Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأتی از اتحادیه اروپا فردا (یکشنبه) در سفری رسمی عازم خارطوم می‌شود.

 به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، هیأتی از اتحادیه اروپا به منظور کسب اطلاع از اوضاع مرزهای سودان و اتیوپی و درخواست برای دستیابی به راهکار مسالمت‌آمیز بین دو کشور و نیز رایزنی در خصوص مسائل مرزی و مسأله سد النهضة فردا یکشنبه عازم خارطوم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر دو روز طول خواهد کشید.

این هیأت نهم فوریه نیز به اتیوپی سفر خواهد کرد.

مرزهای دو کشور سودان و اتیوپی در گذشته شاهد تنش‌های نظامی شدیدی بودند که با حمله مسلحانه به گروهی از نیروهای ارتش سودان مستقر در کوه طوریه در اواسط دسامبر ۲۰۲۰ شدت گرفت.

عمر قمرالدین، وزیر خارجه سودان ۳۱ دسامبر گذشته کنترل ارتش این کشور بر تمامی مناطق هم‌مرز خود با اتیوپی از جمله منطقه الفشقه را اعلام کرد.

خارطوم بر این باور است که شبه‌نظامیان اتیوپیایی کنترل زمین‌های کشاورزان سودانی در منطقه الفشقه را پس از بیرون راندن آنها با زور اسلحه به دست گرفته‌اند، همچنین سودان ارتش اتیوپی را به حمایت از این گروه‌ها متهم کرد اما آدیس آبابا این مساله را تکذیب و تاکید کرد که آنها گروه‌های غیرقانونی هستند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو یک قدم تا اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان مدعی است که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو به طور بالقوه آماده اعزام نیرو به اوکراین هستند و بروکسل جنگ بین مسکو و کی‌یف را جنگ «خود» می‌داند.

اوربان در آستانه انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا گفت: روحیه رهبران اروپایی، «روحیه جنگی» است. امروز اکثریت جنگ‌طلب در بروکسل حضور دارد سیاست‌های این بلوک، تحت سلطه منطق جنگ است.

وی افزود: سیاستمداران اتحادیه اروپا همین حالا هم به اندازه‌ای روی جنگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند که چشم‌شان قادر به دیدن نقص‌های راهبردی که اتخاذ کرده‌اند، نیست. به‌رغم تمام پول و تسلیحاتی ارسالی به اوکراین، شرایط برای کی‌یف بهبود پیدا نکرده و در واقع بدتر شده است. غرب تا اعزام نیرو به اوکراین تنها یک قدم فاصله دارد.

اوربان که همواره مخالف سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال جنگ اوکراین بوده است، تاکید کرد: در گرداب جنگی گرفتار هستیم که می‌تواند اروپا را به اعماق خود بکشاند. بروکسل با آتش بازی می‌کند!

وی تصریح کرد: بوداپست اجازه ورود به خصومت‌ها را به خود نخواهد داد و به سود هیچکدام از طرفین دخیل، وارد جنگ نمی‌شود. مجارستان باید همه جا از جمله بروکسل، واشنگتن، سازمان ملل و ناتو همواره از صلح حمایت کند. ما خواستار جنگ نیستیم و نمی‌خواهیم به اسباب‌بازی قدرت‌های بزرگ بدل شویم.

موضوع اعزام احتمالی نیروی زمینی از ناتو به اوکراین، بارها از سوی امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه مطرح شده است. او بارها گفته که «تمام گزینه‌ها روی میز است»!

مسکو بارها هشدار داده است که اعزام نیرو از ناتو به اوکراین، این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را در آستانه جنگ تمام‌عیار با روسیه قرار خواهد داد.

کد خبر 6083275

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • چرا اروپا در مسابقه بهره وری شکست خورد؟
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان
  • اتحادیه اروپا برای واردات غلات از روسیه و بلاروس، تعرفه وضع می‌کند
  • ناتو یک قدم تا اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد!