Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلی پور گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری تأمین شهریه دانشجویان از ۲۸۱ نفر به ۳۰۵ نفر افزایش یافته است که رشد ۹ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «حسین قلی پور» بیان کرد: هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) حل مشکل معیشتی نیازمندان است ولی چنین هدفی با رویکرد کمک موردی پیگیری نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از این رو تلاش می شود تا جایگاه علمی، اجتماعی و فرهنگی مددجویان در ابعاد مختلف و با حمایت و تقویت توان و ظرفیت هایشان افزایش یابد.

 

وی اضافه کرد: برخی از مددجویان توانایی کار را داشته و مهارت هایی دارند که برای آنها اشتغال زایی دنبال می شود ولی برخی دیگر از مددجویان انگیزه و استعداد ادامه تحصیل دارند.

 

قلی پور افزود: همه فرزندان مددجویان از کمک های فرهنگی برای تحصیل برخوردارند ولی دانش آموزان تحت حمایت که با انگیزه و همت، تحصیل را ادامه می دهند با ورود به عرصه آموزش عالی از کمک تحصیلی همچون شهریه هم بهره مند می شوند.

 

وی اعلام کرد: طی 10 ماهه سال جاری تأمین شهریه دانشجویان از 281 نفر به 305 نفر افزایش یافته است که رشد 9 درصدی داشته است.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: در واقع شهریه پرداختی سال گذشته 110 میلیون تومان بوده که به بیش از 297 میلیون تومان افزایش یافته که نشان از رشد 170 درصدی پرداخت شهریه داشته است.

 

وی تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی و کمک شهریه در واقع سرمایه گذاری است چراکه وقتی فرزند مددجو بتواند وارد عرصه کار و زندگی شود دیگر نیازی به کمک دیگران ندارد.

 

قلی پور اظهارکرد: وقتی فرزند مددجو وارد دانشگاه شده و به عنوان یک تحصیل کرده وارد جامعه می شود شرایط شغلی و زندگی او تغییر می یابد و این وضعیت به این معناست که حداقل دیگر زنجیره فقر در این خانواده قطع شده است.

 

وی گفت: این فرزند مددجو حتی در صورت بهبود وضعیت خود می تواند پدر و مادرش را هم مورد حمایت قرار دهد و به این ترتیب سیاست فقرزدایی به طور جدی و اساسی اجرایی می شود.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: عموم مردم نیکوکار می توانند کمک های خود را برای ارتقای تحصیلی فرزندان مددجو هم به این نهاد ارائه کنند تا براساس نیّت آنها برای دانش آموز و یا دانشجویان تحت حمایت هزینه شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهریه دانشجویان کمیته امداد کمیته امداد قلی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد

 مهدی محمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه پیام نور از اول اردیبهشت آغاز شد، اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت ماه می‌توانند درخواست وام شهریه خود را در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویی به نشانی http://refah.swf.ir ثبت نمایند.

وی درباره مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: مبلغ وام شهریه به ازای هر نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال و در مقطع دکترا ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه همچنین تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین دانشجویان در مقطع کارشناسی به مدت ۸ نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد به مدت ۴ نیمسال و در مقطع دکترا نیز ۸ نیمسال تحصیلی می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر رایزنی‌های مکرر دانشگاه با صندوق رفاه در خصوص تخصیص اعتبار بودجه وام دانشجویی به دانشجویان مستعد دانشگاه افزود: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشجویی پس از ثبت درخواست خود و تایید نهایی مرکز آموزش دانشگاه و واحد استانی مدارک لازم را جهت تشکیل پرونده و اخذ وام شهریه به مرکز آموزش محل تحصیل خود اراِیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی در قزوین
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد
  • افزایش ۳۴ درصدی پرداخت صدقات در خراسان جنوبی