Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@14:05:22 GMT

امر به معروف و نهی از منکر کاملا مبتنی بر علم است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۵۵۳۳

امر به معروف و نهی از منکر کاملا مبتنی بر علم است

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان، حجت الاسلام والمسلمین جلیل محبی در نشست هم‌اندیشی مجمع نخبگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و همگانی است و بر خلاف تصور عموم امر به معروف و نهی از منکر کاملاً مبتنی بر علم است و بدون علم نتیجه عکس می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انجام این دو فریضه اصولاً از وظایف اصلی عالمان است افزود: کار علمی و پژوهشی در مورد ریشه‌یابی عدم انجام کار نیک و معروف در جامعه و انجام کارهای بد و ناپسند فقط در دانشگاه و با زمینه علمی امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: برای بر طرف کردن یک معضل راه‌های زیادی به ذهن مردم می‌رسد اما احتمالاً فقط یکی از این راه‌ها درست است و جامعه علمی می‌تواند به آن پی ببرد.

حجت‌الاسلام محبی با مطرح کردن این سوال که نحوه برخورد با مردم و مسئول در رابطه با فریضتین چه فرقی باید بکند اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با صاحبان سمت و مسئولین باید با امر صورت گیرد اما اکنون برعکس است و با مدیران به شکل التماس و درخواست است و با مردم به صورت آمرانه صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: دوران انقلاب اسلامی نهادهای ارزشی و کارهای معنوی زنده و موضوعات ارزشی برجسته شد.

وی با بیان اینکه کسی که موعظه‌گر و خیرخواه است باید معنویت را در اولویت قرار دهد افزود: رفتاری که یک موعظه‌گر انجام می‌دهد برگرفته از فرضیه امر به معروف و نهی از منکر باشد و عقل انسان حکم می‌کند که جلوی برخی از کارها گرفته شود و اشاعه و ترویج معروف هم از سر خیرخواهی و عقلانیت است.

وی با اشاره به تأکیدات چندباره امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با عدالت گفت: انجام امر به معروف و نهی از منکر به ایجاد عدالت می‌انجامد بنابراین باید تاکید بیشتری به انجام این فریضه شود.

کد خبر 5139729

منبع: مهر

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر جلیل محبی نماینده ولی فقیه در کردستان دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بوشهر گرگان انقلاب اسلامی ایران آمار کرونا شیراز شهرستان کرج عکس استانها افتتاح طرح عمرانی مشهد امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!

عصر ایران - آن طور که آقای رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی گفته بود، قرار بود به جای :"گشت ارشاد" برای حجاب، "گشت ارشاد مدیران" راه بیندازند.

قرار بود به جای این که زنان و دختران را به زور سوار بر ون کنند و زمینه ساز حوادث تلخی مانند قصه پر غصه مهسا امینی شوند، با مسوولان خطاکار برخورد کنند.

قرار بود به جای تنزل فریضه امر به معروف و نهی از منکر به روسری، صاحبان منصب را که عهده دار سرنوشت مردم اند، به نیکی امر کنند و از بدی ها بازدارند... .

اما به جای همه این ها ، دیدیم که رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر که مرتکب منکر انتقال باغ ۱۰۰۰ میلیاردی بیت المال به خود و پسرانش شده بود، با گفتن "غفلت کردم" مشمول این فریضه و گشت ارشاد مدیران نشد و در عوض، بار دیگر زنان و دختران را با جیغ و داد و کشان کشان به داخل ون ها بردند تا تجربه شکست خورده گشت ارشاد را برای چشیدن شکستی دیگر تکرار کنند.

تقصیر آقای رئیسی نیست! ایشان لابد از خوبان اند و هزار وعده خوبان یکی وفا نکند! این هم رویش... ولی نه انصاف است، نه تدبیر و نه خدمت به نظام و انقلاب و اسلام و حجاب، این گونه رفتارها.

زیاده عرضی نیست!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چون گشت ارشاد جمع شد رأی ندادیم و 7 دلیل دیگر! حساسیت کاربران توئیتر به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل 17 آقازاده‌ و خانم زاده‌ سینمای ایران که به واسطه پدر و مادرشان بازیگر شدند!(+عکس)

دیگر خبرها

  • کلوپ: حالا کاملاً روی بردن لیگ برتر تمرکز می‌کنیم
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • رابطه عجیب دوقلوهای همسان لیگ برتری
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور