Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شرکت گوگل اعلام کرد قصد دارد با راه اندازی سرویس هوشمند تبلیغات، حریم خصوصی افراد را بیش از پیش ایمن کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، شرکت اپل چند ماهی است که اخباری درباره اضافه شدن قابلیت ضد ردیابی به نسخه 14.5 سیستم عامل iOS حرف می‌زند که باعث می‌شود نرم افزارها نتوانند به طور مستقل امکان پخش کردن تبلیغات را داشته باشند و کاربران بتوانند نمایش تبلیغات در گوشی خود را مدیریت کنند و در صورت عدم تمایل نمایش تبلیغات در گوشی خود را به طور کامل غیر فعال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 به تازگی نیز اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می‌کند شرکت گوگل قصد دارد قابلیتی مشابه با قابلیت ضد ردیابی اپل را به سیستم عامل اندروید وارد کند. اما ظاهرا اندروید در این زمینه تمهیدات سخت گیرانه‌تری در نظر گرفته است که باعث می‌شود تبلیغات شرکت‌های متفرقه که هزینه‌ای برای تبلیغات به گوگل پرداخت نکرده‌اند به طور کامل از سیستم عامل این شرکت حذف شود. اما در عوض شرکای تجاری گوگل می‌توانند تبلیغات خود را منتشر کنند.

نحوه عملکرد قابلیت ضد ردیابی در اندروید و iOS
به طور کلی عملکرد قابلیت ضد ردیابی در iOS و اندروید به این صورت است که شرکت‌های تبلیغاتی و نرم افزارهایی که دارای تبلیغ هستند باید برای ذخیره کردن کد شناسایی گوشی افراد از آن‌ها اجازه بگیرند چرا که آن‌ها می‌توانند با استفاده از این کد شناسایی برای کاربران تبلیغات هدفمند نمایش دهند.
شرکت اپل قصد داشت این قابلیت را چند ماه پیش و همزمان با عرضه iOS 14 در دسترس کاربران خود قرار دهد اما ظاهرا برخی از شرکای تجاری این شرکت آمادگی لازم را نداشتند و اپل چند ماهی عرضه این قابلیت را به تاخیر انداخت. در حال حاضر شرکت‌های بزرگی مخالف این اقدام اپل و گوگل هستند که بزرگ‌ترین آن‌ها فیسبوک است و این اقدام دو شرکت گوگل و اپل را خودخواهانه و کاملا ضد رقابتی تلقی کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قابلیت ضد ردیابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوتیوب، یار دوازدهم اسرائیل!

به‌همراه یک نوشته بزرگ؛ «ایران قصد تخریب بیت‌المقدس را دارد و اسرائیل از آن مراقبت کرده! ایران یک تهدید جهانی است.»

شاید بگویید این یک تبلیغ است و ارتباطی با یوتیوب و شرکت مادرش گوگل ندارد، اما این‌طور نیست و یوتیوب آگهی‌ها را هم بررسی و تایید می‌کند.

از ۷ اکتبر، زمانی که حملات خون‌بار رژیم صهیونیستی به غزه آغاز شد، یوتیوب نسبت به محتواهای مربوط به غزه حساسیت زیادی پیدا کرد.

همان روزها کاربران زیادی در سراسر دنیا نسبت به این واکنش و گاهی حذف یک‌جانبه‌ محتواهایشان اعتراض کردند، اما یوتیوب اعلام کرده بود که خط مشی این شرکت حذف محتوای خشونت‌آمیز و مربوط به هرگونه نژاد، مذهب و قومیت است!

صرف‌نظر از آنکه پشت‌پرده اغلب رسانه‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی در جهان دست‌های پنهان رژیم صهیونیستی وجود دارد، استانداردهای دوگانه و تا این اندازه آشکار گوگل عجیب است.

دیگر خبرها

  • معرفی ۵ سرویس پولساز گوگل و نحوه استفاده از آنها
  • موج جدید اخراج‌ها در گوگل
  • گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند
  • نحوه به‌روزرسانی Android ۱۵ Beta ۱؛ برجسته ترین ویژگی‌ها و تلفن‌های واجد
  • (ویدئو) اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل
  • اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل + فیلم
  • امکان خرید آنلاین با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • یوتیوب، یار دوازدهم اسرائیل!
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )