Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – استاندار گلستان گفت: در این سال‌ها بیش از ۲۵ هزار هکتار از اراضی غصب شده مردم استان توسط رژیم طاغوت از سوی بنیاد علوی بازگردانده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق شناس ظهر امروز در مراسم اهدای 6 هزار و 570 فقره سند مالکیت به مردم استان اظهار داشت: یکی از دارایی‌های ارزشمند خانوارها زمین و ملک است که داشتن سند برای گرفتن تسهیلات ساخت مسکن، آباد کردن زمین‌ها و غیره برای آنان امری لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این سال‌ها بیشتر از 25 هزار هکتار از اراضی مردم استان که توسط رژیم پهلوی غصب شده بود از سوی بنیاد مستضعفان به این مردم بازگردانده شد.

استاندار گلستان ارزش ریالی این اراضی را 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امروز نیز 6 هزار و 570 فقره سند مالکیت به مردم استان اهدا می‌شود.

وی گفت: تا کنون 100 هزار سند از سوی بنیاد مستضعفان صادر شده که 54 هزار و 780 سند متعلق به مردم استان گلستان بوده است.

سیدمحمد حسینی، مدیر کل بنیاد مسکن استان نیز در این باره اظهار داشت: اسناد مالکیت روستایی واحدهای مسکونی از املاک بنیاد علوی، به فرمان رهبر معظم انقلاب به صورت رایگان به مردم واگذار می‌شود.

6570 سنداملاک بنیاد علوی به مردم استان گلستان اهدا شدفتاح: تلاش بنیاد مستضعفان محرومیت‌زدایی مناطق کم‌برخوردار است/ اهدای 100هزارمین سند بنیاد علوی به مردم ایلام

وی گفت: این اقدام فصلی نو در باب تثبیت مالکیت اراضی 600 روستای بالای 20 خانوار و 17 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت استان آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: در این تفاهم نامه بنیاد مسکن نسبت به انجام عملیات نقشه برداری و پرونده سازی املاک روستاییان و تهیه نقشه‌های کاداستر املاک اقدام و با همکاری ثبت اسناد و املاک در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی مسکن نسبت به پیگیری صدور سند متقاضیان و تحویل آن به متقاضیان اقدام می‌کنند.

وی بیان داشت: در این طرح متقاضیان کمترین میزان درگیری با ادارات کاهش هفتاد درصدی هزینه و زمان در صدور سند  را دارد به گونه‌ای که با همراهی مسئولان محلی روستایی و شهری، تشکیل پرونده‌ها غالباً در محل روستا انجام و در محل روستا و یا بنیاد مسکن سند مالکیت تحویل متقاضی می‌شود و متقاضی درگیر پروسه‌های اداری حقوقی و مالکیتی و رفت و آمد غیر ضرور و غیره نمی‌شود.

انتهای پیام/582/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مردم استان بنیاد مسکن بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پارسال با مشارکت بیش از پنج هزار نفر در قالب بیش از ۵۰ گروه متشکل از سازمان های مردم نهاد و گروه های خودجوش مردمی، از این سطح اراضی استان حدود ۶۱۳ تن زباله جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

  مهدی اله پور افزود: با توجه به همه‌ گیری و فراگیر بودن مسائل محیط زیستی و طبق اصل ۵۰ قانون اساسی، مردم در حفظ محیط زیست نقش پر رنگی دارند، چرا که محیط زیست میراث آیندگان است و همه مردم متعهد به حفظ آن هستند.   وی با اشاره به فرهنگ سازی و مشارکت آگاهانه مردم در حفظ محیط زیست بیان کرد: در همین راستا پویش « مسیر سبز- ایران پاک» با اجرای ۱۴ محور کاری در استان پیگیری و اجرا شد که این اداره کل با مشارکت شهرداریها، دهیاری‌ ها، بخشداری‌ ها، هلال احمر، بسیج، سازمانهای مردم نهاد و غیره نسبت به اجرای این طرح در استان اقدام کرد.   اله پور گفت: استقرار مخازن جمع‌آوری پسماند در مناطق تفرجگاهی و توزیع پلاستیک های زیست تخریب پذیر پسماند میان گردشگران از جمله اقدامات در این زمینه است.   وی ادامه داد: نصب پارچه نوشته آموزشی و بروشور اطلاع رسانی در جهت فرهنگ‌ سازی و تنویر افکار عمومی گردشگران با محور حفاظت از محیط زیست و طرح جمع‌ آوری سبزه هفت سین و رهاسازی ماهی‌ های قرمز در استخر پارک های شهری از دیگر اقدامات در قالب پویش مسیر سبز - ایران پاک است.     اجرای طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در ۳۱ استان کشور   این مسئول اظهار کرد: سازمان محیط زیست کشور به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، امسال اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " را با هدف اجرای طرحهای پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاهها راه‌ اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.   اله پور گفت: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.   وی تاکید کرد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداریها و دهیاریها، و در خارج از حوزه دهیاریها و شهرداریها بر عهده بخشداری‌ ها است.   مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.   خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.   حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.   بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک گونه‌های شاخص حیات وحش این استان را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت