Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دهه آینده ایران را دهه سرنوشت و تعیین کننده دانست، گفت: در این راستا کشور باید با سه قوه اداره شود نه با یک رئیس جمهور لذا دولت آینده باید قوی‌ترین دولت باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  تبریز‌، محسن رضایی در جلسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دهه پنجم انقلاب بیشترین شباهت به دهه اول انقلاب را دارد، اظهار داشت: در این دهه باید ضمن صاف کردن مشکلات گذشته از جمله معیشت و اقتصاد، آینده را پایه ریزی کنیم و گام دوم انقلاب را محکم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشور باید در ابتدای گام دوم انقلاب، به اندازه 20 سال از عقب ماندگی‌ها را جبران کند، افزود: لازمه آن یک قیام و تحول جدید در دهه پنجم است لذا معتقدم در این راستا باید بعد از مردم سالاری دینی به مردم سالاری اقتصادی برسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر اینکه با بحث بر سر رئیس جمهور شدن یک شخص در ساختار فعلی، مشکلات کشور حل نمی‌شود، گفت: برای حل مسایل و مشکلات کشور باید با مدل «رئیسِ دولت-برنامه» حرکت کنیم.

وی دهه آینده ایران را دهه سرنوشت و تعیین کننده دانست، ابراز داشت: در این راستا کشور باید با سه قوه اداره شود نه با یک رئیس جمهور لذا دولت آینده باید قوی‌ترین دولت باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: دولت آینده باید مردمی باشد/ دولت‌های شخصی و جناحی سم مهلکی برای اداره کشور هستنددبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: بیکاری کنونی جامعه ناشی از بی‌توجهی دولت‌ها به ظرفیت‌های داخلی استدبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: اداره کشور نیازمند تحول است

رضایی، با بیان اینکه دو سال از آغاز گام دوم انقلاب گذشته و از دهه پنجم 8 سال باقی مانده است که به دست رئیس جمهور جدید خواهد بود، خاطر نشان کرد: معتقدم با نگاه به گذشته، نمی‌شود برای آینده تصمیم گرفت، چراکه دهه پنجم شبیه گذشته نیست و باید طرحی نو دراندازیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه علی رغم پیشرفت‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون، دولت‌ها نتوانستند مشکلات اقتصادی را حل کنند، افزود: امسال کسری بودجه قابل توجهی داشتیم و در لایحه بودجه سال 1400 دولت هم 300 هزار میلیارد کسری داریم که نشان از نبود راهکار جدی از سوی دولت برای اقتصاد کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دوران دفاع مقدس را یکی از تجربه‌های تاریخی و ارزنده ملت ایران برشمرد و گفت: در دوران دفاع مقدس، بن بست‌ها با ورود مردم باز شد و ما توانایی باز کردن بن بست اقتصادی کشور را با حضور مردم داریم.

وی با تاکید بر اینکه دهه پنجم انقلاب، باید دهه عبور از گذشته با حل مشکلات مردم و ایجاد زیرساخت برای آینده باشد، تصریح کرد: معتقدم این گره و بن بست، جز به دست نیروهای انقلابی حل نمی‌شود چراکه همه احزاب کارگزارانی، اصلاحاتی، عدالتی و... توان خود را در این زمینه تست کردند ولی به نتیجه مطلوبی دست نیافتند و حتی برخی این را هم امتحان کردند که امتیازات بزرگ هسته‌ای دادند تا تکنولوژی بیاورند که این هم با بدعهدی دشمن مواجه شد و شکست خورد.

رضایی، با بیان اینکه باید نقش تاریخی مردم را احیا کنیم و از بن بست‌های موجود خارج شویم، اضافه کرد: شورای ائتلاف می‌تواند این مسیر را هموار کرده و در این مسیر، نیروهای انقلاب را منسجم و متحد کند.

انتهای پیام/111/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رئیس جمهور دهه پنجم بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های مرتبط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میدان‌های جدید یا مشترک اقدام کند.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر اینکه این مصوبه را خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر مثل فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم در صندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در زمینه مصلحت موردنظر مجلس با اصلاحات انجام شده کمیسیون اقتصادی رأی‌گیری شد که رأی لازم را به دست نیاورد.

کد خبر 6081713 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد
  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت دکتر پرویز داودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • پرویز داوودی درگذشت + پیام تسلیت‌
  • پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد