Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهزاد محمدی امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آباد غرب، تولید پروپیلن و مشتقات آن را به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم صنعت پتروشیمی عنوان کرد و اظهار داشت: پروپیلن در دنیا به عنوان خاویار صنعت پتروشیمی شناخته شده، محصولی کاملا راهبردی که در حال حاضر ظرفیت ما در کشور حدود ۹۵۰ هزار تن است که از طریق پالایشگاه شازند و سایر پالایشگاه‌ها تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کشور به حداقل تولید ۳ میلیون تن پروپیلن نیاز داریم، افزود: حدود ۲۰ مجوز برای تولید این محصول توسط سرمایه‌داران صادر شده که متاسفانه فقط در مرحله کاغذ مانده و مرحله اجرایی آن به دلیل نبود دانش فنی امکان‌پذیر نبوده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب اولین طرحی است که از سبد تولید پروپیلن آغاز شده و گام‌های اجرایی آن در ماه‌ها و سال‌های آتی برداشته خواهد شد با احداث این پروژه در سال قادر به تولید ۱۲۰ هزار پروپیلن هستیم که نیاز استان‌های غربی و شمال غربی را برطرف خواهد کرد.

وی اضافه کرد: امروز آغاز به کار آن را اعلام و در ماه‌های آتی انجام امور سرعت خواهد گرفت و در سال ۱۴۰۳ این طرح به صورت تولیدی نمود پیدا خواهد کرد.

محمدی یادآور شد: برخی ویژگی‌های این طرح سه گانه بودن آن در تولید یعنی از مسیر گاز طبیعی به متانول و از متانول به پروپیلن است که مهم‌ترین شاخصه این پروژه دانش و تکنولوزی کاملا ایرانی آن است.

وی گفت: قطعا کارگاه‌های کوچک و بزرگ دیگری در اطراف این طرح راه‌اندازی می‌شود و این طرح از لحاظ منابع مالی دغدغه‌های وجود ندارد، حجم سرمایه‌گذاری این طرح ۵۴۵ میلیون دلار و با میزان اشتغالزایی در دوران ساخت ۴ هزار و ۵۰۰ نفر و درآمد سالانه ۲۲۰ میلیون دلار در سال از پروژه‌های مهم کشور خواهد بود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: پتروشیمی کرمانشاه پروپیلن اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اسداللهی، دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش از انجام برنامه توزیع شیر در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به صورت منسجم‌تر خبر داد و گفت: این برنامه در سال تحصیلی جدید منسجم‌تر و قوی‌تر از گذشته برگزار می‌شود و امید می‌رود زنگ مهر و مدرسه با زنگ شیر آغاز شود.

اسداللهی: از ۲۳ مهر سال گذشته وزارت آموزش و پرورش تمام زیرساخت‌های خود را برای اجرای طرح توزیع شیر فراهم کرد و شرکت‌های لبنی در استان‌های مختلف برای کسب آمادگی فرصت خواستند. در برخی از استان‌ها شاهد بودیم توزیع شیر از دی آغاز شد، اما ۷۰ درصد کشور از آذر تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش‌آموزان کشور شیر دریافت می‌کنند، گفت: در کشور ۵۰۰ واحد تولید لبنی وجود دارد و استاندارد‌های شیر مدارس بسیار سخت‌گیرانه‌تر از شیر بازار است. از بین ۵۰۰ شرکت، ۸۴ شرکت واجد شرایط شدند. براساس رتبه‌بندی و تمایل آنها ۲۰ شرکت از میان این شرکت‌های داوطلب وارد طرح توزیع شیر مدارس شده‌اند. برخی از شرکت‌های لبنی نیز در صف انتظار قرار دارند تا در صورت عدم توانایی شرکتی در تامین شیر، این مسئولیت بر عهده شرکت دیگری نهاده شود.

دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش‌وپرورش به سالم‌تر بودن شیر استریل اشاره کرد و افزود: عمده چالش در تامین شیر مدارس، تامین پاکت استریل است چرا که علیرغم ظرفیت تولید آن در کشور تنها ۲۰۰ میلیون پاکت تولید می‌شود. این در حالی است که برای تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز داریم. به واسطه تامین شیر مدارس، چند واحد لبنی که با ظرفیت کمتری کار می‌کردند به ظرفیت آنها اضافه شده و تولید پاکت نیز افزایش یافته است. به دلیل کمبود این پاکت‌ها در هفته‌های منتهی به عید به جای توزیع شیر در پاکت ۲۰۰ سی‌سی از پاکت یک لیتری استفاده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • رئیسی ۳ اردیبهشت به اسلام آباد می‌رود
  • ایران کاملا در یک اقدام قانونی از خود دفاع کرده است