018) است، جایی که باشگاه 300 گل (123 + 173) به ثمر رسانده بود. در این دو فصل، بنزما در کنار بازیکنانی مانند بیل، آسنسیو، وینیسیوس، لوکاس، رودریگو، ایسکو، ماریانو، هازارد، یوویچ و خامس در مجموع 81 گل زده اند، در حالی که رونالدو 87 گل زده، 7 گل بیشتر از عناصر تهاجمی کهکشانی‌ها.
در دو فصل اولی که کریستیانو رونالدو دیگر در رئال مادرید نبود (20-2019 و 19-2018)، رئال مادرید 175 گل به ثمر رساند. این در حالی است که رئال مادرید در روزهای اوج کریستیانو رونالدو در فصول (18-2017 و 17-2016)، مجموعا 300 گل وارد دروازه حریفان کرده بود. کریستیانو رونالدو خواستار دستمزد سالانه 30 میلیون یورویی بود؛ درخواستی که مورد قبول فلورنتینو پرز قرار نگرفت و او با انتقالی 117 میلیون یورویی از رئال مادرید به یوونتوس پیوست. با وجود این که رونالدو در سال های پایانی فوتبالش است، او تاکنون توانسته 87 بار برای یوونتوس گلزنی کند. رونالدو در اولین فصل حضورش در یوونتوس 28 بار گلزنی کرد و در فصل 20-2019 توانست 37 بار دروازه حریفان را باز کند. تا این جای فصل 21-2020 نیز کریستیانو رونالدو موفق شده 22 گل برای یوونتوس بزند و گل هفته گذشته او به اینتر در کوپا ایتالیا، هفتصد و شصت و سومین گل دوران حرفه ای بود. لیونل مسی، نزدیک ترین تعقیب کننده کریستیانو تا به امروز 42 گل کم تر از او زده است.
طبق گفته جووانی مائوری، کریستیانو رونالدو می تواند تا 40 سالگی در بالاترین سطح فوتبال بازی کند و مسلما با توجه به آمادگی بالا، خود او نیز چنین تمایلی دارد. آمار خوب گل های زده رونالدو نشان می دهد رئال مادرید بابت از دست دادن او شاید تا حدی ضرر کرده است. اگر بنزما را فاکتور بگیریم؛ سایر مهاجمان رئال مادرید در دو سال اخیر از جمله بیل، آسنسیو، وینیسیوس، رودریگو، لوکاس واسکز، ایسکو، ماریانو دیاز، هازارد، یوویچ و هامس رودریگز هیچ یک نتوانسته اند در زمینه گلزنی نقش مهمی داشته باشند. از زمان جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید، این ده نفر مجموعا 81 گل زده اند؛ شش گل کم تر از گل های کریستیانو رونالدو برای یوونتوس طی این مدت. رئال مادرید در تابستان 2019 برای جذب لوکا یوویچ سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داد تا مهاجم قاتل خود در دوران پسا رونالدو را پیدا کند اما شش گل در 67 بازی نشان از آمار فاجعه یوویچ در رئال مادرید دارد. از زمان جدایی رونالدو، فقط کریم بنزما در میان تمام مهاجمان رئال مادرید آمار قابل قبولی داشته و 72 گل طی این مدت زده است. در این فصل بنزما با زدن 15 گل، 32 درصد از گل های تیمش را به ثمر رسانده است.
رئال هازارد را به عنوان جانشین رونالدو به برنابئو آورد که عملکرد این بازیکن فاجعه بار بوده و در 67 بازی، موفق به زدن 6 گل شده است. این آمار نشان می‌دهد که رئال مادرید هنوز جای خالی گلزن‌ترین مهاجم خود را حس می‌کند و هیچکسی قادر به پر کردن جای خالی این بازیکن نیست. رونالدو همچنان در اوج ایستاده و در پی کسب قهرمان ایتالیا، اروپا با یونتوس است و برای آقای گلی در فصل جاری سری آ و لیگ قهرمانان می جنگد. صفحه رسمی باشگاه یوونتوس در روز تولد رونالدو نوشت:« او اثبات کرد که سن فقط یک عدد است. تولدت خیلی مبارک کریستیانو.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئال مادرید آمار پایین گلزنی رونالدو کریستیانو رونالدو رئال مادرید بهترین گلزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک آمار جالب؛ آنچلوتیِ مربی، مانع از شکسته‌شدن رکورد آنچلوتیِ بازیکن شد!

آنچلوتی به هر طریق ممکن، تیمش را راهی مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان کرد

طرفداری | شب گذشته (چهارشنبه) و در دیداری از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید در ضربات پنالتی منچسرسیتی را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد.

بر اساس داده‌های آماری، اگر منچسترسیتی در تقابل دیشب رئال مادرید را شکست می‌داد، به دومین تیم تاریخ فوتبال تبدیل می‌شد که کهکشانی‌ها را در دو فصل متوالی، از لیگ قهرمانان اروپا حذف می‌کند؛ با این حال، این اتفاق رخ نداد و کارلو آنچلوتی تیمش را به هر طریق ممکن، راهی نیمه‌نهایی کرد.

تنها تیمی که موفق شده رئال مادرید را طی دو فصل متوالی از لیگ قهرمانان حذف کند، آث میلان است. روسونری در فصول 1988/89 و 1989/90 به این مهم دست پیدا کرده‌ بود. جالب است بدانید که یکی از بازیکنان آن میلان رویایی، کارلو آنچلوتی بود، سرمربی فعلی رئال مادرید. به عبارت دیگر، کارلو آنچلوتیِ مربی مانع از شکسته‌شدن رکورد آنچلوتیِ بازیکن شد!

کارلو آنچلوتی، زمانی که برای میلان بازی می‌کرد

 

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • کاسمیرو: کیلیان ام باپه هم مثل کریستیانو رونالدو بوی گل می‌دهد
  • امباپه در زمین درست مثل رونالدو است
  • پلی به گذشته - برتری 4-2 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ با هت تریک کریستیانو رونالدو (2017/4/18) / فیلم
  • پلی به گذشته؛ هت تریک کریستیانو رونالدو مقابل بایرن مونیخ با دو گل مشکوک به آفساید (2017) / فیلم
  • یک آمار جالب؛ آنچلوتیِ مربی، مانع از شکسته‌شدن رکورد آنچلوتیِ بازیکن شد!
  • آخرین گل کریستیانو رونالدو در سانتیاگو برنابئو در لالیگا مقابل اتلتیک بیلبائو (18 آوریل، 2018) / فیلم
  • خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی + فیلم
  • کریستیانو رونالدو پیروز نبرد حقوقی با یوونتوس؛ غرامت 19.5 میلیون یورویی برای ستاره پرتغالی
  • موقعیت عالی گلزنی؛ برخورد ضربه سر هالند به تیر دروازه رئال مادرید / گزارش عربی
  • عملکرد درخشان کریستیانو رونالدو در جریان پیروزی رئال مادرید مقابل بارسلونا در فصل 2011/12 / فیلم